joi, 27 martie 2014

FIAT JUSTITIA PEREAT MUNDI !



"FIAT JUSTITIA  PEREAT  MUNDI"

"Fiat Justitia Pereat Mundi" (Sa se faca Dreptate chiar daca moare Lumea) este un dicton antic, dar valabil si astazi, care este caracteristic in democratie si-n statele de drept. Probabil ca in Romania de azi statul de drept nu exista, pentru ca altfel nu ne putem explica de ce hotararile definitive si irevocabile obtinute in ceea ce se cheama Justitie, sunt ignorate de catre institutiile statului (recte MApN) in cazul membrilor SCMD din Arges.
Stim ca doar Comitetul Director al SCMD are personalitate juridica, nu si filialele din teritoriu. Rezulta de aici ca acest Comitet Director impreuna cu Departamentul sau Juridic ar trebui sa conduca lupta noastra a membrilor de sindicat prin meandrele Justitiei (lucru care nu se vede)/
Iata ca noi la Arges am obtinut niste hotarari definitive si irevocabile in Justitie, decizii care ar fi folositoare tuturor membrilor SCMD si nu numai celor din Arges. 
Ce sa vezi ? In loc sa sara in sus Comitetul Director si sa actioneze la toate nivelele pentru punerea in aplicare a acestor hotarari, cu mici exceptii (vezi intalnirea de la MApN din 20 Martie a.c.) aceste demersuri treneaza. Am studiat si noi pe Sun Ti si pe Carl von Clausewitz si stim bine ca atunci cand in dispozitivul inamicului ai facut o bresa (recte deciziile astea favorabile noua), atunci bresa este exploatata, largita, si se cuceresc si consolideaza noi aliniamene in adancimea apararii inamicului conducandu-se lupta pana la invingerea acestuia. Ori, la noi dupa ce cei din Arges au facut bresa, restul SCMD in frunte cu Comitetul Director si Departamentul Juridic se fac ca nu au auzit de acest lucru. Ma gandesc sa nu fie atinsi cumva de molima Coabitarii cu Dusa si Oprea inca de prin aprilie anul trecut.
Intalnirea de la MApN despre care faceam vorbire anterior, hotarata in extremis de catre Comitetul Director a fost doar ceva de ochii lumii, ambele tabere nefiind reprezentate la cel mai inalt nivel. De aceea in loc de decizii ferme acolo s-au discutat discutii, un fel de dialog al surzilor, si in final a ramas ca in tren. 
Probabil tot Coabitarea e de vina. Asa ca noi cei din Arges am fost lasati in ploaie cu jalba-n mana si de MApN si de onor CD al SCMD. In loc de "Honor et Patria, Vae Victis" acum la noi se aplica principiul "Descurca-te romane". Asa ca acum intelegem si noi de ce Tudor Vladimirescu si de ce rasculatii de la 1907 si-au luat lumea-n cap care va sa zica. 
Pai e frumos domnilor din CD sa ne lasati de izbeliste in toiul luptei? Daca eram o adunatura de civili mai treaca mearga, dar noi suntem rezervisti si asteptam altfel sa fim condusi. Sau poate ca focul campaniei electorale e mai arzator decat parjolirea pensiilor si sperantelor noastre, mai stii ?? Atunci la ce naiba mai suntem sindicat, ce reprezentam noi, pe cine aparam noi, care e rezultatul luptei noastre? L 241 este doar o aiureala de prostit copiii de trupa si nu catanele batrane batjocorite si de Boc si de Ponta. Vrem sa stim de ce Comitetul Director nu transeaza problema noastra ? Vad ca demersurile CD pentru apararea grefierilor, diplomatilor, pilotilor etc. incep sa prinda roade. Poate ca noi am gresit sindicatul ca vedem ca pentru militari roadele nu prea apar la interval. Oare tot Coabitarea dlor ? Noi cei din Arges ne simtim acum precum soldatul japonez ramas sa lupte pana la capat in insula din Pacific si care constata brusc faptul ca razboiul e terminat de multa vreme. Poate si-n cazul nostru situatia a fost transata de multa vreme iar noi ne irosim nervii, fortele si mijloacele pentru o cauza pierduta si coabitata. Si atunci la ce mai e bun SCMD. Apropo, cati ma suntem in SCMD? Se pare ca noi cei din Arges stingem lumina.
Asa ca domnilor din Comitetul Director sunati goarna si iesiti la parapete ca ne-au incalecat miseii !!! Dati dovada de "Honor et Patria" ca altfel e "Vae Victis" peste tot. 
Nu ne lasati pe noi cei din teritoriu sa ne rezolvam singuri problemele, aratati ca aveti simtul raspunderii si ca stiti sa conduceti un sindicat!!! Urmati deviza "FIAT JUSTITIA PEREAT MUNDI", acesta e singurul lucru important din lupta noastra !!!

Daca nu puteti acest lucru si nu va pasa de soarta noastra macar spuneti acest lucru cu voce tare si schimbati pe "Vae Victis" in "Vivat Coabitationem".

col (r) Lucian Constantin
prim-vicepresedinte
Filiala 1 SCMD Pitesti

SE PARE CA SI ROMANIA FACE PARTE DIN SCENARIU!




