marți, 10 iunie 2014

DREPTUL CADRELOR MILITARE LA PENSIA MILITARA DE SERVICIU, ESTE UN DREPT PRECONSTITUIT DIN ACTIVITATE, STATUL ESTE OBLIGAT SA ASIGURE CONSTANT SI NEALTERAT DREPTUL LA PENSIE IN CADRUL ASIGURARILOR SOCIALE CA UN DREPT FUNDAMENTAL.OBLIGATIILE STATULUI SUNT EXIGIBILE ACUM SI NU IN VIITOR CUM ABUZIV A PROCEDAT GUVERNUL PONTA, IN CAZUL RECUPERARII SUMELOR SUSTRASE NELEGAL DE STAT DIN PENSIILE MILITARE DE SERVICIU .


SCURTA incursiune in actiunile M.Ap.N,/C.P.S., de nerespectare a hotararilor puterii judecatoresti!

            ...am vazut asa departe pentru ca am stat pe umerii unor giganti...                                                 ( Sir Isaac Newton )                                                                                                        

Este din ce in ce mai clar, ca nestavilita bascalie a unor structuri politice si institutionale la adresa cadrelor militare in general si a celor in rezerva in special, a inlocuit bunul simt si comportamentul civilizat.                                   Eludarea graduala a valorilor morale si spirituale, premeditat sau nu, ridicarea la rang de virtute a violentei fizice si verbale, dezmatului si a nesupunerii, a devenit o obsnuinta cronica a sistemului si un instrument de lucru si conducere eficient, al modelului socioeconomic ce se implementeaza in Romania: capitalismul occidental sau de piata libera, antidemocratic, sadic si pervers!                                                                       La un sfert de secol, luand in considerare momentul zero - decembrie 1989, avem dovada indubitabila, a guvernarilor de tip cleptocratic, specifice occidentului, care, nu urmaresc rezolvarea echitabila a problemelor sociale ale  majoritatii umane, ci maximizarea profiturilor proprii. Coruptia, incultura, prostia si obraznicia, au devenit criterii si atuuri de promovare. Parvenitismul oamenilor de proasta calitate, este de domeniul evidentei si frizeaza cele mai elementare norme de conduita etico - morale si profesionale. Asa se explica paradoxul din multe institutii bugetare, de la care nici M.Ap.N.nu face exceptie, in care mediocrii si submediocrii, cu un tupeu de neimaginat, ajung sa faca legea si sa-si aroge dreptul- fals in esenta-, de a  reprezinta statul la toate nivelele societatii.                                                                                                    Acesti indivizi, aflati vremelnic in functii nemeritate, profitand de lipsa de reactie a celor care ar fi meritat pe deplin sa ajunga in locul lor, ii  sfideaza cu neobrazare si le distrug sistematic drepturile, destinele si asa cum s-a dovedit, chiar existenta insasi. Faptul ca drumul spre o democratie avansata in domeniul militar, este aproape imposibil, ni-l confirma chiar reprezentanti ai sistemului militar din CPS ,inca in functii,  ramasi corigenti la capitolul profesiune autentica, care in mod exchibitionist, incearca"reforma contributivitatii" in domeniul pensiilor militare.  Se pare ca <<teapa portocalie>> devenita <<rosie>> intre timp, a creat atat de multe rani pensionarilor militari, incat chirurgia lor a devenit o necesitate absoluta.
Este inadmisibil, ca in gestionarea  unui management de tipul CPS, sa nu stii ca un militar profesionist in activitate, nu poate fi retribuit in sistemul de plata civil ci militar si prin extensie, nu poate primi drept de pensie, decat pe baza calculelor ce deriva din soldele, sporurile, indemnizatiile, grupele de munca, etc..., primite, in baza legislatiei in vigoare la acea data ca militar!
