Prima concluzie este de natura politica: liderii S.C.M.D.
s-au lepadat (aparent)
de Satana, nemaisteptand
cai verzi pe pereti
din partea guvernului lui Naum Ponta si G. Oprea, care ar fi trebuit
sa initieze un astfel de proiect de lege inca din 2014! Dar nu au
facut-o! Se spune ca V. Pricina de la S.C.M.D. s-a infiltrat in mod
special in conducerea U.N.P.R. - avand drept strategie sa il convinga pe
maharul partidului
de buzunar al
maretului general cu 8 stele -
G. Oprea,
sa initieze o lege a pensiilor militare - ca fiind singura masura real
reparatorie pt. nedreptatile comise prin desfiintarea pensiilor
militare. Pensii militare desfiintate cu sprijinul aceluiasi general cu 8
stele! Nereusind sa convinga partiduletul de buzunar al lui G. Oprea sa
reintroduca legea pensiilor militare, intr-un final V. Pricina si-a
inaintat
demisia din U.N.P.R.!
Imediat dupa acest fapt, S.C.M.D. a inaintat propria propunere
(oarecum proprie) de proiect de lege a pensiilor militare, direct
Parlamentului!
La cele mentionate, pot sa isi aduca aportul cei care considera ca stapanesc culisele politicii! Asa la o analiza sumara, din perspectiva noastra rezulta vreo 4 aspecte:
- liderii S.C.M.D.
s-au lepadat de Satana cu adevarat (nu prea este credibil);
- liderii S.C.M.D.
joaca la dublu: mai exact, coalitia actuala de guvernamant - neavand in mod vizibil niciun curaj al raspunderii,
baga la inaintare satelitii, urmand ca sa aprobe ceva ce pare initiat de altcineva din afara puterii (destul de neverosimil, dar poate fi o varianta);
- liderii S.C.M.D. si-au vazut interesele periclitate de
declaratia senatarului C. Anghel
care a afirmat in clar ca in conditiile in care Guvernul tot
tergiverseaza lucrurile in privinta legii pensiilor militare, va rezolva
chiar dumneaei problema prin inregistrarea in aceasta luna in Parlament
ca initiative legislative a Legii nr. 164/2001 si a Legii nr. 179/2004 -
exact asa cum au fost!
Se cunoaste ca atat Legea nr. 164/2001, cat
si Legea nr. 179/2004 au procedat - asa cum este normal, la recalcularea
tuturor pensiilor militare! In disperare de cauza a nu le fi afectate interesele, liderii S.C.M.D. au intrat in
fibrilatie si au facut in asemenea mod incat
sa obstructioneze
inititativa senatorului C. Anghel, actionand mai rapid ca aceasta!
Primul si singurul interes al liderilor S.C.M.D. in a face aceasta
miscare, fiind acela de nu le fi recalculate propriile pensii, asa cum
rezulta prin introducerea in textul proiectului de lege a art.
111.
- liderii S.C.M.D. incearca (din nou) sa deturneze
rabufnirile propriilor rezervisti care ameninta cu demonstratii in uniforma de campanie impotriva guvernului PDL 2 (Ponta-Oprea),
satui ca in aproape 3 ani de cand actuala coalitie politica detine puterea, aceasta a dovedit doar ca
a mintit.
SI ACUM - SA DISCUTAM DESPRE PROIECT!
1]. Cine este curva? A se citi art.
111 coroborat cu art.
112. Din cate se observa, in ceea ce priveste
recalcularea pensiilor
apare un tratament complet inegal (discriminatoriu) intre pensionarii
militari pensionati inainte de data de 01.01.2011 si cei pensionati dupa
aceasta data. Desi, si primii si ultimii au actualmente pensii
stabilite tot in sistemul public: primii in baza
Legii nr. 119/2010 (aplicate cu
O.U.G. nr. 1/2011 si
Legea nr. 241/2013), ultimii in baza
Legii nr. 263/2010. In ceea ce priveste militarii pensionati in baza
Legii nr. 263/2010 - proiectul sustine recalcularea, ceea ce anihileaza
propaganda toxica lansata pe diverse
site-uri/bloguri, cum ca
Legea nr. 263/2010 ar fi reprezenta(t) o adevarata
mana cereasca pt. militarii care urmeaza sa se pensioneze. Ori, art.