CE FEL DE REACTIE POTI AVEA IN FATA UNEI SUPERPUTERI ?
CE FEL DE REACTIE POTI AVEA IN FATA UNUI COLOS MILITAR PROFESIONIST ?
PUTIN ? DA ! A STIUT SI STIE SA PRETUIASCA ARMATA ! ATAT CEA ACTIVA, DAR MAI ALES CEA DE REZERVA! 
IN RUSIA ESTE PRETUITA ONOAREA SI DEMNITATEA MILITARA DE CATRE CLASA POLITICA, MAI PRESUS DE ORICE !
IN ROMANIA ESTE INVERS ! DUPA CE VA IMPOTRIVITI SA PUNETI IN EXECUTARE HOTARARILE JUDECATORESTI DEFINITIVE SI IREVOCABILE, VRETI MARIREA CAPACITATII DE REACTIE A ARMATEI?
CLASA POLITICA CU CEI AVANSATI CUMETRIAL SI CEI INREGIMENTATI IN PARTIDELE DE SUFLET, TREBUIE SA RASPUNDA, LA ORICE FEL DE PROVOCARE! 

DUPA CE A TAIAT SALARIILE CU 25%, A DESFIINTAT LA ORDIN PENSIILE MILITARE DE STAT, (doar pentru militarii de cariera , pastrand in vigoare legea 164/2001 pentru magistratii militari), DUPA CE ARMATA ARE O CAPACITATE DE REACTIE DE 40%, DUPA CE STAREA MORALA ESTE DEFINITIV SI IREMEDIABIL ANIHILATA, SCAZUTA SI DESFIINTATA, ACUMA SE DA PATRIOT SI VAJNIC LUPTATOR DIN GURA.

Băsescu vrea ridicarea capacității de reacție a Armatei

Bratu Iulian / 27 MARTIE, 2014 /
basescu ucraina
Preşedintele Traian Băsescu a fost prezent, joi, la bilanţul MApN pentru anul 2013. El a declarat că acţiunile agresive ale Rusiei faţă de Georgia şi Ucraina fac necesară o creştere a capacităţii de reacţie a Armatei Române, precizând că această măsură trebuie să devină un obiectiv esenţial al Ministerului Apărării.
"Dacă până acum prioritatea majoră a Armatei Române a fost îndeplinirea cu succes a misiunilor în afara teritoriului naţional, acum trebuie însoţită şi de obiectivul ridicarea capacităţii de reacţie a armatei. Nu pentru că ne-ar ataca cineva, dar când în estul şi nordul României se produc evenimente ce au dus la pierderi teritoriale de către un stat vecin în favoarea Federaţiei Ruse, asta nu poate lăsa fără reacţie politicienii şi Ministerul Apărării Naţionale", a spus Traian Băsescu, citat de romaniatv.net.
În consecinţă, s-ar impune alocări bugetare mai substanţiale pentru Armată la recitificarea bugetară şi un buget mai consistent în 2015.
"Nu putem spune că mai putem privi la incidentele din 2008, când Federaţia Rusă a ocupat Abhazia şi Osetia de Sud ca la nişte incidente izolate. Este clar că a fost Georgia în 2008, a urmat Ucraina în 2014 şi orice om politic sau strateg militar trebuie să-şi pună întrebarea «Ce sau cine urmează?» Că o fi Transnistria, că o fi Transnistria şi Republica Moldova, că urmează Ucraina de sud de la Crimeea la Odessa şi gurile Dunării, sunt întrebări pe care oricine şi le poate pune", a continuat președintele.
"Impredictibilitatea Federaţiei Ruse ne obligă să analizăm variante şi posibilităţi de reacţie", a încheiat șeful statului.( nu io fi placind art.80 -presedinte ??)

CE CREDIBILITATE SA MAI AIBA GUVERNUL PONTA!

Soacra ministrului Daniel Constantin, URMĂRITĂ PENAL de DNA într-un dosar de luare de mită
Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) informează că procurorii DNA Piteşti au început urmărirea penală faţă de Cătălin Ionel Stoica, la data comiterii faptelor inspector principal în cadrul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Argeş, potrivit Mediafax.
Stoica este suspectat de luare de mită, fals intelectual în formă continuată (trei acte materiale), uz de fals şi participaţie improprie la abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial.
Alături de acesta este cercetată, pentru luare de mită şi fals intelectual în formă continuată (două acte materiale), soacra lui Daniel Constantin, Maria Pop, care la data faptelor era consilier superior în cadrul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Argeş.
Potrivit anchetatorilor, în cauză există date şi probe din care rezultă indicii rezonabile potrivit cărora suspecţii Pop şi Stoica, în cursul lunii august 2013, cu ocazia unui control fiscal efectuat la o persoană fizică autorizată, au primit 500 de lei pentru a nu dispune măsurile legale ce se impuneau, ca urmare a aspectelor constatate.
Tot atunci, susţine DNA, cei doi funcţionari au falsificat, prin atestarea unor fapte şi împrejurări necorespunzătoare adevărului, înscrisul oficial denumit Registrul Unic de Control ce aparţinea persoanei fizice autorizate.
Acţiunea de fals consta în menţionarea, în cuprinsul acestui registru, a faptului că activitatea de control a persoanei fizice autorizate s-ar fi efectuat în perioada 13 august 2013 - 15 august 2013, precizează DNA.
În realitate, această activitate s-a efectuat, integral, în 12 august 2013, la o altă adresă decât cea unde figura sediul persoanei fizice autorizate respective.
Apoi, arată procurorii, în 19 august 2013, Stoica a falsificat ordinul de deplasare (delegaţie) emis de AJFP Argeş, prin menţionarea, în cuprinsul acestui act, a faptului că, în perioada 19 august 2013 - 21 august 2013, s-a deplasat, cu maşina personală, la adresa persoanei fizice autorizate, pentru a efectua inspecţia fiscală. Ulterior, Stoica a folosit acest înscris falsificat, în vederea decontării cheltuielilor de transport.
DNA mai precizează că în acest dosar sunt urmărite penale şi alte persoane.