Consecventi atacului  brutal, anticonstitutional, antieuropean si antiromanesc al statului, dezlantuit  impotriva cadrelor militare in rezerva si in retragere de catre regimul Basescu - Boc, M.Ap.N./C.P.S., continua si astazi "opera" catastrofala inceputa de primii in 2010.                          Modul de abordare limitat si pervers, evitant si ezitand raspunsurile punctuale , incercarea de a induce pensionarilor militari, ideea de corectitudine a <<lucrarii>>lor in slujba patriei,  pe fondul unor asa zise nemultumiri ale acestora, a devenit inadmisibil si intolerabil.
I. Unde incepe, cum se dezvolta  si unde se termina raul pensiilor militare? La M.Ap.N./C.P.S.  bineinteles:  Iata ce scriu reprezentantii acestei institutii,  in  intampinarea depusa ,in luna mai 2014, in dosarul 7034/109/2013 -obiect: - contestatie decizie revizuire, aflat pe rolul Tribunalului Arges;
Citez din incheierea intampinarii : 
...<<Apreciem ca pretentiile contestatorului sunt lipsite de interes, decizia contestata neproducandu-si practic efectele ca urmare a emiterii de catre Casa de pensii sectoriala a M.Ap.N. a deciziei de pensie nr.2063/01.10 2013 pentru punerea in plata a drepturilor de pensie conform Legii 241/2013>>...
<<In concluzie, avand in vedere cele mai sus mentionate, va solicitam sa RESPINGETI actiunea ca nefondata>>.
domnilor reprezentanti ai CPS,
Sunteti intr-o mare eroare! Noi nu avem pretentii ci avem drepturi! 
1.In primul rand, nu dv.stra apreciati , ci instanta de judecata apreciaza si hotaraste asupra continutului intampinarii in raport cu realitatea ;
2. In al doilea rand ,Decizia 2063 repetabila din 06.12 2012 si pana inclusiv 01.10 2013, nu este decizie de pensionare, ci este o decizie  de recalculare/revizuire/ punere in plata a drepturilor de pensie , citez:
...<< Anexam: Decizia nr.2063 din 01.10 2013 pentru punerea in plata a drepturilor de pensie in conformitate cu prevederile Legii nr.241/2013 - 1 fila;>>... 
3. In al treilea rand, Legea 241/2013 nu este o Lege de pensionare al carei efect sa fi fost, rezultatul nasterii dreptului nostru de pensie;
4. <<va solicitam sa RESPINGETI actiunea ca nefondata>> arata modul de conceptie grotesc si limitat, in relatia dintre un militar in activitate si un rezervist !
Tot la capitolul: <Anexam>, mai sunt depuse doua documente: Fisa de pensie si Brevetul Ordinul <Meritul Militar> pentru ofiteri
Pai, aceste doua documente atesta  temeinicia existentei pensiei militare de serviciu, pe care instantele de judecata din Pitesti, au recunoscut-o si prin urmare, au repus-o in functiune prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila - hotarare care potrivit art.622 (1) din Noul CPC, trebuia pusa in executare de M.Ap.N./C.P.S., de bunavoie !
    II. Intr-un alt document intitulat <<Decizie nr__din__ privind recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlu de prestatii de asigurari sociale>> reprezentantii M.Ap.N./C.P.S. spun asa, citez:
...<< In aplicarea prevederilor  art.278  pct.3 din Codul de procedura civila din 1865, conform carora hotararile primei instante sunt executorii de drept cand au ca obiect pensii acordate in cadrul asigurarilor sociale...>> 
domnilor reprezentanti ai CPS,                                                                                                    Pensiile acordate in baza Legii 164/2011 sunt pensii acordate in cadrul asigurarilor sociale si prin urmare hotararile definitive si irevocabile in procesul de recalculare, in cazul  grupului de la Pitesti, sunt executorii de drept ,conf.preved.CPC..., de aceea nu vreti sa le puneti in executare?