112 din proiect demonstreaza necesitatea recalcularii pensiilor militarilor in cauza, intrucat cele in baza
Legii nr. 263/2010 sunt efectiv catastrofale!
Dar care este
manevra cu art.
111 care
nu prevede
si recalcularea pensiilor militarilor pensionati inainte de data de
01.01.2011, desi acestia beneficiaza actualmente tot de pensii in
sistemul public?
Manevra este simpla! Pe
site-ul M.Ap.N. regasim
soldele actuale ale militarilor in activitate! De la general la sergent/M.M. cls. a V-a.
Dar
pt. a verifica cat mai pragmatic situatia, am analizat un esantion de
cca. 60 pensionari militari cu grade de la colonel/comandor la plutonier
(similar in cazul M.M.) si de la toate categoriile de forte, vs.
statele de plata actuale ale unor militari in activitate, si am ajuns la
urmatoarea concluzie: toate pensiile in plata ale militarilor din
esantionul analizat, fara exceptie, sunt mai mici cu 8%-75% (media este
de 35%) fata de situatia in care pensiile acestora ar fi recalculate in
functie de soldele militarilor in activitate! Concluzia este cea ca
militarii pensionati inainte de anul 2011 devin net devantajati in
situatia nerecalcularii pensiilor lor, fata de militarii pensionati dupa
acest an!
Si atunci, de ce proiectul inaintat de S.C.M.D. nu prevede si
recalcularea militarilor pensionati inainte de anul 2011? Nu am regasit
logica in esantion, dar aici este vorba cu precizie - nu de stupiditate,
ci de un
calcul meschin! Care avantajeaza in cazul
nerecalcularii pensiilor si pt. militarii pensionati inainte de anul
2011, un nr. infim de persoane - poate 1% sau 1/1000 sau 1 la 10 000.
Persoane ale caror cuantumuri ale actualelor pensii depasesc cu mult
soldele militarilor in activitate!
Tinand cont ca in esantionul prelevat pensia actuala a nici macar unui
militar de cariera (trupe terestre, aviatie sau marina) nu poate depasi
solda unui militar actualmente in activitate, ramane la aprecierea
fiecaruia sa
intuiasca (demonstreze) ce
purtatori de uniforme militare
am avut printre noi, pt. care soldele erau un fel de bacsis de cafea,
avand venituri extra-solde mai mari de cateva ori decat soldele?
Intrucat
lor nu le convine recalcularea! Magistratii militari nu mai fac obiectul - au deja pensii calculate in baza
Statului Magistratilor, deci sunt exclusi din ecuatie!
Prin
urmare, nerecalcularea militarilor pensionati inainte de anul 2011,
este o curvarie care avantajeaza un numar infim de fosti purtatori de
uniforme militare, dar care realmente nu au fost militari de cariera! In linii mari, cunoastem ca acestia au reprezentat un grup restrans, format din
detasatii
din ministere in diverse institutii civile (de exemplu: ROMAVIA, TAROM)
sau in diverse zone economice - in cazul carora salariile civile au
inlocuit soldele la calculul pensiei. Undeva la distanta - anumiti
profesori militari universitari abonati la a preda cursuri tarifate la
ora, la 5-10 facultati - lunar, precum si in zona S.I.E./S.R.I. (misiuni
externe) despre care se cunoaste ca veniturile depaseau cu mult
soldele! Cam acestora nu le-ar conveni recalcularea!
2]. Cine este prost? Recitind
cu atentie proiectul, redescoperim un element asupra caruia tot
incercam sa atragem atentia de ani buni de zile! Din intregul proiect
rezulta astfel: cel care l-a emanat in sectorul grupelor de munca, este un analfabet juridic! Si matematic! Individul in cauza, porneste de la judecata conform careia cele 4 grupe de munca pt. militari sunt trei: Grupa I si Grupa II.
Atragem atentia analfabetului in cauza asupra urmatoarelor elemente:
- pana la aparitia
Legii nr. 19/2000, grupele de munca in sectorul civil au fost: grupa
conditii normale,
grupa I si
grupa a II-a.