miercuri, 26 martie 2014

MINCIUNI, MINCIUNI, MINCIUNI! CE FACE MEDIA SCMD? CE FACE DEPARTAMENTUL JURIDIC? SUNTETI CU TOTII IN CAMPANIA ELECTORALA ?CUM DE ACCEPTATI ACEASTA DENATURARE A ADEVARULUI DESPRE PENSIILE MILITARILOR?




REVOLTATOR, REGRETABIL, INADMISIBIL!

A P E L  LA RATIUNE!


Domnilor politicieni din USD !  Incetati campania electirala pe seama militarilor  in rezerva ! De cateva zile dl. Ponta ,pe posturile tv  usd-iste, se lauda  ca a reintregit pensiile militarilor cu acel CAR-Eu de lege -241/2013- Lege recuperatorie fara recuperari! FALS domnule premier! Dupa ce continuati consecvent politica penalului Boc impotriva noastra, aveti tupeul sa spuneti public ca ati reintregit pensiile militarilor?  Pe cine prostiti domnule ? A primit cineva drepturile restante retinute abuziv de guvernul Ponta intre 01.01.2012 si 01.09.2013?. Guvernul Boc a reusit prin furaciune sa ne deposedeze de pensiile militare de stat. Guvernul Ponta a reusit "performanta" sa ne priveze si de drepturile legale pe care le primesc pensionarii civili, adica indexari si mariri de pensii . Constitutia Romaniei prevede,fara echivoc ,la art. 41 alin.1 ca obligatiile  statului fata de pensionari sunt exigibile ACUM si nu in viitor! Daca voturile noastre ar fi fost in 2012 tot viitoare , mai erati azi la guvernare domnule Ponta?  Dati banii furati militarilor inapoi,dati urgent legea pensiilor miltare de stat, puneti de buna voie in executare hotararile judecatoresti definitive castigate de militari in instante si atunci veti fi cu adevarat credibili!
Cunoaste domnul premier Ponta si posturile de tv.care-i tot fac propaganda, ca la ministerul apararii nationale, NU se pun in executare HJD?
De unde acest tupeu fantastic de mitomanie?

Domnule Presedinte Dogaru!
Am atras atentia de nenumarate ori ca la postul national de televiziune TVR, SCMD nu are acces! De ce? Banii nostrii au acces in fondurile televiziunii nationale? Cum vreti sa stie natiunea despre situatia reala in care ne aflam, in care au adus-o pliticienii romani? Ce fel de Societate Civila promovam?
Cum vreti sa stie natiunea despre starea armatei, despre rezerva ei, despre coruptia din ea, despre discriminarea fara precedent din interiorul rezervei sale?
Cum vreti sa stie natiunea despre modul de comportament al ''politicienilor''fata de  cadrele militare in rezerva si retragere, despre infatuarea , lipsa de respect, indiferenta si iresponabilitatea acestora?
De ce nu interveniti in numele intregului SINDICAT, cu un APEL NATIONAL de a se inceta imediat PROPAGANDA MINCINOASA facuta de acest premier, la adresa pensiilor militare de stat?

BIROUL OPERATIV AL FILIALEI 1 PITESTI
Presedinte,
Colonel, Victor Popescu


marți, 25 martie 2014

''CREMA'' ROMANIEI!


