luni, 14 ianuarie 2013

PRELUARE SI UN COMENTARIU PENTRU SUSTINERE !

                                                                              CRIZA DE ÎNCREDERE ŞI „EVADAREA”
DINTR-UN EŞEC LAMENTABIL
(preluare)

 Motto. “Acest material nu este adresat lichelelor sociale  pentru că, dăunează grav sănătăţii. Nu puteţi voi lichelelor să păcătuiţi, prin conduita şi exprimarea suburbană, cât pot eu, să iert”

 În loc de introducere: 
„Oamenilor nu trebuie să le fie frică de guverne... guvernelor trebuie să le fie frică de oameni”; „Un om poate trăi cu capul plecat o vreme... o ţară NU!”; „Curajul nu reprezintă absenţa fricii, ci recunoaşterea faptului că este ceva mai important decât ea”; „Întregul este mult mai important decât o mică parte!”

Dragi camarazi,
Protestele din ianuarie 2012 , din Piaţa Universităţii au debutat în 12 ianuarie, dată la care, au avut loc primele acţiuni violente între manifestanţi şi forţele de ordine. Ca urmare a abuzurilor comise atunci de unii reprezentanţi ai forţelor de ordine, la împlinirea unui an de zile , şeful jandarmeriei Bucureşti a fost demis. Astăzi, 13.01.2013, jandarmii au fost surprinşi în aceeaşi piaţă de către manifestanţi, oameni simpli, cu salarii şi pensii de mizerie, dar cu principii. Principii, care ar trebui să înalţe orice român pe solida şi trainca  piramidă a LIBERTĂŢII.  În aceeaşi piaţă, în urmă cu 23 de ani, la 22 aprilie a avut loc cea mai mare demonstraţie anticomunistă şi, începând cu aceeaşi dată, zona centrală a Bucureştiului a fost declarată „Zonă Liberă de Neocomunism”. Un grup minor de manifestanţi a ocupat Piaţa Universităţii declanşând o spectaculoasă mişcare socială împotriva acelora care, prin rocada comunisto-securistă a cadrelor de conducere, mimau democraţia. Era timpul guvernării FSN. Participanţii la manifestaţia maraton, împrăştiaţi, în mod barbar prin intervenţia minerilor din 13- 15 iunie 1990, au fost etichetaţi direct şi fără echivoc de „apărătorii democraţiei din CPUN” cu apelativul „huligan” respectiv, „golan”. Propaganda comunisto – securistă   de atunci a prezentat naţiunii române mai multe „categorii de golani”: „golan de bine, golan elev, golan student, golan arestat, golan cu două doctorate, golan cu opinii, golan profesor,.... mamă de golan”. De atunci şi până în prezent, mii de personalităţi şi-au exprimat de la balconul universităţii denumit „tribuna democraţiei româneşti” o suită de revendicări, referitoare la apărarea democraţiei şi a statului de drept.
 Pentru noi,  membrii ai SCMD, este foarte clar: „vremea mitingurilor care adunau laolaltă, mii de camarazi, a trecut”. Ne îndreptăm cu bună ştiinţă spre o altă vreme denumită „vremea clevetirilor ascunse şi perfide, a lichelismului social şi politic, a mesajelor şi discursurilor manipulatorii”. Chiar persoane declarate foarte apropiate de cauza sindicală, nu văd sensul unui miting al SCMD.  Sub lozinca „arde-i pe corupţi” mii de camarazi acceptă în tăcere propaganda mincinoasă şi se hrănesc din sentimentele răutăcioase ale pieţei politico- mediatice. Peste tot în lume societăţile sunt despărţite de o „barieră a puterii”. De o parte şi de cealaltă parte, sunt dispuse atât colectivităţile umane favorizate cât şi cele defavorizate de soartă. Dicolo de barieră se află un segment oligarhic, politico- financiar şi administrativ, divizat formal, în structuri partinice şi unit prin interesele de clan. Acesta deţine puterea şi continuă să mimeze democraţia reprezentativă în numele celor mulţi, sărăciţi, exploataţi şi umiliţi. Selectaţi printr-un concept bine gândit al votului uninominal şi în acest început de ciclu politic, au umplut la refuz listele parlamentului organizând prezenta la program, în ture de serviciu. Susţinuţi de o întreagă reţea, fundamentată pe principiul ierarhico – funcţional, au construit o zonă rezidenţială a bunăstării, pe mai multe etaje de rudenie , dintre care cele mai frecvente sunt   de tip „naş –fin”. Aceste etaje de rudenie, prezente în structurile de putere sunt, după părerea subsemnatului, „florile otrăvite„ ale democraţiei. In mod paradoxal, actuala alianţă stânga – dreapta (USL) a  produs involuntar o breşă în sistemul democraţiei de tip european şi ca urmare a fost nevoie de existenţa unei supape de siguranţă, pentru salvarea opoziţiei parlamentare de tipul „proces de redistribuire”. Acest proces, adoptat tacit prin lege electorală, basculeasză pe cei vinovaţi de catastrofa umanitară suportată de români, timp de trei ani, în băncile opoziţiei. Prin „înţelegere frăţească”, rostogolirea responsabilităţilor şi a infracţiunilor, indezirabilii politici sunt reşapaţi şi refolosiţi ca pioni ai democraţiei. Prin sloganul „dreptate până la capăt” noua putere USL a aruncat praf în ochii celor care încă mai cred în miracolul sancţionării unor vinovaţi de catastrofa umanitară. În concluzie,  toate speranţele noastre în viitor vor fi legate de un principiu consacrat în ultimii 23 de ani, „banul dictează”.

Dragi camarazi,
Manifestaţiile din Piaţa Universităţii îmi creează o anumită nostalgie a vremurilor în care şi noi militarii pensionari, reprezentam o forţă civică redutabilă,  demnă de luat în seamă. Am participat la toate mitingurile SCMD  din Bucureşti şi  judeţul Braşov şi de fiecare dată, prin mandatul dat de CD al SCMD, v-am reprezentat ca şef al delegaţiei, atât la Palatul Cotroceni cât şi la Televiziunea publică şi Palatul Victoria. De fiecare dată, am cerut celor în drept respectarea unui principiu: „restabilirea dreptăţii şi adevărului”. De-a lungul celor trei ani (2009 – 2012) am scris peste 100 de editoriale în care am promovat acelaşi principiu. Nenumărate Petiţii, Apeluri de Urgenţă, Scrisori deschise, semnate de sute de camarazi au luat drumul Guvernului, Preşedinţiei, Parlamentului şi Ministerului Apărării Naţionale. Am luat contact direct cu diverse personalităţi politice de rang înalt, în faţa cărora, am pledat pentru respectarea acestui principiu. Am crezut iniţial  şi eu,  ca şi dumneavoastră în principiile statului de drept şi mai ales în sintagma des utilizată „nimeni nu este mai presus de lege”.  A trecut destul de mult timp şi ne-am convins cu toţii că sunt atât  de mulţi oameni şi atât de multe instituţii, care se situează „mai presus de lege”.  Se cunosc nenumăraţi edili care au derulat programe inutile sub semnătura unui pix clientelar ( patinoare de două ori mai scumpe, terenuri sportive în pantă, parcuri de agrement în păduri, telegondole la sate, gări superelectronizate în care nu vezi picior de om într-o lună, reţea de canalizare în sate  ale căror locuinţe nu sunt prevăzute cu băi, borduri şi  marcaje rutiere  pe drumuri în paragină, festivaluri de tipul „laleaua pestriţă”, secţii moderne de spitale fără personal, etc). Dar sunt şi instituţii cu serioase derapaje de la normele juridice , morale şi etice. Acţiunile noastre în instanţele interne şi internaţionale au fost lovite de nulitatea  funcţională şi deontologică a acestora (a se vedea absenţa răutăcioasă şi tendenţioasă a răspunsului la contestaţii, atât de necesar în acţiunile de apărare a dreptului la pensie).