- pana la aparitia
Legii nr. 164/2001, grupele de munca in sectorul militar au fost: grupa
conditii normale,
grupa I si
grupa a II-a.
- dupa aparitia
Legii nr. 19/2000, grupele de munca in sectorul civil
au fost si sunt inca in legislatia actuala: grupa
conditii normale, grupa
conditii deosebite si grupa
conditii speciale.
- dupa aparitia
Legii nr. 164/2001, grupele de munca in sectorul militar
au fost si sunt inca in legislatia actuala: grupa
conditii normale, grupa
conditii deosebite, grupa
conditii speciale si grupa
alte conditii.
In concluzie, la acest moment in sectorul civil exista 3 grupe de
munca, iar in sectorul militar exista 4 grupe de munca! Cea de-a 4-a
grupa de munca si despre care nu a aflat inca analfabetul juridic
care a participat la redactarea proiectului legii pensiilor militare,
este grupa de munca ALTE CONDITII! Care nu este egala nici cu grupa I de
munca (denumita astfel inainte de anul 2000/2001), nici cu grupa
CONDITII SPECIALE (dupa anul 2000/2001)! Este pur si simplu. grupa de
munca distincta, cu risc superior in munca fata de grupa I de munca (denumita astfel inainte de anul 2000/2001)/grupa CONDITII SPECIALE (dupa anul 2000/2001).
Ori, analfabetul juridic care mai mult ca sigur ca a fost pensionat inainte de anul 2001 si nu a aflat de noua legislatie, a egalat din pix grupa de munca ALTE CONDITII cu grupa I
de munca/CONDITII SPECIALE, desi grupa ALTE CONDITII este cu totul alta
grupa decat cea mentionata! Si legal, dar si ca risc profesional!
Principalele erori ale analfabetismului juridico-matematic privind grupele de munca:
a).
Art. 29 c)
- in proiect se acorda aceleasi procente la stabilirea pensiei din baza
de calcul, respectiv de 80% si pt. activitatea desfasurata in grupa
alte conditii si pt. activitatea desfaurata in grupa
conditii speciale/grupa I.
Exemplu aplicat? 80% si pt. activitatea de pilot militar sau pt. orice
militar pe timpul activitatii in teatrul de operatii, si tot 80% pt. un
contabil sef din grupa
conditii speciale! Cand devine evident ca
daca tot s-a ajuns la o diferentiere de 5% intre grupele de munca si
care sunt in realitate grupe de risc profesional diferit, nu este
posibil a fi pus semnul in egal intre riscul unui pilot militar/militar
in teatrul de operatii (acestia intra in grupa
alte conditii) si riscul (imaginar - nu are sens sa o mai
aburim) a unui contabil-sef din grupa
conditii speciale.
Concluzia?
85% (minim) la stabilirea pensiei din baza de calcul pt. perioadele
lucrate in ALTE CONDITII, in caz contrar proiectul de lege este o mistocarie in privinta departajarii grupelor de munca!
b).
Art. 21.
Analfabetului juridico-matematic caruia i-a revenit
misiunea
sa vada ce si cum este cu grupele de munca, i-a revenit sarcina sa
scada varsta de pensionare cu exact vechimea suplimentara adaugata la
fiecare an efectiv lucrat, conform grupei de munca! Varsta de pensionare
care trebuie redusa cu 3 luni la fiecare an de munca lucrat in CONDITII
DEOSEBITE, cu 6 luni la fiecare an de munca lucrat in CONDITII
SPECIALE si cu 12 luni la fiecare an de munca lucrat in ALTE CONDITII!
Problema este ca Dorel juristu', fiind analfabet juridico-matematic a facut varza principiile matematicii, rezultand astfel:
- La
Art. 29 (1) b) - a scazut in mod corect varsta de pensionare cu 6 luni la fiecare an lucrat in CONDITII SPECIALE, dar
a dat cu oistea in gard la
grupa ALTE CONDITII, la ultima grupa varsta de pensionare fiind scazuta
tot cu 6 luni la fiecare an lucrat in ALTE CONDITII. Desi ultima grupa
are caracteristic faptul ca in vederea pensionarii se iau in calcul 2
ani la fiecare lucrat in ALTE CONDITII. Astfel s-a ajuns la situatia in
care un pilot militar/militar in teatrul de operatii (acestia intra in
grupa
alte conditii) si un contabil-sef din grupa
conditii speciale sa aiba aceeasi reducere a varstei de pensionare pt. riscul in munca.