Mai mult, temeiul legal al acestor hotarari, raportat la preved.art14.alin.7 din Legea 554/2004 din care citez: << suspendarea actului administrativ are ca efect incetarea oricarei forme de executare , pana la expirarea duratei de functionare>>...,a dat posibilitatea M.Ap.N./ C.P.S., sa puna in executare, imediat si de bunavoie hotararile judecatoresti definitive si irevocabile, in procesul de recalculare a pensiilor militare;
doamnelor si domnilor camarazi,
III. ,Substituindu -se justitiei,  M.Ap.N./C.P.S. prin reprezentantii sai, incalca flagrant si fara jena, nu numai hotararile judecatoresti dar si principiile consacrate ale Conventiei Europene pentru Apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor Fundamentale !
Argumentele care sustin obligativitatea  respectarii principiului securitatii raporturilor juridice si a hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile,  in cazul reclamantilor din grupul Pitesti , in procesul de recalculare a pensiilor militare ,si pe care M.Ap.N./C.P.S. le ignora ,sunt:
a.) existenta temeiului legal ( vezi Legea 554/2004- legea Contenciosului Administrativ, art.14, alin.7 ) al hotararilor  judecatoresti definitive si irevocabile in procesul de recalculare a pensiilor militare
b.) hotararile judecatoresti definitive si irevocabile in procesul de recalculare a pensiilor militare, au autoritatea si  puterea lucrului  judecat;
c.) avand autoritatea  si puterea lucrului judecat, orice proces ulterior cu aceleasi caracteristici( in cazul nostru-revizuirea ) NU trebuia acceptat de instantele de judecata.  De ce s-a acceptat? Al cui a fost interesul? Cine se face vinovat?
d.).hotararea judecatoreasca are forta probanta a unui inscris autentic( art.434 Noul CPC.). Prin urmare M.Ap.N./C.P.S., TREBUIE sa emita reclamantilor din grupul Pitesti, Decizii de pensionare autentice asa cum au fost emise inainte de abrogarea Legii nr.164/2001. Nu are relevanta ca legea a fost aprogata. Deci, NU decizii de recalculare, NU decizii de revizuire , ci Decizii de Pensie Autentice corespunzator  momentului nasterii dreptului nostru, la pensia militara de serviciu;     Mai clar spus, un cadru militar pensionat in anul 2000 in conditiile nasterii dreptului sau de pensie in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare la aceea data,  nu poate fi pensionat in 2014 pentru ca in aceasta situatie, dreptul sau de pensie pe perioada a 14 ani a fost sustras prin furt calificat de catre stat. In aceste conditii, NASTEREA unui drept nu poate exista decat o singura data . Nu ma pot numi in 2000 cand m-am nascut Georgescu si in 2014 ma numesc Dumitrescu pentru ca asa vrea guvernul Ponta!
IV. Ce nu stiu reprezentantii M.Ap.N./C.P.S. si stim NOI ?
1. PRINCIPIUL securitatii raporturilor juridice si a hotararilor judecatoresti devenite res judicata ( lucru judecat ) TREBUIE respectat, intrucat in caz contrar, desfiintarea unei hotarari irevocabile, creeaza un climat de insecuritate juridica care reduce increderea persoanelor in sistemul judiciar si statul de drept ( vezi Constitutia Romaniei,art.20 alin.2, Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor Fundamentale; Protocolul nr.1 aditional la C.E.D.O.,art.1; C.proc.civ.art.166; Decizia civila nr.3111 din 24.03 2006 a I.C.C.J;
2. Hotararea irevocabila pronuntata in favoarea reclamantului NU poate fi anulata, deoarece aduce atingere dreptului sau de proprietate, adica unuia din drepturile garantate prin Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, la care Romania este parte din anul 1994( vezi art.1 alin.1 din primul Protocol aditional la Conventie care prevede: <<Orice persoana fizica sau juridica are dreptul la respectarea bunurilor sale. NIMENI nu poate fi lipsit de proprietatea sa decat pentru cauza de utilitate publica si in conditiile prevazute de lege si de principiile generale ale dreptului international>> 
Readuc in atentia dv.stra, cauza Stere si altii contra Romaniei din 23 februarie 2006, in care Curtea Europeana a Drepturilor Omului s-a pronuntat si in care a CONDAMNAT statul roman pentru violarea art.1 di Primul Protocol aditional la Conventie. In motivarea deciziei, Curtea a precizat ca << preeminenta dreptului , ca principiul fundamental al unei societati democratice, este inerenta ansamblului articolelor Conventiei (...)>>. Ea presupune respectarea principiului securitatii raporturilor juridice si mai ales a deciziilor judecatoresti devenite res judicata( puterea de lucru judecat). Nici o parte nu este indreptatita la revizuirea unei decizii finale si executorii NUMAI in scopul de a obtine o reexaminare a cauzei si o noua decizie. Altfel, desfiintarea unei decizii finale ar crea un climat general de incertitudine juridica si ar reduce increderea publicului in sistemul judiciar, respectiv in statul de drept;
3. Puterea de lucru judecat a unei Hotarari Judecatoresti, ( cum este cazul celor ce au S.C.definitive si irevocabile in procesul de recalculare din grupul Pitesti ) semnifica faptul ca o cerere NU poate fi judecata in mod definitiv decat o singura data ( vezi:  bis de eadem re ne sit actio ), iar hotararea este prezumata a exprima adevarul si NU TREBUIE CONTRAZISA de o alta Hotarare.( vezi: res judicata pro veritate habetur ).
