miercuri, 26 septembrie 2012
APEL LA ONOARE SI DEMNITATE ! RIDICATI-VA LA INALTIMEA EROILOR INAINTASI ,CARE SI-AU DAT VIATA PENTRU CA NOI SA EXISTAM SI SA DUCEM MAI DEPARTE ,SPIRITUL LOR PATRIOTIC ,DE NEAM SI TARA ! TRIMITETI SCRISOAREA SI CU EA ,VOINTA NOASTRA ,A ROMANILOR ,DE A TRAI IN LIBERTATE !
Catre: Reprezentanta
Comisiei Uniunii Europene in Romania
Strada Vasile Lascar 31, 020492
Bucuresti
In atentia: Domnului José Manuel Barroso
Presedinte al Comisiei Europene
Domnule Jose Manuel Barroso,
Permiteti-mi sa ma prezint.
Sunt unul dintre cele 7,45 milioane de romani, cetateni europeni, care au votat
impotriva regimului prezidential Traian Basescu.
In tara mea, s-a declansat in
mod legal si constitutional, in luna iulie 2012, procedura de suspendare a
presedintelui in functie. Parlamentul a votat in sedinta reunita a camerelor
suspendarea presedintelui, conform art.95 din Constitutie, cu avizul
consultativ al Curtii Constitutionale privind propunerea de suspendare din
functie. In acest sens, s-a stabilit data referendumului 29.07.2012.
La intalnirea din 12 iulie,
dintre dumneavoastra si premierul Victor Ponta, in plina procedura de
suspendare, ati solicitat premierului roman aplicarea urgenta a 11 masuri:
1. Prima pe lista lui Barrso
este abrogarea Ordonantei de Guvern nr 38/2012 pentru restabilirea puterii
Curtii Constitutionale, iar astfel aceasta institutie sa poata verifica
deciziile luate de Parlament.
In privinta primei cerinte
referitoare la solicitarea dumneavoastra de abrogare a Ordonantei 38/2012,
consider ca aceasta pune in inferioritate participarea cetateanului la
elaborarea actului legislativ. Ea este o modificare de ordin legislativ iar
legiuitorul este suveran in a o modifica sau abroga fara a aduce atingere
prevederilor constitutionale.
2. Abrogarea OUG 41 pentru
restabilirea regulii ca refendumul pentru demiterea Presedintelui sa fie
validat prin participarea a 50% + 1 din populatia aflata pe listele electorale.
Este fara precedent echivoc,
impunerea intrunirii unui cvorum pentru demiterea presedintelui de peste 50%
din numarul celor inscrisi in listele electorale si este cea mai grava masura
impusa cu scopul de a deturna optiunea votului. Aceasta contravine Constitutiei
Romaniei si nu a fost aplicata in nicio alta tara europeana pentru a carei
Constitutie prevede institutia suspendarii presedintelui sau pentru validarea
Tratatului Uniunii Europene. Intr-o asemenea situatie, un punct de reper nu
poate fi decat expertiza furnizata de Comisia Europeana pentru democratie prin
drept (Comisia de la Venetia) careia Consiliul Europei i-a solicitat un aviz
pentru cazul in speta si ne poate oferi solutia unica a situatiei. Recomandarea
facuta de catre aceasta in Codul de bune practici si in materie de referendum
este ca niciun fel de hotarare sa nu fie luata prin cvorum.
3. Excluderea folosirii de
ordonante de urgenta pentru decizii care afecteaza institutiile fundamentale
ale statului de drept sau Constitutia, daca nu sunt situatii urgente.
Va rugam sa explicati de ce
Guvernele anterioare ale PDL nu au avut aceasta restrictie si de cate ordonante
de urgenta am avut parte, inclusiv legi trecute prin asumarea raspunderii de
catre guvernele respective, fara dezbaterea parlamentara sau publica. Printre
acestea sunt legile prin care
ne-au
fost reduse abuziv si impotriva statului de drept pensiile si salariile
negociate legal si faptul cum CEDO a dat decizii care nu au fost aplicate, prin
care aceste drepturi au fost restabilite.
4. Evitarea folosirii
selective a Monitorului Oficial pentru publicarea de acte normative care sa
foloseasca obiectivelor politice si evitarea nupublicarii anumitor decizii
judiciare.
Va semnalez dle Barosso, ca
Romania are o reglementare foarte clara cu privire la publicarea actelor
normative in Monitorul Oficial, Legea 24/2000 defineste procedura de publicare
oficiala.
De asemenea, premiza de la care
s-a plecat este gresita si ea califica recomandarea ca aducand atingere
suveranitatii nationale. Competentele Curtii Constitutionale sunt inscrise in
art. 146 din Constitutie si printre ele nu se numara si cea supusa discutiei.