Fiind
evident ca militarii din grupa ALTE CONDITII trebuie sa beneficieze de o
reducere a varstei de pensionare egala cu 12 luni la fiecare an lucrat
in ALTE CONDITII! Aceasta inseamna transpunerea in practica a
principiului grupei ALTE CONDITII in virtutea caruia in vederea
pensionarii se iau in calcul 2 ani la fiecare lucrat in ALTE CONDITII.
Altfel, nu mai exista diferenta pragmatica intre personalul din grupa AC
si contabilii-sefi din grupa CS!
- La
Art. 29 (1) a) -
Dorel juristu', dovedeste din plin ca este complet un a
nalfabet juridico-matematic. Aici este vorba despre grupa CONDITII DEOSEBITE!
Extrem de multi militari pensionati inainte de anul 2011 au facut parte din acesta grupa, majoritatea chiar!
Principiul
este simplu: in cazul grupei CONDITII DEOSEBITE, in vederea pensionarii
se scad 3 luni la fiecare an lucrat in CONDITII DEOSEBITE!
Adica, se scade un an la 4 ani lucrati in CONDITII DEOSEBITE!
Iar
lui Dorel juristu', i-a iesit ca daca scadem 3 luni la fiecare an
lucrat in CONDITII DEOSEBITE, atunci la 6 ani lucrati in CD se scade 1
an si nu 1 an si 6 luni! Aceasta este pregatirea aritmetica a lui
Dorel juristu' care s-a ocupat in cadrul proiectului de grupele de munca!
3]. Cine este stupid? Stiti
cum sta treaba? Nu este de gluma ce se intampla cu rusii, iar cei mai
multi dintre noi avem convingerea ca se va intampla! Ce? Intram in
razboi! In caz de reactivare inceteaza plata pensiilor militare si
beneficiem de solde! Razboaiele creeaza de cand lumea (si mai ales cele
din perioada moderna) - extrem de multi militari mutilati! In caz de supravietuire, urmeaza repensionarea!
Ori, in conditiile proiectului actual exista atat de multe ambiguitati
pt. astfel de situatii si o singura certitudine: pensia de invaliditate
este net inferioara celei actuale! In privinta urmasilor - este cam la
fel, adica totul devine derizoriu! In concluzie, cine a pritocit
proiectul in punctele mentionate, si-a imaginat ca nu vor exista
militari in situata respectiva! Poate ca are peste 63 de ani si nu risca
sa fie mobilizat - fapt pt. care nu s-a mai gandit la ceilalti militari
si familiile lor sau poate are sub 63 de ani, dar pe masa lui juridico-matematica nu a realizat ca chiar el ar putea fi viitorul invalid de razboi!
4]. Este ceva pozitiv in proiect?
Da, faptul ca rezervistii cu pensii foste diminuate de regimul
portocaliu si actualmente "inghetate" de regimul Ponta, ar scapa de blestem! Aparent! A se vedea Art. 111 (1) - mai exact referintele la Legea nr. 241/2013, precum si Art. 123 (1).
Concluziile in ceea ce priveste cine-i
curva, cine-i prost, cine-i stupid si cine este bine intentionat,
apartin fiecaruia! Dupa cum se vede, am intrat degeaba in NATO:
propunerea de proiect de lege privind pensiile militare inaintat de
liderii S.C.M.D. nu are nimic de-a face cu pensiile militare
propriu-zise - nu seamana cu niciun model cunoscut decat ca titulatura,
proiectul fiind o emanatie strict mioritica la fel ca multe alte legi
"cu dedicatie" pt. "orientatii de partid si de stat"! In mod cert,
proiectul de lege nu are ca tinta interesele militarilor de cariera,
fiind chiar ostentativ existentei si intereselor acestora!