Ptin urmare, efectul de << lucru judecat >>al unei Hotarari Judecatoresti ,are doua acceptiuni si anume:
a) Stricto sensu - semnifica autoritatea de lucru judecat - o doctrina de drept comun  pentru pastrarea caracterului obligatoriu al deciziei instantei, care face imposibila judecarea unui nou litigiu intre aceleasi parti, pentru acelas obiect, cu aceeasi cauza ;
b) Lato sensu - semnifica puterea de lucru judecat sau res judicata , care presupune ca hotararea beneficiaza de o prezumtie irefutabila de exprimare a adevarului si ca nu trebuie contrazisa de o alta hotarare!
In situatia noastra,  s-a mers pana acolo incat, reprezentantii M.Ap.N./C.P.S., substituindu-se justitiei, nu numai ca o contrazic dar REFUZA sa o puna in executare!
Prin urmare,  pentru a se invoca obligativitatea unei hotarari judecatoresti irevocabile, cum este cazul nostru in procesul de recalculare, privind solutionarea unei probleme juridice, NU este necesara existenta triplei identitati de parti, cauza si obiect, ci este necesara doar probarea identitatii intre problema solutionata irevocabil  si problema dedusa judecatii, instanta de judecata pronuntand aceeasi solutie deoarece, in caz contrar s-ar ajunge la situatia incalcarii componentei puterii de lucru judecat. Aceasta ar trebui sa stie nu numai reprezentantii M.Ap.N./C.P.S. ci si ai instantelor judecatoresti, pentru a se asigura interpretarea si aplicarea unitara a legii - cerinta fundamentala de predictibilitate a actului de justitie si de respectare a principiului securitatii juridice.
4.) Principiul puterii lucrului judecat impiedica nu numai judecarea din nou a unui proces terminat, avand acelasi obiect, aceeasi cauza si fiind purtat intre aceleasi parti, ci si contrazicerea intre doua hotarari judecatoresti, adica infirmarea constatarilor facute intr-o hotarare judecatoreasca definitiva printr-o alta hotarare judecatoreasca posterioara, data in alt proces. Cu alte cuvinte, de vreme ce aceeasi problema dedusa judecatii intr-un litigiu dintre aceleasi parti au fost solutionate IREVOCABIL pe fond intr-un anumit sens, rezulta ca acest aspect retinut de instante, care a stat la baza solutiilor din dispozitivul hotararilor, a dobandit putere de lucru judecat si in mod corect, trebuie avut in vedere de instanta sesizata ulterior.
In aceasta situatie in care se afla reclamantii grupului Pitesti, nu  mai este nevoie de nici-un argument, pentru ca puterea lucrului judecat exista irevocabil. Numai ca ori din prostie, ori din rautate sau razbunare care tot prostie se numeste, sau comanda politica, reprezentantii M.Ap.N./C.P.S., se opun respectarii acestui principiu
V. Este sau nu obligatorie respectarea jurisprudentei CEDO in Romania ?
domnilor asa zisi politicieni ,parlamentari,  guvernanti si altii...ce stiti  despre Jurisprudenta CEDO? Cum o aplicati in Romania ?