Deputati si senatori ai Romaniei
In timp ce in tarile civilizate din occident, in fruntea statului ajung intelectualii si cei mai educati oameni, in Romania este exact invers. Lasand la o parte cateva personaje care si-au plagiat lucrarile de doctorat, in rest in fruntea tarii se afla numai oameni care par mai degraba din "clasa muncitoare" decat din cea a intelectualilor...
1. Dumitru Chiriţă, electrician şi şef tură între 1981 - 1990, deputat PSD
2. Constantin Adăscăliţei, antrenor de karate, deputat PSD
3. Dorel-Gheorghe Căprar, mecanic, conducător auto, deputat PSD
4. Dan Ciocan, subofiţer IPJ Olt 1985-2001, deputat PSD
5. Ion Melinte, horticultor, urmărea activităţii în cadrul fermei pomicole, deputat PSD
6. Neculai Răţoi, mecanic locomotivă 1958-1980, deputat PSD
7. Victor Roman, 1981 - 1982, tehnician auto, deputat PSD
8. Vasile Berci, tâmplar, sortator şi maistru la C.P.L. Sighet între 1964 - 1971, acum deputat PNL
9. Dan Bordeianu, merceolog, 1988 - 1992, acum deputat PNL
10. Constantin Gălan, morar la Fabrica de Morărit şi Panificaţie Suceava între 1973-1974, lăcătuş mecanic în perioada 1974-1976, acum deputat PNL
11. Andrei Dominic Gerea, electronist 1987 - 1991, acum deputat PNL, fost ministru al Economiei
12. Dumitru Verginel Gireadă, mecanic agricol - SMA Agromec Botoşani 1987-1990, acum deputat PNL
13. Titi Holban, muncitor CPL Gugeşti 1983 - 1984, muncitor IPILF Râmnicu Sărat 1984 - 1985, merceolog, acum deputat UNPR (fost la PNL până zilele tecute)
14. Mihai Lupu, operator chimist Fabrica de Antibiotice Iaşi în 1981, mecanic IUG Basarabi 1982 - 1985, acum deputat PNL
15. Eugen Nicolaescu, tehnolog, merceolog la Complexul de Hoteluri şi Restaurante Flora din ITHR Bucureşti - Ministerul Turismului în perioada 1976 - 1985, acum deputat PNL, ministru şi fost ministru
16. Valentin Rusu, mecanic Masini si Utilaje, 1990 - 1992, acum deputat PNL
17. Aurel Nicolae, tehnician, 1980 - 1990 , acum deputat PNL
18. Sorin Teju, muncitor necalificat 1985-1988, lăcătuş mecanic 1988-1989 şi 1991-1997 la Schela Boldeşti, acum deputat PNL
19. Radu Bogdan Ţîmpău, merceolog, 1998 - 2001, acum deputat PNL
20. Costică Canacheu, tehnician electroenergetic la I.D.E. Bucureşti în perioada 1978 - 1989, acum deputat PDL
21. Vasile Iliuţă, lucrător comercial la Remat Călăraşi, 1990 - 1993, acum deputat PDL
22. Mircia Muntean, electrician la turnatoria - otelaria " Siderurgica " S.A., Hunedoara, 1982 - 1990, acum deputat PDL
23. Eusebiu Manea Pistru-Popa, mecanic auto, 1988-1995 la service auto, acum deputat PDL
24. Ionaş Florin Urcan, gestionar SC Poliuretani S.A. Luduş, acum deputat PDL
25. Iulian Vladu, tehnolog Dacia-Service, Găeşti în perioada 1984-1989, acum deputat PDL
26. Mircea Vicenţiu Irimie, mecanic Trustul de Constructii Turda, 1985 - 1990, instructor karate Shotokan - Fudokan, acum deputat PC
27. Valentin Blănariu, magazioner, Dacia Service Reşiţa, 1986 - 1991, acum deputat PPDD
28. Ştefan-Petru Dalca, mecanic Maşini şi Utilaje Vagoane 1988 - 1994, revizor Tehnic Vagoane 1994 - 1998, Maistru Electromecanic 1998 - 2000, toate la CFR, acum deputat PPDD
29. Adrian-Nicolae Diaconu, muncitor calificat UM Plopeni Prahova 1985 - 1990, acum deputat PPDD
30. Niculina Mocioi, agent comercial Flamingo Computers, 2004, acum deputat PPDD
31. Constantin Moisii, operator chimist - Arpechim Săvineşti, 1970 - 1978, acum deputat PPDD
32. Cezar Cioată, şef sector electromecanic subteran Compania Naţională a Uraniului SA Bucureşti, Sucursala Suceava, 2007 - 2012, acum deputat PC
33. Gheorghe Coman, lăcătuş mecanic MECON SA, acum deputat PC
34. Răzvan Rotaru, muncitor necalificat, 1996 - 1998, lăcătuş, 2000 - 2002, fotbalist nonamator, 2002 - 2004, acum deputat PC
35. Claudiu-Andrei Tănăsescu, merceolog, 1988 - 1990, acum deputat PC
36. Haralambie Vochiţoiu, strungar Umirom Petrosani 1988 - 1991, muncitor E. M. Petrila 1991 - 1997, acum senator PSD
37. Viorel Chiriac, tehnician OMNITEC Brasov, Tractorul Brasov 1981- 2000, acum senator PSD
38. Dan-Aurel Ioniţă, cofetar patiser Ploiesti, 1987-1992, acum senator PSD
39. Ákos-Daniel Mora, tehnician automatist, 1991-1995, acum senator PNL
40. Ioan Deneş, electrician Căile Ferate Române, 1988 - 1993, acum senator PNL
41. Ion Popa, tehnician SC Automobile Dacia, 1986-1994, acum senator PNL
42. Mihai Niţă, tehonolog Uzina de Avioane Craiova, Uzina Autoturisme Pitesti 1980 -1983, acum senator PC
43. Ioan Iovescu, mecanic Autobaza 4 Lugoj 1979 - 1982, sofer, Autobaza Lugoj, 1984-1987, acum senator neafiliat
DIN LISTA VAD CA NU APARE NICIUN UDEMERIST...OARE nu au si ei mitocani sau...autorul e ...probozgor???...
Nici Crin Antonescu, liderul PNL şi Valeriu Zgonea, şeful Camerei Deputaţilor, nu s-au omorât cu şcoala. După cum reiese chiar din biografia sau din propriile declaraţii, primul a rămas repetent de două ori, iar al doilea, de trei ori!
Crin Antonescu a urmat cursurile de cinci ani ale Facultăţii de Istorie-Filozofie, dar le-a încheiat în şapte, doi ani repetându-i, “din proprie iniţiativă”, după cum a declarat acesta presei.
Liderul deputaţilor a lucrat ca lăcătuş
“Am decis să repet anul, împreună cu încă doi sau trei colegi. Ultimul an de studii l-am repetat pentru a evita ca, după absolvire, să primesc o repartiţie într-o localitate rurală, eu dorind să ajung la Tulcea, oraşul în care locuia familia mea”, a recunoscut Crin Antonescu.
Şeful deputaţilor, social-democratul Valeriu Zgonea, l-a depăşit însă. A terminat studiile de cinci ani ale Institutului de Construcţii în opt ani. Se pare că fostul lăcătuş-mecanic a repetat anul de trei ori.
P.S.- Acum nu poti spune ca printre ei nu sunt si oameni de calitate, inteligenti, cu aptitudini pentru astfel de pozitii, asa cum si printre cei cu patalamale ( obtinute  asa cum stim si noi…) nu sunt inepti, prost vorbitori, anagramati si…ce mai chiar “tonti” in toata regula! Dar ma intreb altceva. Aceste persoane, in general, isi aduc o contributie “financiara” la visteria partidului pentru a fi cuprinsi in listele de candidati, deci de unde si cum, au ajuns la astfel de posibilitati banesti incat sa poata contribui la campania electorala si nu numai…???????
“That is the question!”