Dragi camarazi,
Acum suntem în momentul în care înregistrăm eşecuri pe toată linia. Nu mai există comunicare între noi.  Numai pe 10 bloguri din 86 sunt postate materiale ce vizează  restabilirea dreptăţii şi adevărului iar pe blogul central, niciunul. Nu există niciun fel de comunicare între noi, cu câteva excepţii. Nu există niciun fel de strategie pe termen scurt, iar pe termen mediu şi lung  a spera aşa ceva, este utopic. Clevetirile şi răutăţile ieşite de sub controlul deontologic propriu, alimentează zilnic, manifestările licheleşti penetrate de bunăvoie în blogurile SCMD. Sub argumentaţia transparenţei, am căzut pradă unei propagande bine plătite şi infiltrate încă de la început, în structurile SCMD. Reproşurile la adresa conducerii de trădare a  intereselor, sunt alimentate masiv atât de atitudinea anonimă  faţă de mitingurile organizate , cât şi de lipsa de participare a noastră, în proporţie de peste 80%. Foarte mulţi criticaţi, de acasă din fotoliile confortabile,  opţiunea noastră pentru sprijinul USL. Se cunoaşte faptul că, opţiunea juridică a „dat chix”(  am explicat sumar de ce) şi logic era, să avem o variantă de rezervă. Această variantă de rezervă, soluţia politică de rezolvare a abuzului, a fost declanşată în 1Mai 2012, când în Piaţa Victoriei, ne-am adunat cu greu, 500 de protestatari SCMD. Atunci, premierul proaspăt desemnat, dl. Victor Ponta a cântărit spiritul nostru de solidaritate şi din acel moment ne-a potolit setea de dreptate , prin declaraţii liniştitoare. Am să reamintesc numai textul uneia” Un mesaj special vreau să-l transmit către acei militari, este vorba de aproximativ 7000 din Ministerul Apărării şi încă câteva mii din Ministerul de Interne care au avut de pierdut la momentul recalculării pensiilor. În bugetul pe 2013 şi în mod eşalonat, trebuie să îndreptăm acest lucru.... Avem obligaţia şi în bugetul pe 2013 avem intenţia clară de a-i aduce şi pe ei la nivelul la care ceilalţi colegi în mod meritat au ajuns (03. 12. 2012)”. Din nefericire pentru cei 26.500 de pensionari militari, cu „pensiile greşit recalculate”, forţa reprezentativă a celor care am fost în Piaţa Victoriei la 1 mai 2012, suficient de firavă, nu a avut tăria de a imprima o voinţă politică serioasă pentru a „face dreptate până la capăt”. Din aceste considerente, a da vina pe conducere şi a acuza-o de trădare a intereselor SCMD mi se pare a fi demnă de „politica struţului”. Tot în şirul eşecurilor repetate se înscrie incapacitatea noastră de a menţine spiritul de solidaritate şi respect reciproc. Prin intervalale inactive ale filialelor s-au încadrat în fluxul denigrării persoane dubioase care bălăcăresc prin limbaj suburban orice acţiune comună şi acuză permanent orice acţiune de ieşire a noastră, din derapajul pasivităţii. Problema fondurilor SCMD şi a cheltuirii lor, a devenit mărul discordiei la fel ca şi încercarea noastră de a compensa eşecul juridic printr-o soluţie politică. Dacă la finalul acestui efort vom fi martorii unui eşec total şi lamentabil să căutaţi izvoarele lui în modul nostru de a fi, de a respecta, adapta şi aplica, principiile care ne-au definit. Nu aruncaţi vina noastră în spatele unor lideri. Ei vor pleca, deoarece este necesară schimbarea însă, vor veni vremuri mult mai grele. Vor fi corelate salariile între categorii şi profesii  şi implicit, vor fi corelate şi pensiile. Atunci veţi căuta alţi lideri pentru că rănile produse vor fi mult mai adânci. Toate instanţele vor da dreptate guvernelor şi statelor deoarece acestea „cunosc cel mai bine care sunt măsurile de austeritate ce trebuie luate dincoace de barieră” în lumea calicilor. Dincolo de barieră nu veţi avea acces, acolo este o altă lume clădită prin efortul şi sudoarea voastră.  Acolo trăieşte o lume care vă va croi multiplele şi diversele legi ale supunerii totale. Acolo se vor plămădi strategiile de anihilare a forţei civice şi a democraţiei stradale. O stradă aflată în totală paragină, prin răutăţile artificial induse de o propagandă nemiloasă, partinică, clientelară, mincinoasă şi trădătoare.
Ştiu că aşteptaţi minuni de la guvernul Ponta. Aceste minuni nu vin de la sine. Este iarnă , staţi în gura sobei şi depănaţi amintiri de  altădată. Aşteptaţi ca liderii, care nu mai  reprezintă pe nimeni să vă aducă dreptatea şi echitatea în fiecare casă. Veţi aştepta mult şi bine, deoarece guvernanţii nu au timp să revină la promisiunile din campanie. De fapt, nici nu sunt obligaţi să o facă. Îi presează mecanismele sofisticate ale transferului de responsabilitate şi eşec, din neputinţa lor, în cârca voastră. Lupta pentru putere abia acum a început. Este a doua fază în care, eliberaţi din chingile electorale, vor reface jocurile puterii într-un parlament sufocat numeric.
Rocada între ministerele de forţă, mâna întinsă finului, cruciada împotriva „violatorilor” în uniformă, amneziile legate de promisiunile pensionarilor militari, demonstrează că se pregăteşte o schimbare de retorică şi de atitudine. 


Numai societatea civilă îi poate trezi la realitate pentru a face publice: rezultatele şi măsurile aplicate furăciunilor anterioare, refacerea echităţii şi restabilirea adevărului pensiilor militare, scoaterea din sistem a caracatiţei clientelare, îndepărtarea nulităţilor, rezolvarea inflaţiei gradelor militare, sechestrul pe averile „demnitarilor” declaraţi de instanţe – hoţi, anihilarea influenţei baronilor locali şi instaurarea legitimităţii instituţionale, etc. Din societatea civilă făcea  parte şi SCMD. Acesta s-a retras din luptă în momentul în care camarazii vătămaţi, în mod barbar, trebuiau să sărbătorească victoria. Am lansat , în repetate rânduri, apeluri la unitate şi acelora care, „pentru merite exemplare”, au fost „Blagosloviţi şi Opriţi” din foame, cu un binemeritat supliment de bunăstare. Recentele controale ale Curţii de Conturi la casa sectorială vor dărâma sensul „cutumei politice fin-naş”, vor pune în evidenţă reaua intenţie şi incompetenţa cu care ni s-au încurcat destinele şi ni s-au amestecat arbitrar, demnităţile. Sau poate , de dragul menţinerii structurilor de putere, tot acest haos financiar şi procedural va fi aruncat sub preş. În această situaţie, lăsaţi fraţilor istoria şi ocupaţi-vă de prezent şi viitor! Transmit un ultim apel la solidaritate şi implicare! Un ultim apel colegial domnului colonel Tudor Marian, organizatorul acţiunilor noastre democratice şi legitime,  filiala SCMD sector 6, Bucureşti. Un ultim apel membrilor Comitetului Director. Refaceţi „linia frontului” şi treceţi la combaterea civică, democratică a abuzului!  Camarazi, vă ordon, treceţi peste orgolii! Încă se mai poate, până nu este prea târziu!


