duminică, 14 ianuarie 2018


doamnelor si domnilor,
Urmare a eforturilor privind COLABORAREA cu celalalte structuri asociative din SNAOP dar si cele din SCMD, precum si informarea Responsabililor acestora , cu date, propuneri si concluzii din EXPERIENTA PROPRIE , am reusit UN PRIM PAS, in DEBLOCAREA situatiei de DISCRIMINARE si ABUZ la care am fost supusi, generatii contra generatii, de catre impostori politici si militari aflati temporar in functii de condcere , care urmarind interese exclusiviste si de grup, ne-au compromis onoarea si demnitatea de militar, permanentizand antagonismul dintre cele doua componente de baza ale Armatei Romaniei si distrugand spiritul de corp de cadre al Armatei.
In calitatea si responsabilitatile pe care le am in cadrul Miscarii Sindicale Militare si ANCMRR din Armata Romaniei, in spiritul loialitatii, adevarului si respectului pe care il am fata de aceasta Institutie Fundamentala a Romaniei - Armata, fata de dv.stra ca MILITARI, CETATENI si CAMARAZI de lupta, va pun la dispozitie materialul din ATTACH, pentru ca dv.stra sa trageti concluzii, sa faceti URGENT propuneri si sa actionati in consecinta!
Personal, tin legatura telefonica si electronica cu ofiteri romani responsabili din Capitala Tarii, din structurile conduse de gl.bg.Gropan, gl.cu 2 stele Bahnareanu si colonel Gligor, hotarati sa lupte pentru ELIMINAREA INECHITATILOR si DISCRIMINARII dintre militari, prin asigurarea stabilitatii definitive , a cadrului legislativ specific militarilor.
In vederea dialogului cu aceeasi tematica si la acelasi nivel, rog membrii Birourilor Operative din Filialele Muntenia Sud ale SCMD, sa pregateasca temeinic pentru intalnirea de la Pitesti, pana la 01.02 2018, propuneri pe tematica DISCRIMINARII si ABUZULUI la care am fost supusi!
Pentru toti cei interesati am consemnat mai jos,

 INTALNIREA DE LUCRU DE LA MAP.N - 12.01 2018

                                                                                                  Intâlnirea din 12 ianuarie 2018 între liderii asociaţiilor pensionarilor militari pe de o parte şi ministrul apărării şi şeful apararii SMG de cealalta parte