SUTE, MII, ZECI DE MII DE INFORMATII DE ACEST GEN! PROSTIMEA TACE!


PRIME ILEGALE de peste 1 milion de lei la SGG. Angajaţii,obligaţi prin instanţă să returneze sumele

PRIME ILEGALE de peste 1 milion de lei la SGG. Angajaţii,obligaţi prin instanţă să returneze sumele
Prime ilegale la Secretariatul General al Guvernului. Potrivit unui raport al Curţii de Conturi, 55 de angajaţi ai SGG trebuie să returneze prime totale de peste un milion de lei. Fiecare dintre aceştia trebuie să returneze, în medie, câte 20.000 de lei.
Sporurile ilegale au fost acordate, în 2010, de premierul de la acea vreme, Emil Boc, şi au fost menţinute ilegal, până în 2013, de actualul premier, Victor Ponta.
Prejudiciul total se ridică la 1,18 milioane de lei.
SGG s-a adresat instanţelor de judecată pentru recuperarea prejudiciului.

TUNUL PE EI DOMNILOR! IATA CE SE PETRECE IN ROMANIA!




 
Gabriel Liiceanu februarie 19, 2014 Fără categorie
114 comentarii 26,147 Vizualizari
 
Stimate domnule Daniel Dăianu,
Vă scriu dumneavoastră pentru că sunteți singurul dintre membrii Consiliului ASF pe care îl cunosc și singurul care, mi-am zis, mi-ar putea răspunde competent și onest la întrebările care mi-au venit în minte după ce am citit textul apărut în HotNews despre veniturile salariaților ASF, apoi răspunsul și precizările dumneavoastră. Scriindu-vă, încerc să-mi stăpânesc șocul de primă instanță pe care i-l dă oricui întâlnirea cu cifrele acelea salariale aproape magice, desprinse parcă dintr-un basm arab al zilelor noastre (14 mii de euro pe lună! 72,000 de euro sau 68,000 de euro pe noiembrie și decembrie 2013, rezultați din „suplimentarea cu prime de vacanță și prime de sfârșit de an”!). Și culmea! într-un interviu pe care l-ați dat în 2013 cu ocazia înființării ASF, afirmați că „veniturile unor executivi din fostele entități erau de-a dreptul obscene”. Dar, Dumnezeule, acestea, m-am întrebat, cum sunt?
Mi-am zis însă că, înainte de a formula orice judecată, corect ar fi să mă documentez. Și, iată, timp de vreo două zile, am bătut în lung și-n lat internetul, am citit statutele și rapoartele publice ale ASF-ului, m-am uitat la informațiile privitoare la salariile din România puse la dispoziție de Institutul Național de Statistică, apoi am comparat activitatea instituției dumneavoastră de supraveghere și control cu activitatea instituțiilor similare din Marea Britanie, Germania, Franța.
De ce tot acest efort, o să mă întrebați? Ce mi-a venit? Pur și simplu am avut senzația că, prin povestea asta cu „salariile ASF”, sunt confruntat cu o adevărată situație-limită a vieții pe care, ca români, o trăim în clipa de față împreună. Nu e oare un „prea mult” la mijloc și un „așa nu se poate”? Nu s-a ajuns oare prea departe, într-un punct, cum să spun?, al disprețului suprem? Nu sunt neapărat convins că scrisoarea mea către dumneavoastră va duce la ceva, dar am simțit că a tăcea și a nu încerca să înțelegi te face în cele din urmă părtaș la ceva cumplit. Așadar, dinăuntrul acestei intense stări de tulburare m-am hotărât să vă pun câteva întrebări și să fac, în cele din urmă, unele considerații metafizice legate de natura umană, de lăcomie și de țara noastră.
Întrucât scrisoarea mea este deschisă, voi începe prin a recapitula, pentru edificarea celor ce ne citesc, câteva dintre datele privitoare la rostul și funcționarea instituției al cărei vicepreședinte sunteți. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) s-a născut în urma unei ordonanțe de guvern din aprilie 2013, prin comasarea a trei comisii de supraveghere a pieței financiare din România și anume: Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), Comisia Națională a Valorilor Mobiliare (CNVM) și Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP). Ele au funcționat separat de prin 2005, dacă nu mă înșel, iar de aproape un an, iată, au fost puse sub o siglă unificatoare, pentru a forma „un cadru integrat de funcționare și supraveghere a piețelor,” după cum precizează site-ul ASF. Este ca și cum am pune poliția, jandarmeria și pompierii sub aceeași umbrelă, lucru, de ce nu?, perfect acceptabil.
Acum, care este rostul acestei „poliții financiare”, de care dispun toate țările civilizate din lume? Unul cât se poate de nobil: ea e menită să ne apere de abuzurile și malpraxisul participanților la piețele financiare românești înșirați mai sus, adică: firmele de asigurări, fondurile private de pensii, fondurile de investiții etc.