Preşedintele SCMD, Filiala 1 Braşov
Prof.univ.dr. Petrişor Mandu
 
Grupul Filialelor SCMD <<MUNTENIA SUD>>sustine cu responsabilitate pdv./MESAJUL Presedintelui Filialei 1 Brasov si face APEL catre TOATE Filialele SCMD din tara ,pentru reconsiderarea /reconstructia/reconsolidarea miscarii sindicale militare .NUMAI  exista o alta structura care sa ia atitudine si sa apere DREPTURILE legitime ale cadrelor militare in rezerva si in retragere .E bine spus : Treceti peste orgolii !Altele ar trebui sa fie orgoliile !
De 23 ani ,(luand ca reper momentul <decembrie 1989>)cei fideli respectarii principiilor si sistemului de valori intr-o tara democratica,traiesc  dezamagirea ,manipularea si lipsa unui orizont de asteptare !
De 23 ani ,structurile politico/securiste ale nomenclaturii fostului PCR ,conduc sub o alta forma ,dar cu  acelasi continut ,''democratia ''in Romania si se vede !TRADARE !
Ca sa-si legitimeze asigurarea conducerii ,au avut nevoie de varsare de sange...si a fost !
Grade militare fara precedent ,generali facuti din activisti politici si structuri de contrainformatii ,compromisi total moral si profesional -aceasta a fost rasplata evenimentelor tragice din decembrie 1989 ,in armata .Ascunsi ,deghizati in ''altii'',continua traditia lor imbecila .
Incet dar sigur ,trezirea incepe .Suntem in ianuarie 2013 !Piata Universitatii -TRIBUNA chemarii la lupta pentru democratie in Romania ,pentru dreptate si adevar ,reinvie .
Suntem ultimul aliniament de rezistenta .Sa fim la inaltimea asteptarilor ,NOI de la NOI !
Am spus de multe ori ,ca suntem cea mai insemnata -daca nu -singura forta sindicala,care putem modifica cursul istoriei dezvoltarii Romaniei in bine ! Sa facem apel la ratiune si unitate de actiune !
Dialog ! Dar pana unde se poate intinde un dialog ?
Intelegere ! Dar cata si pentru ce ?
 
Astepatam COMUNICATUL si ORIENTAREA BIROULUI OPERATIV al SCMD !
 
HONOR ET PATRIA ,VAE VICTIS !
Vicepresedinte CD/Coordonator
Presedintele Filialei 1 Pitesti
Colonel Victor POPESCU
 
 
 

duminică, 6 ianuarie 2013

IN IANUARIE 2013 MEMBRII SINDICATULUI MILITARILOR ,TREBUIE SA TRANSEZE CU GUVERNUL ,PARLAMENTUL SI POLITICUL ,INTRE HOTIE SI RESPECTAREA LEGII .PANDEMIA GENERATA DE INCOMPETENTA SI CORUPTIA UNORA DINTRE EI ,NUMITI IN FUNCTII PUBLICE PE CRITERII CLIENTELARE ,DE GRUP MAFIOT SI INTERES ,A CONSTITUIT SI CONSTITUIE PRINCIPALA AMENINTARE MAJORA LA EXISTENTA NOASTRA ,LA FIBRA , RADACINILE SI MLADITELE NATIUNII ROMANE !


COMUNICAT / MESAJ  ,CATRE PRESEDINTII FILIALELOR DIN GRUPUL DE FILIALE  ALE SINDICATULUI MILITARILOR << MUNTENIA  SUD>>                                 

                                                              <<...oamenii fara principii ,nu pot respecta principii...>>

Lupta pentru a INVINGE ,este actiunea celor HOTARATI si PUTERNICI !
Nimic in lumea civilizata ,NU poate functiona pe legi emise de regimuri politice si guvernari demise !
NOI ,nu cerem reparatii morale si materiale si nu facem nici-un compromis din onoarea si demnitatea militara ! CEREM scuze publice si sanctionarea severa a vinovatilor ,care au anulat legea organica a pensiilor militare de stat ,in mod ilegal, inlocuind-o  cu o alta lege trecuta prin furt calificat ,in Parlamentul Romaniei ! CEREM respectarea drepturilor militarilor loiali tarii lor si a principiilor functionarii statului de drept !
CEREM retragerea de urgenta a gradelor militare ,acordate ilegal unor civili si cadre militare in rezerva si retragere ,de fostul ministru al Apararii ,OPREA !
2013 ,ANUL DECISIV al unitatii de actiune ,al maririi capacitatii  de reactie a Sindicatului Militarilor in intregul sau ,pana la ultimul membru de sindicat ! ANUL DEVIZEI : <<TOTI PENTRU UNUL ,UNUL PENTRU TOTI>> !
REAMINTESC tuturor , acelora, care au pierdut busola orientarii si devenirii lor, in aceasta dimensiune a vietii ,acelora, care au tradat cauza luptei militarilor din Sindicatul Militarilor si in general din alte ONG militare, ca : JURAMANTUL MILITAR -vibratia suprema a militarului profesionist care a simtit si s-a identificat cu TARA si aspiratiile ei- ,NU a incheiat si nu a negociat vreun CONTRACT cu guverne trecatoare 
sau politicieni pasageri ! SINGURUL CONTRACT semnat de NOI ,este CONTRACTUL semnat cu TARA ! TARA ne este datoare !
2013 ,ANUL DECISIV al luptei Sindicatului Militarilor ,pentru ADEVAR si RESPECTAREA drepturilor militarior ! ANUL LUPTEI impotriva BLASFEMIEI si DISCRIMINARII MILITARE ,promovate fara nici-o retinere sau mustrare de constiinta ,de guvernul mafiot condus de Boc si camarila lui Basescu !
2013 ,ANUL FAPTELOR si mai putin al vorbelor !
2013 ,ANUL DECISIV pentru a ne asigura INCEPUTUL NORMALITATII ,intr-o tara BINECUVANTATA de DIVINITATE .

ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU !

Domnilor Presedinti ai Filialelor ,
Doamnelor si Domnilor Membrii ai Sindicatului Militarilor ,
Sa activam cu TOTII ,memoria Luptei Sindicale Militare de pana acum ; Sa facem un bilant obiectiv ,transparent si transant ,sa ne asumam responsabilitati si riscuri ;
Sa activam blogurile filialelor si sa pregatim MESAJUL inceperii organizarii unei ample actiuni de dialog cu reprezentantii guvernului ,in primul rand cu premierul Ponta ; In functie de rezultatele acestui dialog ,sa adoptam cea mai potrivita si inteleapta atitudine ; 
Sf.Ioan Botezatorul ,marcheaza  finalul Sarbatorilor de Iarna 2012 / 2013 si va rog sa-mi permiteti sa va adresez in acest context ,La Multi Ani si TOATE cele BUNE ! 
Sigur ,urarea subsemnatului ,care este de fapt si o DORINTA ,nu poate fi totdeauna ,in consens cu REALITATEA momentului ,din acest tablou cu coloratura politica gri , numit Romania .Incerc de mai mult timp ,fiind si un tip optimist ,sa ma desprind de acest tablou ,dar modul in care a fost incheiat de romani anul 2012 ,din toate pdv.,nu-mi ofera nici-o sansa .Mesajul de optimism exagerat mediatizat jenant si transmis penibil de ''alesii neamului''unei natiuni in deriva ,din vile luxoase ,palate si localuri de multe stele ,cu prilejul petrecerii sarbatorilor de iarna ,imi intareste convingerea ,ca valorile in care cred cu adevarat ,sunt departe de acest tablou .Noi am primit MESAJUL ,catre CURTILE DE APEL!.  Acest mod cinic de manifestare de amploare si fara retineri  ,NU este intamplator si poarta girul NEJUSTIFICAT al ACCEPTARII noastre .Spun NEJUSTIFICAT ,pentru ca ,in afara calitatii de cetatean ,NOI ,o avem si pe aceea de militar. In rezerva sau in retragere ,CONTRACTUL nostru cu TARA este in vigoare ; NOI nu am negociat nici-un contract cu guverne trecatoare sau cu politicieni pasageri .De aceea NOI, cei chemati sa aparam principiul conform caruia LEGEA ESTE MAI PRESUS DE ORICE  , TREBUIE sa cerem ca EA, sa fie respectata in primul rand ,de Autoritatile si Institutiile Statului de Drept .Departe de acest deziderat ,guvernarea Romaniei dupa Evenimentele Tragice si Rusinoase din 1989 ,odata cu distrugerea etapizata a economiei ( -motorul dezvoltarii si cresterii nivelului de cultura si civilizatie al oricarei tari-) a pus in pericol ,LIBERTATEA si SIGURANTA cetatenilor . Despre caracterul axiomatic al consecintelor incetarii vigorii legilor si autoritatea aparatorilor ei ,s-au pronuntat in evolutia istorica a societatii ,mari personalitati proeminente din gandirea universala si nationala .Doar doua exemple edificatoare : <<Acolo unde inceteaza vigoarea legilor si autoritatea aparatorilor ei ,NU poate exista nici LIBERTATE si nici SIGURANTA pentru NIMENI >>( W. Shakespeare ) sau :<< Glasul legii trebuie sa aiba putere deplina pentru a decide FERICIREA oamenilor >> ( Hiperide ).                                    Este adevarat ,avem si o contributie mai noua ,a dl.ui Ponta :<< Toleranta ZERO pentru cei ce-au incalcat si incalca legea !!!???...) 

Doamnelor si Domnilor ,
Nu vreau sa detaliez ,de ce , Marile Puteri Economice Mondiale au devenit mari  SCHEME  PIRAMIDALE ? sau  ,de ce , Guvernul Islandei aresteaza bancherii  ? sau ,care este secretul Finlandei in EDUCATIA cetatenilor ? sau ,de ce ,s-a inchis cea mai mare banca privata din Elvetia ? sau de ce ,INS ii explica dl.ui Ponta ca PIB.ul n-a fost calculat gresit ? Ii spun eu dl.ui Ponta ,sa ia miliardul de la Boc si acolitii lui  -inclusiv de la INS .Respectati procedurile pentru aplicarea legii domnule Ponta si totul va fi OK !  Toate sunt importante ,dar acum si aici ,nu este timp .
NOI ,avem o problema : <<NERESPECTAREA legii de catre actualul guvern ,in materia PENSIILOR MILITARE DE STAT>> cu doua componente si anume : 1. Tergiversarea nejustificata a emiterii unei Ordonante de Urgenta ,pentru intrarea in normalitate a pensionarilor militari a caror cuantum a fost drastic diminuat ilegal ,prin furt premeditat / calificat ,de catre gruparea Anastase ,Basescu ,Boc ( doamna Pivniceru ,SE AUDE ?) si 2 : Reactia insuficienta ,anormala  /aproape inexistenta ,a Sindicatului Militarilor in ansamblul sau ,fata de atitudinea acestui guvern .Sigur ca da ,nu scap din vedere emiterea LEGII in sine ,a pensiilor militare ocupationale ,care comporta o procedura mai speciala .
Observ insa cu indignare ,discrepanta uriasa ,intre vorbe si fapte :Vorbele si Faptele Aliantei USL pe de o parte ,ingropate cu cinism in decembrie 2012 care au avut un dublu efect : a) mentinerea furtului din pensiile celor peste 30.000 pensionari militari ( a-propos ,unde se duc acesti bani domnule Ponta ? ) , b ) descurajarea unei parti insemnate a fortei sindicale militare si pe de alta parte ,Vorbele si Faptele sindicalistilor nostrii militari ,in general . Nu pot sa trec cu vederea nici peste atitudinea <<Marii Mute>> : daca sunt mercenari si platiti pentru asta trebuie sa stim , iar daca sunt militari romani in activitate ,profesionisti ,aparatori ai democratiei constitutionale ,a principiilor statului de drept ,trebuie sa faca dovada ! Si componenta activa si cea de rezerva ,TREBUIE sa constituie un TOT UNITAR in lupta impotriva impostorilor ,coruptilor si tradatorilor care pun in pericol securitatea si siguranta nationala a Romaniei .Pana la urma ,soldele lor ,sunt platite inclusiv ,de catre cei din rezerva . Poate ca Zodia Sarpelui ce caracterizeaza  anul 2013 ,ne va invata pe TOTI ,sa REDESCOPERIM spiritul nostru de apartanenta ,la o categorie EROICA ,SACRIFICATA IN INTERESUL ROMANIEI .

Doamnelor si Domnilor ,
Ne-am asumat cu totii ,responsabilitatea luptei pentru apararea drepturilor legale ,constitutionale ,ale membrilor de sindicat ,lupta pentru PRINCIPII si nu pentru foloase imediate si efemere .Prin acceptarea compromisului si a HOTIEI , UNII dintre noi ,au parasit lupta .Rusine !
Daca NU invatam din greselile de pana acum ,mai mari sau mai mici ,daca in aceasta luna -ianuarie-2013 ,nu ne mobilizam fortele pentru a fi pregatiti in adoptarea unei atitudini impotriva guvernului Ponta 2 ,care sa ne onoreze ,atunci ,NU putem continua ceea ce nu vrem sa ne asumam .
Vremea vorbelor a trecut ! Am dat girul unui guvern care pana in acest moment ,ne-a inselat asteptarile ! Am luat act de declaratiile politice ale premierului si asteptam revenirea cuantumului pensiilor diminuate prin OUG ,in aceasta luna .Daca  nu ,la sfarsitul lunii ianuarie ,sa desfasuram marea actiune de protest . CINE ESTE PENTRU ?

HONOR ET PATRIA, VAE VICTIS !
Vicepresedintele CD / Coordonator
Presedintele Filialei 1 Pitesti
Colonel ,Victor POPESCU




marți, 1 ianuarie 2013

OMAGIU IN MEMORIAM !

Cu profund regret ,Biroul Operativ al Filialei 1 Pitesti a Sindicatului Militarilor ,anunta trecerea in nefiinta a Colonelului in rezerva Vasile DUMITRASCU ,fost Comandant al Scolii Militare de Ofiteri Activi Tancuri si Auto <Mihai Viteazu>Pitesti !
Evenimentul tragic si nedorit ,a avut loc in noaptea de 30/31 decembrie 2012 .Funerariile vor avea loc in ziua de miercuri 02.01 2013 incepand cu 11.00 h la Cimitirul Militar Pitesti .
Adresez rugamintea tuturor cadrelor militare in rezerva ,membrii ai Sindicatului Militarilor dar si celor din alte ONG militare ,de a fi alaturi de familia indoliata !
Dumnezeu sa-l odihneasca !