INFORMARE
A. AU PARTICIPAT
1.Din partea structurilor asociative sau nu ale pensionarilor militari :
gen. Băhnăreanu Neculai, col. Tudor Marian, gen. Gropan Nicolae, col Cosma Dan, vic.am.Plăviciosu, gen Pinţa F., gen Bălăceanu Virgil şi subsemnatul, col. Gligor Viorel.
B. DESFĂŞURAREA PE SCURT
A fost o întrunire cu adevărat informală.
Tema principală s-a referit la modalitatea ca efectele negative ale OUG 59 să fie înlăturate.
1.Încă de la început, gen. Ciucă ne-a spus că este interesat de viaţa militarului, indiferent că este activ, în rezervă sau retragere.
2. Gen. Băhnăreanu şi-a asumat rolul de lider informal al tuturor colegilor prezenţi şi a vorbit despre faptul că, începând din anul 2010 pensionarii militari s-au confruntat cu schimbarea a 4 legi şi ordonanţe referitoare la pensiile militare şi că, din Legea 223 nu a mai rămas aproape nimic...
68% dintre pensionarii militari au fost discriminaţi, cu pensii îngheţate sau reduse iar OUG 59 a dat o ultimă lovitură care a îngheţat pensiile tuturor.
Aşa cum convenisem iniţial, înainte de sosirea gen. CIUCĂ, gen. Băhnăreanu a arătat că NOI vrem ca articolul 7 din OUG 59 să fie scos, eliminat.
În acest scop, Noi (mă includ şi eu în acest NOI, chiar dacă, deocamdată, nu sunt afiliat vreunei asociaţii) ne- am asumat sarcina întocmirii unui MEMORANDUM semnat de către toate asociaţiile militarilor din întregul sistem naţional de apărare care să fie prezentat într-o şedinţă comună şefului SMjAp, ministrului apărării şi secretarului de stat, unde să fie AVIZAT şi de aceştia ca apoi,acest MEMORANDUM să fie înaintat şi celorlalte organe competente care ar putea elimina art 7 din OUG.
Personal sunt de acord cu acest Memorandum
Termenul este săptămâna viitoare.
2. Gen. Gropan, în stilul său inconfundabil, extrem de sugestiv şi de bine documentat a început să prezinte argumente f. serioase şi solide referitoare la dispreţul cu care au fost şi sunt trataţi militarii în ultimii ani, considerând că dialogul cu gen. Ciucă este f. bun şi extrem de necesar.
PERSONAL, am fost şi sunt întru- totul de acord cu gen, Gropan, mai ales că argumentaţia sa a solicitat atenţia gen. Ciucă ÎN PREMIERĂ ABSOLUTĂ !
3.La ora 10 50, cînd nu ne aşteptam, a intrat pe uşă şi ministrul apărării...Tocmai ce gen. Gropan îşi prezenta argumentaţia...
În nu prea multe cuvinte, ministrul apărării ne a arătat că nu era el ministru atunci când au început "atacurile" împotriva pensionarilor militari. ŞI, AVEA DREPTATE !
Ne a mai prezentat cum se ocupă dînsul de cheltuirea celor 2% din PIB alocaţi apărării ...
4.Apoi, gen. Nicolae Gropan şi-a continuat, în forţă, argumentaţia cu date pe care, ÎN MOD SIGUR,ministrul apărării le- a aflat pentru prima dată.
UN SINCER BRAVO GENERALULUI GROPAN !
5.Ministrul şi- a manifestat disponibilitatea la dialog şi de a acţiona pentru efectuarea unor reparaţii.
Mie chiar mi s- a părut chiar OK, dar în momentul în care a strecurat expresia că "nu sunt bani", fitilul care era deja aprins a ajuns la capsă şi m-am ridicat, oarecum iritat şi l-am întrebatcum de ce nu sunt bani numai pentru pensionarii militari dar pentru magistraţi DA.
6.Bineînţeles că discuţia a continuat şi am profitat pentru a sublinia la rândul meu argumentaţia domnului gen. Nicolae Gropan referitoare la DISCRIMINAREA generaţiilor mai vârstnice de pensionari militari, fie ei luptători pe timpul Tratatului de la Varşovia, pe timpul pregătirii aderării la NATO, fie în prezent ca membrii NATO, fie pe timpul tuturor celor 3 perioade.
Prezentarea mea a fost puţin cam "înfierbântată" şi am îndrăznit să îl întreb pe ministrul apărării dacă şi- a satisfăcut serviciul militar şi am şi menţionat puţin cam " aspru" că dânsul este vremelnic pe această funcţie şi ar trebui să ţină legătura mai strâns cu gen. Ciucă, şeful statului major al apărării, adevăratul comandant al armatei.
Intervenţia mea a fost ascultată cu atenţie, a şi deranjat puţin... nu mă întrebaţi despre detalii..
Eu, mi-am cam vărsat năduful şi consider că fără o minimă " presiune" creată de noi, problemele noastre nu se vor rezolva în vecii vecilor
La sfârşit i -am înmânat domnului general Ciucă mapa de care vă aminteam care conţine DEZIDERATUL nostru, argumente referitoare la DISCRIMINARE şi Proiectul de lege pentru înfiinţarea sindicatelor militarilor din sistemul naţional de apărare..
C. CONCLUZII :
1.A fost un dialog f. interesant, CONSTRUCTIV şi chiar "aprins" la un moment dat...
2.Generalul Ciucă este OK şi pare dispus să ne ajute.
3.Ministrul pare şi el dispus la dialog, dar rămân la părerea mea conform căreia orice ministru, indiferent cum l -ar chema este " trecător" şi aservit politic.
Direcţia Generală Financiar Contabilă şi Direcţia Juridică sunt organismele care trebuie să treacă urgent la efectuarea " reparaţiilor" nedreptăţilor care au căzut asupra noastră
4.Gen. Băhnăreanu N. este coordonatorul întocmirii MEMORANDUMULUI referitor la OUG 59.Cei care aveţi sugestii, vă rog să vă adresaţi dânsului.
5.Asociaţiile militarilor lucrează la completarea unui "Plan de activităţi care se vor organiza şi desfăşura de către MApN PENTRU ÎMBUNĂTĂŢIREA COOPERĂRII cu structurile asociative ale personalului militar în rezervă sau retragere /veteranilor de război".
6. Au luat cuvântul mai mulţi camarazi, chiar toţi dacă nu mă înşel.Mie mi- au plăcut luările de cuvânt ale col.Tudor Marian şi vic.am.Plăviciosu
Vă rog să fiţi de acord ca la acest PLAN să încercăm şi NOI să adăugăm încă 2 activităţi distincte :
1."Constituirea unei comisii mixte formate din specialişti militari activi şi în rezervă sau retragere care să identifice ÎN REGIM DE URGENŢĂ, toate modurile în care se manifestă:
A.DISCRIMINAREA generaţiilor diferite de pensionari militari
B.DISCRIMINAREA profesiunii de militar comparativ cu celelalte profesiuni pevăzute în Grila naţională de salarizare.
2.Formularea legislativă a măsurilor reparatorii concrete pentru eliminarea DISCRIMINĂRII.
Multe aş mai putea să detaliez, dar "spaţiul" online nu poate fi destul de sugestiv..
Oricum, se fac paşi importanţi.


A consemnat din cele expuse de dl colonel Viorel Gligor - Presedintele Filialei Pitesti SCMD: colonel Victor Popescu