Pentru că toți trebuie, într-o formă sau alta, să ne asigurăm, mă voi referi în continuare cu precădere, pentru exemplificări, la CSA. Cum funcționează acest organism? De unde, de pildă, își obține CSA veniturile? Dintr-o „taxă de funcționare” aplicată firmelor de asigurări și brokerilor „în cuantum de 0,3% din primele brute încasate de asiguratori”. Deci, dacă Allianz Țiriac îmi vinde mie, Gabriel Liiceanu, o poliță de asigurare de 10,000 lei, atunci CSA primește 30 de lei de la firma Allianz. Sumă pe care, în fapt, tot eu, cel asigurat, o plătesc. Și-atunci – iată o primă întrebare – cât de corect este să spunem, după cum rezultă din răspunsul oficial al ASF, că salariile dumneavoastră vin din „venituri proprii”, când de fapt ele nu sunt bani „câștigați”, ci „extrași” prin puterea legii de la participanții la piața de capital și, în fond, de la consumatori?
Acum să vedem câte firme există în România în piața de asigurări și câte dintre ele au fost „controlate și supravegheate” de CSA în 2012? Altfel spus, cât de mare este obiectul activității dumneavoastră și cât aveți de trudit în marginea lui? Din cele aproximativ 650 de firme și brokeri din piața de asigurări, în anul 2012, raportul public de activitate al CSA arată că „CSA a finalizat zece acțiuni de control la societățile de asigurare și/sau reasigurare, dintre care două au reprezentat acțiuni de control periodic și opt, acțiuni de control inopinat. In cursul anului 2012, au fost finalizate 54 acțiuni de control la brokerii de asigurare, din care 17 acțiuni de control periodic și 37 acțiuni de control inopinat”. Așadar, conform datelor CSA, controalele efectuate au vizatdoar 10% din cei 650 de participanți la piața de asigurări.
Mai departe. Să trecem acum la veniturile celor din ASF, la salarii, la prime de vacanță și de sfârșit de an, așadar la remunerațiile care reflectă competențele și volumul de muncă depus de agajații celor trei entități. M-am uitat la cele trei rapoarte anuale ale acestora pe anul 2012, cele mai recente. Sunt foarte detaliate, cu câte 160-220 pagini fiecare. Din păcate, CSA (cea mai mare dintre entități după venituri) dă cele mai puține date despre situația financiară proprie. În schimb, putem afla că veniturile ASF (suma celor trei entități) au fost de26.5 milioane euro în 2012 (rezultate din acele taxe de funcționare), iar cheltuielile au fost de 31.2 milioane euro. De remarcat că fiecare entitate a avut un deficit de buget care, agregat, este de 4.7 milioane euro. E firesc să-ți pui întrebarea cum oare vă puteți permite să dați prime și salarii atât de mari, câtă vreme veniturile nu acoperă aceste cheltuieli? Cum, cu un asemenea deficit?
Nu am găsit o cifră oficială a numărului de angajați ai ASF. Am găsit doar că CSSPP (Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private), de la 25 de angajați în anul 2005, când a fost fondată, a ajuns la 91 de angajați în 2012, cu 14.55 milioane RON venituri. Chiar dacă nu știm câți angajați au CSA și CNMV (pentru a afla asta, se pare că trebuie o solicitare scrisă), putem face un calcul deductiv cu privire la acest număr în cele trei entități, dacă presupunem în mod neutru că ponderea venituri/angajați la toate entitățile se menține. Din acest simplu calcul rezultă cifra de 728 de angajați pe toată structura ASF (1). Dar care este salariul mediu ce rezultă de aici? Dat fiind că la cele trei entități ponderea salariilor în venituri este de 92% și cunoscând cheltuiala fiecărei entități pe salarii(2), rezultă că 92% din 26.5 milioane euro este 24.4 milioane euro. Iar dacă e vorba de 728 de angajați, salariul mediu pe care-l obținem este de 2788 de euro pe lună, adică de 12,320 de lei, distribuiți în formă de piramidă, atingând la vârf (membrii Consiliului) salarii între 12 și 14 mii de euro lunar, plus acele „prime de vacanță”, care vă permit încheierea glorioasă a anului (noiembrie-decembrie) cu câte 70,000 de euro.
Cum arată aceste salarii comparate cu celelalte salarii din economia românească? Dacă ne uităm la cifrele de la Institutul Național de Statistică pentru anul 2012, rezultă că salariile lunare ASF sunt de 5.8 ori mai mari decât media națională, de aproape 7 ori mai mari decât la educație și sănătate și, culmea, de 2.4 ori mai mari decât în însăși industria financiară, pe care cei de la ASF o invocă drept etalon de salarizare. Cele 24.4 milioane euro, care reprezintă masa salarială a ASF pentru 728 de angajați, ar putea susține 5000 angajați din „Sănatate și Asistență Sociala”, la salariul mediu de 1800 lei din acest segment de activitate. Oare se poate spune că șapte sute și ceva de angajați de la ASF, care monitorizează o piață de capital „primitivă”, sunt echivalentul a aproape cinci mii de lucrători în domeniul sănătății? Nu vi se pare înspăimântător? Și nu vi se pare înspăimântător că salariul unui chirurg de la Spitalul Fundeni (de 600 de euro) este de 20 de ori mai mic decât salariul dumneavoastră (de 12,000 de euro, fără prime de vacanță și alte prime)? Această diferență presupune că activitatea dumneavoastră ca membru în Consiliul ASF este cu mult mai importantă pentru români decât aceea a unui medic care salvează o viață sau o prelungește cu douăzeci de ani.