Biroul Operativ al Filialei 1 Pitesti !

sâmbătă, 29 decembrie 2012

SPRE STIINTA CELOR CE N-AU HABAR DE INSEMNATATEA PUTERII MILITARE A UNUI STAT ! TREZESTE-TE MAREA MUTA !


Dezapărarea României la început de mandat guvernamentalScris de : Hari Bucur-Marcu   2012-12-26   

Domnul premier Ponta Victor are puţine şi răzleţe referiri la Armata României, toate făcute cu nonşalanţă şi chiar cu cinism. Ne este greu să ne dăm seama, pe baza acestor referiri, dacă domnul premier ştie sau nu că Armata României este instituţia naţională care produce putere militară pentru statul şi poporul său. Cum, nu putem spune dacă acelaşi domn are habar la ce i-ar trebui domniei sale această putere militară.
Dezapărarea României la început de mandat guvernamental opinie În luna mai 2012, când a participat la preluarea conducerii Ministerului Apărării Naţionale de ministrul său, din primul Guvern Ponta, domnul premier nu a făcut altceva decât să îi mulţumească, de mai multe ori, domnului Oprea Gabriel, proaspătul, pe atunci, fost ministru, destituit prin moţiune de cenzură. După care, a aflat de la noul ministru, domnul Corneliu Dobriţoiu, că performanţa domnului Oprea a fost proastă, chiar penală, pe timpul celor două ministeriate consecutive ale acestuia. Asta nu l-a împiedicat pe domnul Ponta să îl promoveze pe domnul Oprea în înalta funcţie de vicepremier şi îi refuze domnului Dobriţoiu un nou mandat în noul său guvern, iscat după alegerile din 9 decembrie 2012.
Mai mult, în acest nou guvern, l-a pus la Apărare pe domnul Mircea Duşa, pentru singurul motiv declarat că nu se făcea ca respectivul domn să rămână fără minister, după ce liberalii din uniunea politică de la guvernare şi-au exercitat dreptul de preemţiune pentru obţinerea Ministerului de Interne, unde fiinţase domnulDuşa până atunci. Asta, pentru că, în mintea domnului Ponta, la Apărare poate fi ministru şi şoferul domniei sale, cu condiţia să nu ceară mai mulţi bani de la buget, pentru această întreprindere ciudată.
La instalarea domnului Duşa pe scaunul ministerial al Apărării, domnul premier Ponta nu s-a mai arătat, ci l-a trimis pe viceprimministrul fără portofoliu Oprea, pentru a fi clar că acesta va conduce, de fapt, sectorul apărării din domeniul public al României. Cu acea ocazie a instalării, la o oră matinală de sâmbătă, domnul Duşa s-a simţit dator să spună că este calificat pentru ministeriatul Apărării, deoarece, cu Ministerul de Interne, pe care tocmai îl părăsise, a ieşit primul la întrecerea între ministere numită „eficienţa guvernanţei”, după ce, în patru luni, reuşise să „aducă liniştea în minister”.
Propun să ne abţinem să râdem aici de o asemenea pretenţie, că ar exista o întrecere serioasă între ministere, în condiţiile în care „eficienţa guvernanţei” este un concept total străin guvernanţilor români. Şi propun asta, chiar dacă domnul Duşa a mai anunţat şi că, ajungând pe primul loc, a detronat Ministerul Finanţelor, ce era, până atunci, premiant. Ştiţi care minister al finaţelor? Acela care are atribuţiile de a colecta taxele şi impozitele şi care formează bugetul de stat. Ce premiant la eficienţă ar fi putut fi acel minister, când toate datele oficiale arată că evaziunea fiscală, adică sustragerea de la plata acelor taxe şi impozite este, de mai mulţi ani, de peste 40% în România, iar bugetul de stat este de tot râsul? Iar despre „eficienţa guvernanţei” Internelor ce să mai vorbim, când domnulDuşa nu a fost în stare să rezolve o problemă aşa de simplă şi directă, ca cea a pensiilor militare şi de serviciu, scăzute aiuristic de fosta guvernare, făcându-l pe premierul Ponta să îi ceară, public, să vină cu „calculele”, ceea ce domnul Duşa nu a putut face până la sfârşitul mandatului, pe când aceste „calcule” puteau fi calculate şi de un elev din clasele primare, care a trecut de tabla înmulţirii.
Întrebat, în a doua zi de Crăciun, care sunt priorităţile politicii de apărare pe care o va practica la minister, domnul Duşa a răspuns, conştiincios, că este vorba de îndeplinirea angajamentelor şi misiunilor României în cadrul NATO şi Uniunii Europene, precum şi implementarea „Scutului Antirachetă” în cadrul parteneriatului cu Statele Unite ale Americii, cu condiţia să se „găsească” bani la buget pentru Armată, iar pe militari i-a numit „angajaţi” şi „salariaţi”. Şi a mai spus domnul Duşa că nu are nevoie de consilieri, pentru că, în actul său de conducere, se bazează pe şefii structurilor din subordine.
În limbaj profan, aceste afirmaţii trebuie traduse astfel: (1) singura raţiune de a fi a sectorului public al apărării naţionale este îndeplinirea „angajamentelor” faţă de străini, care ne apără ei, ca să nu mai avem noi grija asta; (2) nu există nicio justificare pentru fondurile ce revin Apărării Naţionale, aceste fiind alocate după cheful guvernanţilor, nu după nevoi raţionale, clar identificabile; (3) în concepţia acestui ministru, apărătorii patriei nu mai sunt ostaşi, ci mercenari angajaţi pe bază de contract de muncă, iar ei nu mai primesc soldă, ci salariu; (4) actuala guvernare nu intenţionează să conducă direct, cu bună ştiinţă, şi nici să controleze democratic formarea şi utilizarea puterii militare a României, ci îi lasă pe şefi şi comandanţi să facă ce le trece lor prin minte, cu resursele sărace pe care le primesc.
Un astfel de ministru al Apărării, posesorul unor asemenea idei, chiar dacă este creditat cu onestitate de cei ce îl cunosc personal, nu are cum să îi explice şefului său, domnului premier Ponta, că Apărarea României este mult mai mult decât „îndeplinirea angajamentelor” faţă de aliaţi şi parteneri străini, că misiunea de a forma o putere militară raţională şi suficientă transcede politica de partid şi nu poate fi eludată pe argumentul că nu sunt bani la buget. Domnul Duşa nu pare a fi în stare să îi spună domnului Ponta că Armata României nu este un automobil cu care să mergi dacă ai o nevoie şi dacă ai bani de benzină, iar, în rest, să îl laşi să zacă în faţa blocului sau în poarta casei, cu lunile sau chiar cu anii, până când apare nevoia şi vin banii.
Dacă ar fi să păstrăm comparaţia de mai sus, situaţia când am avea nevoie de Armata României ar fi mai aproape de cea în care, dacă îţi trebuie un autoturism şi nu îl ai gata pregătit şi alimentat, trebuie să îl construieşti din nou, de fiecare dată. Adică, pentru o nevoie imediată, sunt necesari ani lungi de pregătire şi înzestrare de toate felurile şi nu poţi să începi pregătirea şi să investeşti în dotare doar atunci când nevoia îţi bate deja la uşă, fără să mai aştepte.
Mai concret, îndeplinirea „angajamentelor” faţă de NATO, UE sau SUA este doar una dintre raţiunile de a fi ale Armatei României, celelalte două, la fel de importante, dacă nu chiar mai importante, fiind promovarea intereselor legitime ale românilor prin putere militară, precum şi apărarea naţiunii în faţa acelor riscuri şi ameninţări care nu sunt abordate în cadrul apărării comune NATO, ori ale politicii comune de apărare a Uniunii Europene, sau în cadrul parteneriatului strategic cu Statele Unite ale Americii. Ultima raţiune listată mai sus include şi cazul mai îndepărtat în care aranjamentele de apărare comună sau de parteneriat strategic nu mai sunt în vigoare, iar România ar trebui să preia şi efortul pentru apărarea împotriva riscurilor şi ameninţărilor ce sunt acum în responsabilitatea acestor organisme multinaţionale.
Niciun guvern responsabil cu soarta Ţării nu poate să aştepte ca un risc sau o ameninţare să se transforme în agresiune sau atac armat pentru a începe să construiască Apărarea Naţională de care ar avea nevoie pentru a respinge acea agresiune sau a opri acel ataca armat. Asta, chiar dacă o analiză de risc de securitate ar concluziona că o asemenea agresiune ori un asemenea atac nu sunt de aşteptat, în viitorul previzibil. Pentru că timpul de avertizare despre iminenţa unei agresiuni ori unui atac va fi întotdeauna mai mic decât cel de constituire a puterii militare necesare contracarării lor. Cum, la fel, timpul de avertizare despre dispariţia NATO sau măcar despre diminuarea capacităţilor sale de a apăra România în locul românilor va fi întotdeauna mult mai mic decât cel de refacere a capacităţii României de a se apăra singură împotriva unui agresor.
Dacă aceste avertismente vi se par ipotetice şi forţate, să ne aducem aminte că, pe acelaşi continent pe care se află şi România, în ultimii cinci ani, s-a produs o agresiune sub formă de invazie armată terestră, maritimă şi aeriană, a Federaţiei Ruse împotriva Georgiei. În ultimii 14 ani a avut loc un război aerian pentru sancţionarea prin putere militară a unei anumite conduite politice considerate ca inacceptabile de comunitatea internaţională, chiar dacă aparţinea unui guvern legitim, în Serbia cea vecină. În ultimii 18 de ani a avut loc un război civil de secesiune, chiar la graniţele politice ale României, în Fosta Iugoslavie. Nu mai departe de acum un an şi ceva, în Libia, stat situat în proximitatea Europei, a avut loc intervenţia militară a NATO, în favoarea forţelor anti-guvernamentale implicate într-un război civil.
Acestea sunt doar câteva exemple de proximitate geografică şi temporală că subiectul securităţii naţionale realizate prin putere militară este mai actual ca niciodată şi că niciun guvern responsabil faţă de poporul său nu poate să ignore această realitate. Mai putem adăuga mai multe tipuri de misiuni armate de intensitate mai mică, cum sunt cele de protecţie a căilor navigabile, de poliţie aeriană ori de apărare a cetăţenilor români aflaţi în alte locuri decât teritoriul României, care nu se pot îndeplini decât de militari. Asta, ca să nu mai amintim unele scenarii posibile, în care puterea militară a românilor este vitală pentru supravieţuirea Ţării.
Bineînţeles, nu vorbim aici de paranoia ceauşistă a apărării patriei împotriva oricărui agresor. O asemenea întreprindere a fost utopică, de la început, şi este, practic, imposibilă. Guvernul are însă nevoie să întocmească o listă realistă şi rezonabilă de riscuri şi ameninţări care necesită un răspuns dat cu puterea militară a Ţării şi, apoi, să purceadă la constituirea acelei puteri militare, în funcţie de urgenţe şi posibilităţi. Riscurile şi ameninţările care s-ar produce într-un orizont de timp îndepărtat sau a căror timpi de avertizare sunt suficient de lungi pot fi încredinţate forţelor armate de rezervă, care s-ar activa şi şi-ar spori puterea militară pe măsură ce probabilitatea de a avea de-a face cu acele riscuri şi ameninţări ar creşte.
Mai este nevoie de o listă cu interesele legitime ale românilor care trebuie promovate prin sau şi prin puterea militară a României, forţele armate destinate promovării lor urmând să fie „croite” în aşa fel încât să satisfacă necesităţile naţionale cu eforturi minime şi rezultate maxime. De exemplu, pe baza unei asemenea liste se pot constitui forţele destinate gestionării unor crize cu componentă violentă, cum, la fel, se pot contura modalităţile de cooperare militară internaţională, inclusiv prin asistenţa militară de toate felurile, pentru anumiţi parteneri. Se poate întâmpla ca, în viziunea actualei administraţii, această listă să fie goală, adică să nu existe niciun interes naţional ce ar trebui promovat prin puterea militară, în afară de apărarea comună în cadrul NATO, desigur. Însă lista trebuie să existe,chiar şi aşa goală, ca instrument politic de securitate naţională. Fără ea, s-ar putea crede că nici nu are loc procesul de clarificare privind interesele naţionale şi modalităţile de promovare a acestora, în România.
Vorbim aici de un cadru instituţional şi raţional de formulare a unei politici de apărare coerentă şi pe termen mai lung decât mandatul Guvernului Ponta sau al ministrului Duşa. Doar după formularea ei va putea această politică să fie finanţată prin bugetele Apărării. Fără ea, aceste bugete vor fi cum au fost şi până acum, bugete „de avarie”, adică bugete defecte, care nu finanţează producerea de putere militară, mai ales pentru că nu se ştie la ce le trebuie guvernanţilor o asemenea putere. Iar tot ce vor face ei va fi să „respecte angajamentele” şi să „dea bani la militari”.
Avem toate motivele să ne întrebăm dacă domnii Ponta, Oprea şi Duşa vor fi sau nu dispuşi să ia în considerare cerinţa formulării unei politici de apărare, mai mult decât necesare,de altfel? Iar, dacă vor fi dispuşi, ar fi ei în stare să conducă procesul de formulare a ei? Şi, odată formulată, vor avea ei capacitatea intelectuală, experienţa de guvernare şi onestitatea instituţională ca să o transpună în viaţă? Adică, ar putea ei să facă din Armata României o adevărată putere militară, calibrată necesităţilor şi posibilităţilor naţionale, ori vor continua să facă ceea ce au demonstrat deja că ştiu şi pot să facă, adică să dezafecteze, să dezmembreze şi să dezorganizeze apărarea naţională a României?
Răspunsurile la aceste întrebări vor fi date de actele de guvernare ale celor trei. Le revine aleşilor noştri în Parlamentul monumental al României să primească aceste răspunsuri şi să vadă ce pot face cu ele, în interesul nostru, al cetăţenilor.