Habar nu aveti! Pentru ca tot ceea ce este statuat ca obligatie si principiu, VOI NU RESPECTATI!
Va spunem noi, ce nu stiti voi , iar daca stiti , va acuzam de nerespectare:
Hotararile CEDO obliga instantele nationale, la pronuntarea unor hotarari in consens cu practica CEDO, in toate problemele de drept si in consecinta, in conformitate cu preved.art.20 din Constitutia Romaniei, dispozitiile privind drepturile si libertatile cetatenilor, TREBUIE sa fie interpretate in concordanta cu pactele si celelalte tratate la care Romania este parte! Cum Romania este parte la Conventia Europeana a Drepturilor Omului, Hotararile CEDO sunt obligatorii pentru instantele romanesti.
Ori, in cazul nostru este invers: nerespectarea legii  si discriminarea, sunt aproape institutionalizate ! Pai ce argumente mai solide se pot aduce pentru inceperea unui proces cu sansa 100%, la CEDO, impotriva statului roman pe speta recalcularii pensiilor militare ? 
Raspunsul la intrebare este dat, chiar de practica jurisprudentei CEDO
1. Prin Hotararea pronuntata in cauza Beian contra Romaniei, CEDO a condamnat Statul Roman pe motiv ca sistemul judiciar romanesc, nu asigura stabilitatea circuitului juridic prin faptul ca permite pronuntarea in cazuri identice a unor solutii diametral opuse si contradictorii;
2. Intr-o alta cauza, Pilot Service contra Romaniei, CEDO a statuat ca obligatia de a executa o hotarare nu se limiteaza la dispozitiv, deoarece art.6.1 din Conventie nu face nici-o diferentiere intre cauzele prin care s-a admis actiunea si cele prin care s-a respins actiunea, Hotararea TREBUIND SA FIE RESPECTATA SI APLICATA indiferent de rezultatul procesului.

domnule ministru Dusa,                                                                              Credeti ca grupul  de la Pitesti fabuleaza, opunandu-se in deplina legitimitate la furtul si discriminarea pe fata,  in procesul de recalculare a pensiilor militare , inclusiv la deposedarea de pensia militara , a unor cadre militare in rezerva si retragere? Nu domnule!, nu suntem in noaptea mintii, sa credeti ca militari fiind, acceptam pensii civile!
Fiti om serios si nu mai mintiti ca ati rezolvat situatia pensiilor militare...sau aveti  vre-un virus imprumutat de la Ponta?
Mai mult, va mai aduc spre stiinta, inca doua cauze:
3. In cauza Zazanis si altii contra Greciei, CEDO a statuat: obligatia de a executa o hotarare, nu se limiteaza la dispozitivul acesteia, iar AUTORITATILE NU pot repune in discutie, problema solutionata prin hotararea definitiva;
4. In cauza Amuraritei contra Romaniei, CEDO a stabilit ca dreptul la un proces echitabil garantat de art.6, alin.1, TREBUIE interpretat prin prisma preeminentei dreptului ca element al patrimoniului comun al statelor semnatare ale Conventiei, iar unul dintre elementele fundamentale ale acestui principiu, este tocmai ce spuneam la inceput: Principiul securitatii raporturilor juridice, care presupune ca SOLUTIILE DATE de Instantele de Judecata , SA NU MAI POATA FI CONTESTATE!
Asadar, Instantele sesizate ulterior( situatia Revizuirii) NU ar fi trebuit sa mai repuna in discutie constatarile jurisdictiilor anterioare( adica cele reiesite de la recalculare ).
Prin urmareCEDO a stabilit ca instantele sunt OBLIGATE sa tina cont de constatarile de fapt din procedurile judiciare anterioare, REPUNEREA in discutie a situatiei solutionate DEFINITIV prin alte hotarari constituind o INCALCARE a art.6.1.din Conventie.  Exact ceea ce s-a intamplat si se intampla in procesele noastre.