Să vedem, în sfârșit, cum arată piețele financiare din România în raport cu celelalte piețe europene, ca să putem aprecia cât de mare este volumul dumneavoastră de muncă și dacă el se reflectă corect în veniturile dumneavoastră.
În conferința Crearea unei piețe de capital internaționale în România, pe care ați susținut-o pe 12 februarie a.c. la BNR (vezi site-ul www.asfromania.ro), ați arătat că „piața de capital de la noi este primitivă” și că „există slăbiciuni de reglementare și supraveghere.” Ați indicat de asemenea și care este valoarea întregii burse raportată la PIB și ați arătat că România, cu un procent de 9.2% în anul 2012, se află pe ultimul loc în Europa de est, chiar mai mic decât în Bulgaria. (3)
Dar cum arată volumul activității dumneavoastră raportat la cel al instituțiilor analoage din Anglia, Franța sau Germania? Să începem cu Anglia. În Anglia, o țară cu un sector financiar de top și cu cea mai bogata istorie financiară (din Londra au fost finanțate războaie, guverne etc.), omologul ASF, adică Financial Services Authority (FSA) avea aproximativ 3500 de angajați în anul 2012. Aceștia monitorizau 29,000 de firmeparticipante la piața de capital. La dumneavoastră în ASF, cu cei 728 de angajați, numărul instituțiilor financiare supravegheate și reglementate se ridică la aproximativ 740. Pe baza raportului de activitate 2011/2012,Financial Services Authority declară că totalul cheltuielilor cu salariile este de 314 milioane lire sterline, adica377 milioane euro. Împărțind aceasta sumă la 29,000 firme supravegheate, rezultă un cost anual de monitorizare pe firmă de aproximativ 13,000 euro. În România, costurile salariale ASF sunt de 24.4 milioane euro, adică doar 6% din cele ale FSA. Însă aceste costuri salariale împărțite la doar cele 740 de firme supravegheate duc la un cost de 33,000 euro pe monitorizare, adică de 2.5 ori mai scump ca în Anglia. Cu alte cuvinte, în România un salariat ASF, ca să își facă treaba, este plătit, raportat la dimensiunile industriei financiare locale, de 2.5 ori mai mult decât unul de la FSA.
Comparativ cu Franța, situația din România arată încă mai rușinos. În Franța, echivalentul ASF este Autorité des Marchés Financières (AMF). În anul 2012, AMF a avut 447 de angajați și cheltuieli totale de 82.9 milioane de euro. Pe baza raportului anual 2012 al AMF, rezultă că „les rémunérations du personnel s’élèvent à 31.20 millions d’euros.” Iată deci că, cu cheltuieli salariale de 24.4 milioane de euro, ASF nu este departe de AMF, însă distanța între piața de capital din România și cea din Franța este, evident, astronomică. De reținut că numărul de entități supuse controalelor AMF a fost de 12,957 în anul 2012, deci în medie un angajat AMF a controlat 27 de entități participante la piață. Iată o entitate supraveghetoare cu adevărat eficientă!
În Germania, autoritatea financiară este BaFin (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht). În 2012, avea 2336 de angajați și cheltuieli salariale de 112.3 milioane euro. Conform raportului anual 2012, angajații BaFin au studii superioare în avocatură, economie, matematică, statistică și IT. (Cum oare arată pregătirea acestor oameni, comparată cu cea a salariaților ASF, angajați după criteriul fiu/fiică, soț/soție, prieten/prietenă, coleg de partid etc?) Salariul mediu pe angajat BaFin este de 4006 euro. Obiectul activității BaFin constă din9300 de instituții financiare. (4) Cum costurile salariale BaFin sunt de 112.3 milioane euro, rezultă că supravegherea unei instituții participante la piața de capital este de 12,070 euro, deci cu mult mai mic decât în România (33,000 euro).
Așa arătând lucrurile după o privire comparativă, rezultă că ne aflăm în situația în care primarul din Ciorogârla, să zicem, este plătit mai bine decât primarul Londrei, în care un fotbalist de la FC Vaslui este plătit mai bine decât unul de la Real Madrid ș.a.m.d. Cum vă explicați, domnule Dăianu, că într-o țară săracă precum România, cu „o piață de capital primitivă” (folosesc propriile dumneavoastră cuvinte), ASF folosește peste 700 de angajați cu salarii care depășesc pe cele ale colegilor lor de la cele mai importante instituții de poliție financiară din Europa? (5) Cum se face că țara clasată ultima după criteriul valorii bursei raportată la PIB oferă cele mai scumpe servicii de supraveghere din Europa și cele mai mari salarii? Și asta cu cei mai incompetenți salariați (vezi comparația cu BaFin-ul din Germania)? Cum se face că ASF are cel puțin la fel de mulți angajați precumAutorité des Marchés Financières, cu un buget de cheltuieli salariale similar, când