  1. Pe realitatea EMINENTUL DAN PURIC o face muci pe o proasta (andreea c...t)!
    Eroi post mortem ai unor provocari si diversiuni prin care scenaristii si regizorii loviturii de stat scontau sa arunce tara intr-un razboi civil menit sa dezmembreze teritoriul national si sa creeze in locul Romaniei mai multe entitati regional-statele artificiale. Sacrificiul vietii camarazilor nostri a avut un pret. Acum il stim, si nu mai exista nici un fel de dubiu: pretul a fost Romania”.

    Honor et Patria ,Vae Victis !
    Vicepresedinte CD
    Presedintele Filialei 1 Pitesti
    Col.Victor POPESCU

LA MULTI ANI ROMANIA !


2013
La Multi Ani !
p.Grupul Filialelor SCM<<Muntenia SUD>>
Vicepresedinte CD /Col.ec.Victor POPESCU

duminică, 23 decembrie 2012



Romanilor de pretutindeni ,

CRACIUN FERICIT !

AN NOU FERICIT !

La Multi Ani !

GRUPUL FILIALELOR SINDICATULUI MILITARILOR
<<MUNTENIA SUD>>

sâmbătă, 22 decembrie 2012

MARTURII peste timp ;NIMIC nu s-a intamplat !...parca totul a fost un vis urat si-atat ! AZI ,PARLAMENTUL ROMANIEI ,doarme ! Habar NU AU de ce sunt ei azi PARLAMENTARI !


Generalul Andrei Kemenici: „Dosarul din procesul lui Ceauşescu este un fals” Au semnat pentru moartea Ceauşeştilor pe niste hârtii albe, pe care le-au bătut la masină după aceea, la Bucureşti. Dacă dosarul procesului nu dispărea, intrau cu toţii în puşcărie.