In consecinta, ea nu are valoare constitutionala, nu reprezinta vointa suprema
populara de la care legiuitorului nu-i este permis a deroga. Textul
constitutional, in urma revizuirii din 2003, confera legiuitorului dreptul de a
adauga la competentele constitutionale ale Curtii. Asa a aparut aceasta
competenta data Curtii prin legea nr. 177/28.09.2010. Ea este o competenta de
ordin legislativ, legiuitorul avand aceeasi legitimitate suverana de a o
modifica sau abroga, precum aceea de a o edicta.
5. Obligatia prin care
Guvernul sa respecte IMEDIAT deciziile Curtii Constitutionale.
Conform caror prerogative
impuneti aceasta masura? De asemenea, premiza de la care s-a plecat este
gresita, recomandarea dumneavoastra aducand atingere suveranitatii nationale.
Competentele Curtii Constitutionale sunt inscrise in art. 146 din Constitutie
si printre ele nu se numara si cea supusa discutiei. In consecinta, ea nu are
valoare constitutionala, nu reprezinta vointa suprema populara de la care
legiuitorului nu-i este permis a deroga.
6. Angajarea Guvernului, si
in particular a institutiilor publice, sa respecte independenta justititiei si
sa evite criticarea deciziilor juridice.
Avand in vedere ca hotararile
judecatoresti sunt publice, conform art. 19 din Declaratia Universala a
Drepturilor Omului, art.10 din Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si
a Libertatilor fundamentale si art. 30 din Constitutia Romaniei, oricine are
dreptul sa-si exprime punctul de vedere si chiar este liber sa le critice. Propuneti
o limitare sau eliminarea cailor de atac impotriva acestora?
7. Desemnarea unui avocat al
poporului care sa aiba sustinerea tuturor partidelor politice si care sa fie
ales intr-un mod transparent.
Conform carei reglementari
formulati aceasta solicitare? De ce numai partidele si nu cetateanul?
8. Sa nu fie nominalizat
nimeni pentru posturile de Procuror General al Romaniei si de director al DNA
in timpul presedentiei interimare. Pe de alta parte, Comisia mai cere o
procedura publica si transparenta, bazata pe criterii profesionale si de
integritate, pentru numirea persoanelor in acest posturi.
Prin aceasta masura, ati
intervenit in treburile interne ale unui stat suveran al UE, avand in vedere ca
unul dintre procurori isi incheiase mandatul. Urmarea interventiei
dumneavoastra, nu s-a respectat legislatia nationala cu privire la numirea unui
nou procuror. In caz de pasivitate sau abuz cum facem?
9. Sa nu faca nicio gratiere
pe durata presedintiei interimare.
Limitarea
prerogativelor presedintelui interimar in sensul de a nu gratia nicio persoana
in timpul mandatului incalca prevederile art. 94 si 98 din Constitutia Romaniei
conform carora presedintele interimar poate acorda gratiere individuala. In
aceasta perioada ar fi putut exista cazuri care impuneau gratierea din motive
umanitare, initiate anterior si de ce nu mai putea fi finalizate?
10. Numirea unor ministri
impotriva carora sa nu fi fost formulate decizii ca nu respecta criteriile de
integritate. Ministrii care au probleme de integritate sa se retraga.
Avem o legislatie care
reglementeaza acest aspect, Legea nr.161/19 aprilie 2003, iar demersul dvs este
nejustificat si fara fundament legal in baza atributiilor si prerogativelor
Comisiei Europene si, paradoxal, este ca integritatea contestata a
Presedintelui Traian Basescu nu preyinta interese pentru CE!
11. Parlamentarii care au
decizii finale de incompatibilitate si de conflict de interese sau au
condamnari pentru coruptie, sa-si dea demisia.
Comisia Europeana nu are
competente in a formula astfel de solicitari. Sub rezerva remedierii imediate a
situatiei de conflict de interese, daca aceasta a fost generata in fapt de
reforma legislativa raportata la situatia prezenta si nu fata de situatia din
trecut, aceasta poate eventual fi ceruta Parlamentului UE.
Personal consider ca
masurile impuse de Comisia Europeana de dvs tarii mele drept sunt abuzive,
contravin Constitutiei si suveranitatii nationale, tratatelor Uniunii Europene
si excend atributiilor functiei dvs.
Eu, cetatean al unui stat
suveran, membru al Uniunii Europene, mi-am
exercitat dreptul suveran de a participa la referendum si de a-mi exprima
opinia prin vot legal. Eu alaturi de 85% dintre participantii la acest proces
democratic am optat numai pentru demiterea presedintelui. Suveranitatea votului
imi apartine mie si nu poate fi confiscata de nimeni, nici macar de dvs.
presedintele Comisiei Europene. Fara interventia dvs abuziva, nelegala in
tara mea, eu si societatea ar fi fost acum intr-un proces electoral de
alegere a unui nou presedinte, de relansare sociala, pentru o viata prospera.