Dincolo de aspectele semnalate mai sus, reprezentantii M.Ap.N./C.P.S., in raporturile de comportament normal, civilizat, bazat pe respectarea onoarei si demnitatii militare, intre cele doua componente ale armatei: activa si de rezerva, trebuie sa tina seama de urmatoarele:
1. In capit. I , art.3 si art.4, Noul CPC, se prevede aplicarea prioritara a dreptului Uniunii Europene si a tratatelor internationale privitor la drepturile omului, indiferent de calitatea sau de statutul partilor;
2. Referitor la indeplinirea obligatiilor prevazute in titlul executoriu,  hotararile judecatoresti definitive si irevocabile ale reclamantilor grupului Pitesti, in procesul de recalculare a pensiilor militare, sunt titluri executorii:
capit.I, art.622 :
( 1 ) Obligatia stabilita prin hotararea unei instante sau printr-un alt titlu executoriu, se aduce la indeplinire de bunavoie;
( 2 ) In cazul in care debitorul ( in cazul nostru M.Ap.N./CPS ), nu executa de bunavoie obligatia sa. aceasta se aduce la indeplinire prin executare silita , care incepe odata cu sesizarea organului de executare;
( 3 ) Executarea silita are loc in oricare dintre formele prevazute de lege, simultan sau succesiv, pana la realizarea dreptului recunoscut prin titlul executoriu, achitarea dobanzilor, penalitatilor sau a altor sume acordate potrivit legii prin titlu, precum si a cheltuielilor de executare;
In cazul in care titlul executoriu NU contine niciun criteriu legat de sume, penalitati, dobanzi, etc., Executorul Judecatoresc va proceda, la cererea creditorului ( a noastra ), la actualizare, in functie de rata inflatiei, calculata de la data cand hotararea judecatoreasca a devenit executorie.
Aceasta este cererea noastra : Actualizarea pensiei conform metodologiei de calcul dupa Legea 164/2001, chiar daca aceasta a fost abrogata . Presupunand prin absurd ca nu existau hotarari judecatoresti definitive si irevocabile  pe recalculare, revenirea la quantumul din 2010 conform Legii 241/2013, conduce la acelasi rationament. Ce metodologie de calcul a stabilit quantumul pensiei din decembrie 2010, contributivitatea ? Pardon!
Mai este ceva,  art. 626 din CPC, transeaza irevocabil:
Statul este OBLIGAT sa asigure, prin agentii sai, executarea in mod prompt si efectiv a Hotararilor Judecatoresti si a altor titluri executorii, iar in caz de REFUZ. cei vatamati au DREPTUL la repararea integrala a prejudiciului suferit.

domnule Presedinte al SCMD-col.dr. Mircea Dogaru,
 Mizerabila actiune a ANCMRR in justitie, de a desfiinta SCMD, este forma continuata a  M.Ap.N./C.P.S., care vadit, se opune punerii in executare a hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile,  in procesul de recalculare a pensiilor militare ale grupului Pitesti. Perfect  constitutionale si  legale, in concordanta cu jurisprudenta CEDO si principiile Conventiei Europene  pentru respectarea drepturilor omului- Protocolul 1, aditional la CEDO, alin.1. aceste hotarari TREBUIE sa le aducem la indeplinire.
SCMD trebuie sa se reorganizeze si sa devina ceea ce ar fi trebuit sa fie de la inceput: SCUTUL de APARARE al militarilor impotriva oricarui agresor care atenteaza la drepturile militarilor!
Nu este lipsit de interes, luarea in dezbaterea CD si CNR, ca restrucrturarea sa vizeze punerea bazelor si formarii unui partid national.

ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU!

  Honor et Patria, Vae Victis!
Vicepresedinte CD/SCMD Coordonator FMS
Presedintele Filialei pitesti
Colonel Victor Popescu

Consilier Juridic
Colonel Jurist, Dita Puiu