„Dosarul din procesul lui Ceausescu este un fals”
Generalul Andrei Kemenici a hotarât sa rupa tacerea
La 14 ani de la Revolutie, comandantul unitatii din Târgoviste, unde a fost judecat si împuscat Ceausescu, face o marturisire senzationala: documentele procesului ar fi fost semnate în alb de cãtre completul de judecatã, fiind completate, mai apoi, la Bucuresti.
▪ Jurnalul National: Când a început Revolutia pentru dumneavoastra, domnule general Kemenici?
Generalul Kemenici: Înca de pe 16 decembrie. Primisem ordin sa începem în unitate o pregatire deosebita pentru apararea Târgovistei. Eram artileristi de antiaeriana, ei ne cereau sa ne antrenam pentru lupte de strada. Eu am mai participat la asemenea actiuni, în 1968, în timpul Primaverii de la Praga. Eram capitan. Primisem ordin ca, a doua zi, sa vin sa apar Otopeniul. Si l-am aparat atunci pe Ceausescu. Ca sa nu i se întâmple si lui ce i s-a întâmplat lui Dubcek, care a fost luat pe sus si dus la Moscova. Alaturi de 100 de soldati, eu, capitanul Kemenici, eram în stare sa-mi dau viata pentru el si pentru ideea lui. Dupa 21 de ani s-a întâmplat ironia vietii mele: colonelul Kemenici îl apara pe acelasi om. Dar, de data aceasta, de furia si de ura poporului român.
 Stiati ca Ceausescu se afla în zona?
Primisem ordin de la generalul Voinea, comandantul Armatei, sa-l prindem. Stiam ca se afla undeva prin preajma orasului. La ora 18:30 au fost adusi în cazarma. De la ora 12:00 noaptea se putea spune ca Revolutia s-a terminat: partidul, Securitatea, Armata, Militia, toti îl tradasera pe Ceausescu.
 Sosisera deja membrii acelui tribunal improvizat?
Elicopterul cu Stanculescu aterizase pe platoul unitatii. Întelegerea dintre mine si Iliescu fusese sa vina sa-i ia, sa-i duca la Bucuresti si sa le faca proces. Neîncrezator, Stanculescu ma întreaba: „Ei doi chiar sunt acolo?”. „Da, zic, sunt în TAB.” Credeam ca se va duce sa-i ia. Zice: „Nu, facem totul aici. Sa-i dam drumul”. Eram mai multi pe holul unitatii: eu, Stanculescu, Voican Voiculescu, cei doi loctiitori ai mei, Gica Popa, Nistor, Teodorescu, Lucescu, Tanase. Si Stanculescu le spune: „Domnilor, cei doi teroristi care trebuie sa fie judecati sunt Nicolae si Elena Ceausescu”. Când au auzit, astora au început sa le tremure pantalonii. Am primit ordin sa trec si eu în proces. Le-am raspuns: „Nu trec, domnule!”. N-am nimic cu Voinea, dar el mi-a cerut în 1997 sa facem cumva si sa-i bagam în puscarie pe Iliescu si pe Stanculescu, sustinând cã astia ne-au escrocat. Dar el însusi facuse, în 1989, acel rechizitoriu pe dosul unor hârtii scrise de mine. Le-a datat 24 decembrie. Mandatele si celelalte, pe 23 decembrie. El nici n-a stiut pe cine judeca! Dar a spus asa: „Aveti un sfert de ora sa faceti treaba”. Executia a avut loc între orele 14:50–14:55. Totul a durat vreo doua ceasuri. A fost o buimaceala totala. Gica Popa a judecat cu ochelarii, domnule! Hârtiile le uitase la mine în birou. Dupa proces, si le-a luat si a plecat. E o alta victima a lui Voinea. Ultima este femeia asta, nevasta lui Stanculescu.
 În ce relatii ati ramas cu Stanculescu?
Generalul Stanculescu a eliminat, la Bucuresti, doua probleme capitale ale Revolutiei române. Mai întâi, l-a scos pe Ceausescu din CC, oprind astfel o mare varsare de sânge. Apoi, în perioada cât a fost ministru, fara sa fie ministru a dat ordin unitatilor militare sa intre în cazarma. Dar pentru mine Stanculescu este dusmanul numarul 1: el mi-a transformat unitatea în puscarie, în tribunal si în poligon de executie. Fata de Stanculescu nu am decât ura. Dar stiti care este paradoxul cel mai mare? Am fost ultimul ofiter al Armatei Române care a executat întocmai ordinele lui Ceausescu, pâna în 25 decembrie. Pentru ca ele erau identice cu cele ale lui Iliescu. Ceausescu zicea: „Sa nu ascultati decât de Stanculescu!”. Iliescu – tot asa.
▪ De ce credeti ca au disparut documentele procesului lui Ceausescu?
Pentru ca erau falseUn fals istoric al Justitiei române. De aici mi se trag mie toate necazurile. Toti le-am fi semnat atunci. Dar stiti cum le-au semnat ei? În alb, domnule! Au semnat pentru moartea Ceausestilor pe niste hârtii albe, pe care le-au batut la masina dupa aceea, la Bucuresti. Daca dosarul procesului nu disparea, intrau cu totii în puscarie.
▪ Traiti bine acum, domnule general?
Traiesc din pensia mea si pensia sotiei mele, care a lucrat 28 de ani în administratie. Mi-am vândut apartamentul si masina pentru ca amândoi suntem bolnavi. În plus, am tot fost purtat prin procese. M-am mutat la doua camere, în cartierul acesta, plin de tigani. Acum câtiva ani, am constatat cu disperare ca sotia mea avea 2.200.000 de lei pensie, iar întretinerea ne venise 2.400.000 lei.
-----------------In urma cu 22 de ani, exact in ziua de Craciun, Nicolae Ceausescu si sotia sa Elena erau executati prin impuscare la Targoviste, dupa ce fugisera cu un elicopter de pe cladirea Comitetului Central.
Procesul sotilor Ceausescu a inceput pe 25 decembrie 1989, la ora 13.20, cei doi fiind acuzati de genocid, subminarea puterii de stat prin organizarea de actiuni armate impotriva poporului, subminarea economiei nationale si incercarea de a fugi din tara pe baza unor fonduri de un miliard de dolari, depuse in bancile din strainatate.
In jurul orei 14.40 procesul s-a incheiat, iar sentinta de condamnare la moarte a fost pronuntata la ora 14.45. La ora 14.50 au fost executati.
Nicolae si Elena Ceausescu au fost executati cinci minute mai tarziu, in curtea garnizoanei.Procesul si executia au fost filmate iar imaginile au facut inconjurul lumii, fiind difuzate si de Televiziunea Romana.
Judecatorul care i-a condamnat la moarte pe sotii Ceausescu, colonelul de justitie Gica Popa, s-a sinucis la 1 martie 1990, noteaza Mediafax.
Dupa executarea sotilor Ceausescu, sentinta Tribunalului Extraordinar Militar a fost luata in evidenta in registrul de executari penale, unde figureaza la pozitia 1/1989, insa in niciun alt registru (opis, condica de sedinta, condica de termene, registrul general de dosare) nu aparea inregistrat dosarul propriu-zis.
Soţii Ceauşescu au fost acuzaţi şi judecaţi pentru genocid şi subminarea puterii de stat, întrucât au determinat în decursul vremii moartea a 60.000 de persoane, au organizat acţiuni armate împotriva poporului român şi a puterii de stat, au distrus bunuri obşteşti şi au încercat să fugă din ţară pe baza unor fonduri de peste un miliard de dolari depuşi la bănci din străinătate.
