marți, 22 ianuarie 2013

Pentru cei ce-au fost si vor sa fie MILITARI !


F I L I A L A  1  PITESTI
Public -Pentru cei ce-au fost si vor sa fie MILITARI !

Doamnelor si Domnilor -Cadre militare in rezerva si in retragere /pensionari militari ,care vreti sa va aparati STATUTUL de MILITAR si NU pe cel de asistat social !

Pentru a intelege corect actiunile Filialei 1 Pitesti la nivel local, in relatia cu Reprezentantii Puterii ,va prezentam motivul pentru care ,am intervenit . Am intervenit in virtutea sintagmei <<Dreptate pana la capat>> sub care alianta USL a luat puterea ,in care noi am crezut si am creditat-o ,implicandu-ne nemijlocit . NU este vorba de reluarea nici-unui dialog .NU cred ca se mai poate vorbi in acest an ,de reluarea vreunui  dialog .De trei ani de zile ,tot dialogam ! Si pentru a nu lasa loc de interpretari ,va prezentam mai jos ,PROTESTUL dl.ui Col.(r) Puiu Dita ,jurist ,fost comandant de unitate ,membru al Organizatiei PSD Arges .
In sprijinul celor aratate de dl.Col.(r) Dita ,simt nevoia sa nuantez cateva aspecte majore ale litigiului nostru ,cu guvernul Romaniei ,al celor care NU VREM SA NE SUBORDONAM decat STATUTULUI DE MILITAR si nu al celui de asistat social  si anume :
Problemele speciale ale pensionarilor militari ,au atins un punct critic peste care NU se mai poate trece .Cine intelege bine ,cine nu intelege este regretabil .Este regretabil pentru ca marea majoritate a pensionarilor militari ,ACCEPTA STATUTUL ASISTATULUI SOCIAL .Acestia nici pana la aceasta data NU au inteles ca unul din criteriile de accedere la spatiul Schengen de exemplu ,erau si legile de salarizare si pensionare a personalului din justitie ,aparare si afaceri interne .De aceea a fost elaborata si emisa Legea 164/2001 si 179/2004 ,pentru a avea agreement cu cele din NATO si UE .Care era continutul interior ,logic si fundamental al acestora ? Era acela ca indiferent de sporurile obtinute ,nici un militar ,politist sau magistrat ,NU poate dobandi o pensie mai mare decat 100 % din ultima solda /salariu . Acum prin bunavointa guvernului malefic ,cu multe numere si asumari de raspundere Boc , avand SPRIJINUL NEMIJLOCIT al ministrului de trista amintire Oprea ,care a gestionat si patronat personal HAOSUL si NEDREPTATILE in sistem ( Va mai aduceti aminte cum incheia el interventiile lui ? ...Va spun eu : ASA SA NE -AJUTE DUMNEZEU ) ,pensiile militare de stat pentru militarii de cariera ,AU FOST DESFIINTATE . Pentru bravii magistrati militari ,sunt in functiune . Pai dumneavoastra chiar NU vreti sa realizati ca aceasta DISCRIMINARE si nu numai , este dincolo de ridicol si NU POATE FI TOLERATA ?  Si aici nu este vorba de problema financiara ,este vorba de RESPECTAREA STATUTULUI MILITARILOR .Si cei care tot timbul trambitati  ''prevederi bugetare'',terminati cu prostiile ! Prevederile bugetare sunt gaurile negre din buzunarele celor fraudati in continuare .Adica sunt bani pentru cresteri de 4% la pensii si cu toate recunosterile greselilor facute ,inclusiv prin amnistia financiara de anul trecut ,nu sunt bani pentru indreptarea erorilor facute si nepedepsite inca ?De ce opereaza in continuare legile emise de guvernul Boc ,in domeniul pensiilor militare ? TREZITIVA Domnilor ! NU duceti onoarea si demnitatea militara in derizoriu !
Iata de ce ajung oamenii ,la gesturi disperate ,la masuri extreme de protest !
NU este nimic de comentat ! Daca vrem sa comentam ,sa o facem cu atentie ,cu responsabilitate , demnitate si aceste comentarii sa le regasim in propria noastra identitate si atitudine .

HONOR ET PATRIA ,VAE VICTIS !
PRESEDINTELE FILIALEI
Colonel Victor POPESCU


PROTEST

Datorită tergiversării emiterii OUG având ca obiect stoparea reţinerilor ilegale şi revenirea pensiilor militare diminuate la cuantumul din dec. 2010 pentru mine şi cei 30 de mii rezervisti aflaţi in aceeaşi situaţie am hotărât SĂ MĂ LEG CU LANŢURI de sediul cental al PSD Bucureşti şi să-mi DAU FOC carnetului de membru de partid PSD. Vă trimit, alăturat şi MOTIVELE care m-au determinat să recurg la acest gest extrem şi ACORDUL meu ca aceste aspecte, inclusiv datele cu caracter personal să fie făcute publice.
Vă mulţumesc!
                 Col. (r.) Diţă Puiu, Piteşti,
                                 tel. 0788253888; puiudita@yahoo.com

MOTIVELE
PENTRU CARE AM HOTĂRÂT
 IREVOCABIL
SĂ RECURG LA ACEASTĂ FORMĂ EXTREMĂ DE PROTEST

1. La 01.05.2012, domnul premier Ponta, ne-a promis personal, nouă rezerviştilor cu pensiile diminuate prezenţi în Piaţa Victoriei, că ne va soluţiona cererile şi ........ vedeţi rezultatele !