Fara incalcarea prerogativelor
functiei dvs tara mea ar fi avut o sansa reala la remedierea efectelor
masurilor de auteritate impuse abuziv de regimul Traian Basescu, unele dintre
acestea masuri unice in Uniunea Europeana. Nicio tara din UE nu a redus
salariile bugetarilor cu 25%, nu a dispus masura de realcularea retroactiva a
pensiilor din sistemul public si apoi de diminuare a acestora cu pana la 85%,
diminuarea indemnizatiei de crestere a copilului, a asistentilor persoanelor cu
handicap si a copiilor, bugetul alocat cercetarii-stiintifice si inovarii a
fost diminuat cu 75% in contradictie politica Comisiei. Doar in ultimii doi
ani, veniturile populatiei au scazut, in medie, cu aproape 40% si in unele
cazuri cu 80%, s-au inchis peste 250 de scoli, peste 100 de
unitati sanitare fara discernamant, au fost falimentate peste 3100.000 de
intreprinderi mici si mijlocii, iar datoria publica a crescut cu peste 20 de
miliarde de euro. Pensionarii, mamele, nou-nascutii, copii, tinerii,
artistii, militarii, aviatorii, inginerii, medicii, profesorii si cercetatorii
au fost sistematic umiliti de un regim politic agresiv si obtuz dirijat de
Presedentele Traian Basescu.
Astfel, in ultimii ani, Romania
a fost guvernata discretionar si iresponsabil, iar nivelul de trai s-a redus
constant.
Urmare
a declaratiilor dvs:
•
peste 65.000 de cetateni romani risca sa ramana, in prezent, fara locuri de
munca dupa ce au fost suspendate platile POSDRU;
• a
scazut increderea investitorilor straini si s-a inregistrat o depreciere
accelerata a leului fata de euro. Odata cu cresterea cursului valutar,
cetatenii s-au vazut pusi in imposibilitatea de plata a ratelor la banci. Asa
se face ca, in prezent, in Romania restantele la credite s-au majorat in unele
judete de 28 de ori din 2008 pana acum;
• au fost proferate amenintari
privind amanarea integrarii in spatiul Schengen sau a unor monitorizari
suplimentare.
Consider ca implicarea si
demersul dvs a avut si are consecinte deosebit de grave asupra mea, a
celorlalti 7,4 milioane de cetateni ai Uniunii Europene care traiesc in
Romania, precum si asupra copiilor nostri. Cu ce drept legal ati intervenit
intr-un proces constitutional al tarii mele? Consider ca v-ati depasit mult
atributiile functiei aducandu-mi prejudicii de ordin moral si material.
Imaginea tarii mele a fost grav afectata prin declaratiile reprezentantilor CE
ce au sustinut afirmatii defaimatoare la adresa tarii.
Eu, ca cetatean Roman si
cetatean al Uniunii Europene m-am simtit umilit si discriminat fata de ceilalti
cetateni ai Uniunii Europene atunci cand mi s-a impus sa coabitez cu un regim
iresponsabil, prin aplicarea cvorumului. Demersul dvs este cu atat mai
surprinzator cu cat acesta nu a fost generat ca urmare a unui studiu de impact
al expertilor Comisiei Europene asupra masurilor dispuse si nici nu a fost luat
prin consens in urma punerii in discutie intr-o sedinta comuna a celorlalti
comisari.
Demersul dvs este evident
partinitor cu atat mai mult cu cat derapajele anti-democratice si abuzurile
flagrante cu consecinte directe asupra exercitiului drepturilor omului au fost
incalcate de catre reprezentantii Parchetului care au incercat si incearca, si
in prezent, sa gasesca dovezi ca votul a fost fraudat. Fapt fara precedent in
Romania post-comunista, scrutinul din iulie 2012 a fost urmat de anchete in zone rurale, oamenii fiind
audiati si pusi sa jure pe Biblie pentru ca si-au exercitat votul in mod legal.
Acest proces continua fara o reactie din partea Comisiei Europene si va ajunge
la usa mea! In acest sens exista multiple probe.
Si va atentionez domnule
presedinte Barosso, ca in Romania a luat amploare scepticismul european, fapt
dovedit de recentele sondaje din care reiese faptul ca increderea romanilor a
scazut in aceasta perioada cu 10% si el va continua sa se dezvolte datorita
imixtiuni dvs perceputa ca aroganta impotriva vointei populare. Asta in ciuda
faptului ca, in ultimii 20 de ani, cetatenii Romaniei s-au plasat in toate
sondajele la nivel european pe primul loc la gradul de incredere in Uniunea
Europeana.
Prejudiciul material adus mie
nu poate fi evaluat asa cum nu pot evalua in bani viitorul copiilor mei, dar
imi rezerv dreptul de a anexa pierderile provocate de regimul Traian Basescu in
coabitare cu PPE!
Cetatean al Uniunii Europene:
Semnatura
Numele si prenumele: Profesia:
Adresa completa: Telefon:
HONOR ET PATRIA ,VAE VICTIS !
PRESEDINTELE FILIALEI 1 PITESTI SCMD
Colonel Victor Popescu