numărul de entități financiare este cu mult mai mic în România, nivelul serviciilor financiare vădit inferior, iar PIB-urile țărilor nu sunt de comparat (România reprezentând cam 15% față de Franța)? Cum se explică faptul că supravegherea unei entități financiare participantă la piața de capital în Romania costă de aproape trei ori mai mult decât în Anglia și Germania? De ce cele trei entități care au format ASF în 2013 au înregistrat un deficit bugetar de aproape 5 milioane de euro? De ce oare veniturile ASF din taxa de funcționare, și așa prea ridicate față de imaturitatea piețelor de capital din România, nu au fost suficiente pentru a acoperi cheltuielile ASF? De ce, când salariile ASF sunt de 2.4 ori mai mari decât în însăși industria financiară, declarați peste tot că ele sunt aliniate la această industrie?
Aș putea glosa la nesfârșit pe caracterul total imoral al comportamentului instituției care plătește, pentru o activitate plină de „slăbiciuni de reglementare și supraveghere” (cuvintele dumneavoastră), oameni necalificați anume, cu salarii care sar din grila de profil de pe întreaga planetă. N-am să vă întreb cum vă simțiți când dumneavoastră vă apar lunar în cont sume de 20 de ori mai mari decât ale medicilor care salvează vieți și de 30 de ori mai mari decât salariul mediu din România. Am să vă găsesc chiar o scuză, spunând că nu faceți, toți cei de-acolo, decât să vă aliniați naturii umane mușcate de fiara lăcomiei. Nu sunteți unici pe lume. Fiara lăcomiei, care se ascunde în viscerele ființei umane torturând-o în cele mai hidoase chipuri, e veche de când lumea. Ea nu poate fi domesticită cu vorbe frumoase, cu precepte de morală sau religie, cu aluzii la nerușinare și cu trimiteri la cantitatea de suferință existentă pe lume. Fiara lăcomiei se trezește în mai toți oamenii care vin în contact cu locurile unde apar banii. Așadar, nu sunteți singurii pe lume locuiți de fiara lăcomiei, care, alături de cea a invidiei și a urii, face din om cea mai cumplită creatură. Dar sunteți, cu cazul României, singurii pentru care (ordonanțele de guvern v-au dat doar drepturi!) nu s-au creat mecanisme de supraveghere pentru a ține fiara lăcomiei în lesă. Cine-i controlează și supraveghează pe cei care au pe mână controlul și supravegherea unei piețe de 15 miliarde de euro? În România, fiara lăcomiei trăiește în libertate și sfâșie tot ce-i iese în cale. Are colți și ghiare de oțel.
Și dumneavoastră și șeful dumneavoastră de la ASF, cel cu 72,000 de euro pe finalul lui 2013, sunteți (sau ați fost) înscriși, dacă nu mă înșel la liberali. Cunoașteți cumva următorul amănunt din biografia părintelui liberalilor români, Ion C. Brătianu? Iată-l: „Omul acela nu avea alt scop în viață decât a-și servi țara. [...] Când, exilat, lucra la Unirea Principatelor și abolirea protectoratului rusesc, își vindea moșiile și rupea logodna cu o femeie aleasă din iubire; când hotărî aducerea dinastiei străine, își părăsi soția în momentul nașterii, cu un copil bolnav, pe moarte, și mai vându o moșie”.(6)
După o sută cincizeci de ani lucrurile au ajuns în punctul opus. „A-și servi țara”? Vorbe-n vânt! A lua din ea cât poți! Nu mai avem nimic să-i dăm. Istoria ultimelor decenii ne-a schimonosit sufletește. Dar câtă vreme va mai fi de luat? Vă imaginez, împreună cu colegii dumneavoastră de la ASF, privind la țărișoara noastră. Văd de-asupra capetelor dumneavoastră, în norișorul acela care în benzile desenate ne arată ce are personajul pe creier, o enormă vacă care de-abia se mai ține pe picioare. O vacă tot mai slabă, dar care, cât încă mai suflă, trebuie în continuare mulsă.
____________________________________
1  Asta presupunând că la CSA și CNVM numărul de angajați este în aceeași proporție cu totalul venituri de la CSSPP.
2 La CSSPP, avem salarii de 13.32 milioane RON față de venituri de 14.55 milioane RON, deci 92%; la CNVM avem salarii de 43.28 milioane RON la venituri de 46.99 milioane RON, deci salariile sunt tot 92%. Este deci corect să presupunem că și la CSA este tot de aproximatativ 92%.
3 Față de Polonia (35.4%), Ungaria (16.1%), Cehia (18.5%) și Bulgaria (12.7%).
4 Dintre care 592 firme de asigurari, 6,069 fonduri de investitii, și aproape 700 firme de servicii financiare.
5 Ba chiar din Statele Unite. Vezi Cristina Andrei, ASF, coterie de „famiglie”, în Revista 22, 10 februarie 2014: „Salariul actualului «rege» al ASF de 168,000 euro anual umilește venitului șefei arbitrului pieței financiare americane Securities and Exchange Commission, Mary Jo White, care a încasat 165,300 de dolari (124,000 euro)”.
6 Sabina Cantacuzino, Din viața familiei Ion C. Brătianu, București, Humanitas, 2013, p. 232
 


Some of my thoughts and life  <<http://wwwjurnalulfericirii.blogspot.ro/>>