vineri, 10 septembrie 2010

Precizari privind plangerea in contencios administrativ

Dragi colegi,

Am primit de la domnul col. (r) Manole Ion un model de plangere impotriva prevederilor art 2 alin 6 si art 6 alin 4 din HGR 735/2010 privind Normele metodologice de recalculare a pensiilor stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor.

Am trimis modelul de plangere comitetului director al SCMD spre analiza si am primit urmatorul raspuns de la doamna Elena Cobuz:

"Nu am nimic impotriva acestui demers care mi se pare chiar foarte binevenit. Dar cred ca ar trebui sa urmati calea procedurala pe care a urmat-o sindicatul, precum si foarte multi alti colegi militari pensionari ne-membri de sindicat - chiar si atunci cand se ataca un act normativ tot trebuie facuta plangere prealabila la emitentul actului, in cazul nostru GUVERNUL. Altfel, cand veti ajunge cu cererea pe rolul instantei, aceasta poate sa o respinga ca fiind prematur introdusa. FOLOSITI-VA din plin si de argumentele pe care le-am trecut in plangerea care e postata pe pagina C. Director (de fapt, de asta am si postat-o, ca sa va las sa va inspirati). Acestea pot fi reluate si in cererea de chemare in judecata care va fi depusa la Curtea de Apel.

In cererea de chemare in judecata veti putea ridica numai acele exceptii de neconstitutionalitate asupra carora curtea nu s-a pronuntat.

Succes,