Aceste acuzaţii formulate de completul de judecată al Tribunalului Extraordinar Militar au fost încadrate în categoria crimelor grave săvârşite împotriva poporului român. Sentinţa a fost executată, în 25 decembrie 1989, în jurul orei 14.45, în incinta garnizoanei din Tîrgovişte. Acesta a fost debutul sîngeros al României democratice, mulţi considerând că revoluţia poporului a fost furată de către foştii comunişti.Ulterior, a fost pusă în discuţie legalitatea tribunalului care l-a condamnat şi executat pe Nicolae Ceauşescu, în ziua de Crăciun a anului 1989, împreună cu soţia sa, Elena Ceauşescu. Dosarul soţilor Ceauşescu a dispărut imediat după redactarea sentinţei de către judecătorul Gică Popa, respectiv în perioada ianuarie-februarie 1990. Judecătorul care i-a condamnat la moarte pe soţii Ceauşescu, colonelul de justiţie Gică Popa, s-a sinucis la 1 martie 1990.După executarea soţilor Ceauşescu, sentinţa Tribunalului Extraordinar Militar a fost luată în evidenţă în registrul de executări penale, unde figurează la poziţia 1/1989, însă în niciun alt registru (opis, condică de şedinţă, condică de termene, registrul general de dosare) nu apărea înregistrat dosarul propriu-zis.
În 15 decembrie 2003, Tribunalul Militar Teritorial Bucureşti a dispus, prin hotărâre judecătorească definitivă, reconstituirea sau înlocuirea dosarului referitor la judecarea şi executarea soţilor Elena şi Nicoae Ceauşescu, în decembrie 1989. Conform unor prevederi ale Codului de procedură penală, instanţa militară bucureşteană a reconstituit dosarul dispărut, în baza unei copii, fiecare act din acea copie fiind însă recunoscut şi asumat de persoanele care îl semnaseră. În 19 martie 2004, procurorul militar Dan Voinea (între timp pensionat-n.r.), cel care a întocmit rechizitoriul soţilor Ceauşeascu, a recunoscut copia actului de inculpare ca fiind conformă cu originalul întocmit şi semnat de el. Voinea era atunci ultima persoană implicată direct în evenimentele din decembrie 1989 care mai trebuia să-şi autentifice înscrisurile.
La termenul din martie 2004, a fost prezent şi Dinel Staicu, un cunoscut admirator al soţilor Ceauşescu. El a declarat instanţei că nu deţine originalul dosarului, ci o simplă copie - demontând astfel o susţinere mai veche de-a sa potrivit căreia a cumpărat dosarul soţilor Ceauşescu - preluată de un cotidian sportiv central. Staicu a mai spus că nu s-a prezentat pînă acum la TMTB întrucât a crezut că este vorba despre o rejudecare a procesului şi nu de reconstituirea dosarului.
"Aşa cum am spus în repetate rânduri, consider că am fost martor la reconstituirea unei crime şi nu la cea a unui dosar penal", a declarat atunci Dinel Staicu. "Ceauşescu a fost judecat şi executat, nu judecat şi condamnat. Nu am venit până acum pentru că nu recunosc acest dosar", a mai spus Dinel Staicu. El a precizat că are o copie a dosarului de la Elena Bărbulescu (sora lui Nicolae Ceauşescu).
-----------------
Dan Voinea: Nu au existat teroristi in decembrie '89. Sotii Ceausescu au fost ucisi pentru a salva administratia comunista, care dureaza si azi
Sotii Ceausescu au fost sacrificati, pentru a nu avea loc un proces al comunismului, afirma, la RFI, fostul procuror militar Dan Voinea, care s-a ocupat ani buni de dosarele Revolutiei. El sustine ca "nu au existat teroristi" in decembrie 1989 si nici acum nu e prea tarziu pentru un proces al comunismului.
"N-au existat teroristi, in dosarele pe care le-am trimis in instanta, sunt peste 35 de dosare care au luat calea justitiei si in care justitia a condamnat. Ma refer la dosarul Timisoara, unde au fost condamnati generalii Stanculescu si Chitac, cei care au coordonat operatiunile militare din acel oras, dosarul Cluj, unde generalul Topliceanu si ceilalti subordonati ai lui au fost trimisi in judecata si condamnati pentru victimele de la Cluj, dosarul Sibiu si alte multe dosare, in care s-a demonstrat in mod concret ca nu au existat teroristi, pentru ca s-a ajuns la autorul fizic al represiunii, la tragatori, acolo au fost identificati tragatorii pentru fiecare victima", spune fostul procuror.
Dan Voinea adauga ca, in dosarele care au ramas, tragatorii au fost identificati in proportie de 80%.
Sotii Ceausescu au fost ucisi pentru a salva administratia comunista
"Daca ar fi continuat procesul lui Ceausescu, asa cum ar fi fost normal sa fie, ar fi fost primul dosar in care se judecau crimele comunismului. Insa n-a fost sa fie asa, pana in prezent nu a mers in instanta un astfel de dosar. Ratiunile care au stat la baza eliminarii fizice a sotilor Ceausescu tocmai acestea au fost, pentru ca acuzele aduse Ceausestilor erau de fapt acuze aduse regimului comunist", crede el.
Dan Voinea acuza faptul ca eliminarea fizica a sotilor Ceausescu a fost decisa de grupul care a preluat puterea la Revolutie si din care faceau parte Victor Atanasie Stanculescu, Ion Iliescu, Petre Roman, Brucan si Gelu Voican Voiculescu.
"Ei au fost sacrificati, tocmai pentru a nu avea loc un proces al comunismului sipentru a salva administratia comunista, care, dupa cum vedeti, a durat si dureaza si in prezent. Nu este deloc tarziu si e recomandabil pentru pacea sociala un asemenea proces (al comunismului - n.r.), dar pentru asta trebuie depolitizata justitia", considera fostul magistrat militar.Nu exista nicio proba legate de sinuciderea lui Vasile Milea
Fostul procuror mai spune ca nu exista nicio proba care sa indice sinuciderea generalului Vasile Milea: "In dosarul lui Vasile Milea nu exista nici un element, nici o proba pentru sinucidere. Ma refer la probele stiintifice, criminalistice".
Dan Voinea a adaugat ca "Atanasie Stanculescu s-a dus pur si simplu la Ministerul Apararii, in 22 si s-a autointitulat ministru al Apararii, nu l-a numit nimeni. Succesiunea - dupa Vasile Milea a fost Ilie Ceausescu, unul din primii adjuncti ai ministrului Apararii".
"Or Stanculescu s-a dus la Ministerul Apararii Nationale, l-a izolat pe Ilie Ceausescu si s-a autointitulat el ministru al Apararii si din acel moment a condus si dirijat operatiunile militare in Bucuresti si-n toata tara", mai afirma Dan Voinea.