2. Noi, SCMD, am semnat şi susţinut USL în ajungerea la putere participând la 14 mitinguri anti PDL în Bucureşti, am fost la Romexpo şi Arena Naţională, am manifestat în ianuarie 2012 în Piaţa Milea din Piteşti până ce am  înţepenit de sciatică şi m-a luat Salvarea, am participat ca observator la alegerile locale din Topoloveni iar acum când USL a ajuns la putere, REFUZĂ un lucru elementar: să ne dea un răspuns clar, concret, „albă sau neagră” referitor la oprirea reţinerilor ilegale începute de Boc şi continuate de actualii guvernanţi (mie, spre exemplu, mi se reţin 960 RON net/ lunar).

3. Acum un an m-am înscris în PSD, nu să fac carieră politică, ci pentru că m-am regăsit în în ceea ce au promis că vor face. Acum, când s-au văzut la putere, ne ignoră.

4. De bine, de rău, bugetarii şi-au recuperat în două tranşe banii, CAS-ul se recuperează şi el eşalonat. SINGURII SACRIFICATI pe altarul austerităţii am rămas noi, cei peste 30 de mii de rezervişti cu pensiile diminuate, minţiţi şi ignoraţi în continuare. 

5. Până la alegerile parlamentare ni s-a spus că nu e posibilă emiterea unei OUG de revenire a pensiilor la cuantumul din decembrie 2010, pe motiv că nu sunt bani prevăzuţi în buget.
     Acum după alegeri, deşi ni se promisese că începând cu 01.01.2013 se va emite această OUG, nu se mai vorbeşte nimic referitor la promisiunile electorale făcute deşi m-am adresat ministrului apărării naţionale prin purtătorul de cuvânt şi personal, domnului premier Victor Ponta, pe facebook. În schimb am fost planificat în audienţă la domnul ministru al apărării naţionale, audienţă pe care am refuzat-o deoarece eu am solicitat, madatat de SCMD Piteşti, un răspuns pentru toţi camarazii mei referitor la oprirea „furăciunii”la care suntem supuşi, nu o rezolvare punctuala pentru col. (r) Diţă Puiu.

6. Sper, ca în urma gestului meu, să primesc un răspuns argumentat juridic la această întrebare, spre exemplu:
     În motivaţia aprobării Amnistiei plăţii sumelor pe 2011,  s-a consemnat că reţinerile sunt ilegale şi pe acest temei, în final am fost absolviti de ele. Dacă guvernul Boc ne-a furat, ceea ce a precizat şi Guvernul Ponta, mă intreb şi vă întreb :  de ce mai continuă actuala putere „furaciunea” demarată de guvernul Boc împotriva noastră ?

7. De multe ori aş fi preferat să nu fi fost jurist că poate nu aş fi avut dimensiunea exactă a NEDREPTATII care ni se face.       

8. Cum aş putea să dorm liniştit când după o activitate de peste 40 de ani , Liceu Militar, Şcoală Militară, Facultate de Drept, cursuri postuniversitare, colonel şi comandant, să am după aceasta lege „tembela”, o pensie mai mica cu 1.000 RON decăt cea a unui subofiţer? Care au fost răspunderile fiecăruia?

9. După mediatizarea hotărârii mele, tot mai mulţi, inclusiv familia, încearcă să mă tempereze pe motiv că se poate trăi şi cu pensia diminuată. Le-am spus tuturor că nu banii în sine m-au dus la disperare, ci faptul că mi s-a luat statutul şi gradul militar, faptul că adorm şi mă trezesc cu acest sentiment al NEDREPTAŢII care mi se face mie şi camarazilor mei.  Să te trezeşti minţit, furat, ignorat, târât şi admonestat prin tribunale de niste inşi mai tineri decât copii mei este mai greu de suportat decât o sumă lipsă din pensie.

10. Sunt camarazi de-ai mei mult mai în vârstă, gata să-şi dea duhul cu aceasta durere că nu li se face dreptate. Fiind „mai verde”, mulţumită lui Dumnezeu, am luat această hotărâre cu speranţa că mă fac portavocea celor 30 de mii de rezervişti cu pensiile diminuate, ajunşi şi ei la marginea răbdării, minţiţi şi ignoraţi continuu pentru singura vină că şi-au făcut cu atâta drag şi seriozitate datoria faţă de ţară.      

Prefer, mai bine să mor cu demnitate dacât să fiu permanent umilit şi minţit.

Acestea sunt argumentele şi până când nu voi primi un răspuns clar şi concret din partea guvernanţilor, irevocabil nu voi renunţa la gestul meu.
     Aşa să ne ajute Dumnezeu!


     Col.(r)                                   18.01.2013
                           Puiu Dita