luni, 21 martie 2011
UN EXEMPLU EDIFICATOR DESPRE -CE DEMOCRATIE APARA INSTITUTIA MILITARA !
SUBMINAREA AUTORITĂTII IERARHIILOR
MILITARE
Actiunile ilegale ori de interes, desfăsurate cu perseverentă de Administratia Prezidentială, Guvernul României, de Presedintii U.D.M.R., U.N.P.R. si liderul minoritătilor nationale din România plătiti cu banii contribuabilului pentru apărarea si respectarea prevederilor legilor României, asa cum au si jurat de altfel, în calitate de Presedinte al tării, de senatori si deputati, de prim ministru si viceprim ministru si de ministri, e drept nu cu pretul vietii, se răsfrâng grav în ultima perioadă si asupra INSTITUTIEI MILITARE.
Acestia prin actiuni convergente ale Presedintelui României,comandant al fortelor armate si Presedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Tării precum si ale primului-ministru au atacat cu o cruzime fără precedent, national dar si international, pe timpul campaniilor electorale salariile naesimtite ale militarilor, apoi pensiile nesimtite ale militarilor si, după ce a dispersat coeziunea de castă existentă prin traditie între militarii în activitate si cei în rezervă ori în retragere (cu foarte mici exceptii ) iată a venit rândul să disperseze si unitatea dintre cadrele militare în activitate folosind intens subminarea autoritătii ierarhiilor militare începând cu cele de la nivelul militar ierarhic cel mai înalt.
Numirea locotenentilor majori, a căpitanilor si în general a militarilor cu grade mai mici în functii prevăzute în statele de organizare cu grade superioare a fost o constantă a EPOCII de AUR mostenită de la armata Rosie, mostenire căreia i s-a pus capăt printr-o serie de modificări si completări la Legea 80/1995 privind statutul cadrelor militare începând cu anul 2000, analizate împreună cu specialisti în managementul resurselor umane din armatele tărilor membre NATO. Modernizarea conducerii armatei si compatibilizarea comenzilor unitătilor de la toate esaloanele a constituit una din conditiile aderării României la NATO. Astfel prin O.U.G. nr. 90/2001 s-au adoptat măsuri speciale numai pentru M.Ap.N. care constau în:
- interdictia subordonării militarilor altora cu grade mai mici;
- introducerea regulii promovării la esalonele imediat superioare si stabilirea unui stagiu minim în functii;
- stabilirea unui stagiu minim de 2 ani de la gradele de colonel la general cu o stea, de câte 2ani între gradul de general cu o stea la două si respectiv la trei stele;
- s-a exclus posibilitatea numirii militarilor în functii mai mari decât gradele pe care le au dacă nu au stagiul minim în grad îndeplinit;
- s-a abrogat posibilitatea înaintărilor în grad înainte de împlinirea stagiului minim în grad.
Aceste măsuri odată adoptate au determinat trecerea în rezervă a circa 5700 cadre militare (4280 ofiteri si 1420 maistri militari si subofiteri) în anul 2001, a 4370 cadre militare (din care 2890 ofiteri) în anul 2002, a circa 2400 cadre militare (din care 1600 ofiteri) în anul 2003, si a peste 900 militari (din care 400 ofiteri în anul 2004). Sacrificiile umane atat ale militarilor disponibilizati cat si ale familiilor acestora, precum si sacrificiile materiale ale statului român au fost foarte mari.
Se pare însă că se doreste foarte mult revenirea la vechiul sistem ,dinainte de anul 2001, pentru ca dublul triumvirat format o dată din Băsescu-Boc-P.D.L. si, a doua oară din P.D.L. - U.D.M.R. - U.N.P.R. să-si poată numi in functii cheie toată liota de generali si ofiteri servili liderilor care conduc actualmente tara ori care sunt partizani ai ideilor acestor partide (desi pentru cadrele active partizanatul politic este legal interzis).
Abrogarea tuturor măsurilor adoptate prin O.U.G. nr.90/2001 este în dezbaterea Parlamentului într-un proiect de modificare a Legii nr. 80/1995, si se intreprind presiuni mari spre aprobare cât mai urgent cu putintă. Odată cu aprobarea acestor modificări toate sacrificiile oamenilor dar si ale statului au fost zadarnice, iar managementul resursei umane din armată va deveni unul din factorii majori de risc ,atât în sensul destabilizării echilibrului precar realizat în ierarhizarea functiilor si a gradelor, dar mai ales în nesocotirea angajamentelor luate împreună cu partenerii de coalitie în scopul compatibilizării structurii de personal la nivel NATO.
C O N C R E T.
Promovarea la data de 01.10.2010 a generalului de flotilă aeriană cu o stea Dănilă Stefan din functia de comandant al Flotilei 90 Transport Aerian în functia de loctiitor al Sefului Statului Major General (S.M.G.) prin ordin al ministrului apărării nationale este ILEGALĂ.
Potrivit art. 32 alin. (5) din Legea nr.346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apărării ”Seful S.M.G. este militarul cu rangul de conducere cel mai înalt din armată, numit de Presedintele României, la propunerea ministrului apărării, cu avizul primului-ministru, pentru o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire cu până la un an. În functia de Sef al S.M.G. poate fi numit loctiitorul acestuia sau unul dintre sefii categoriilor de forte ale armatei.”
Conform statului de organizare a S.M.G., functia de loctiitor al Sefului S.M.G. ca rang de conducere ierarhic militar este a doua, fapt ce rezultă si din prevederile mentionate mai sus. Ca urmare generalul Dănilă este al doilea militar în ierarhia armatei, desi are numai o stea.
În Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare cu modificările si completările ulterioare la art. 74 alin. 2) se precizează:” La numirea în functie se va respecta principiul potrivit căruia ofiterii, maistrii militari si subofiterii să nu fie subordonati altora cu grade mai mici. Exceptie de la acest principiu pot face cadrele militare care nu au studii superioare de specialitate si care se subordonează celor care au o astfel de pregătire, precum si cadrele militare apartinând M.A.I., S.R.I., S.I.E., M.J., S.T.S. si S.P.P.”
Rezultă clar din articolul enuntat că numirea în functie a gl. cu o stea Dănilă este ilegală deoarece din ziua de 01.10.2010 a fost direct subordonat Sefului S.M.G. avand în subordine toti generalii cu două si trei stele din armata română, contrar prevederii exprese din lege. Ca urmare, ministrul apărării a comis o ILEGALITATE prin semnarea ordinului acestuia de numire în functie ,ignorând principiul prin care acest general cu grad mic ia în subordine generalii cu grade mai mari. În nici o armată NATO, functia nu doboară gradul, iar în ierarhia acestor armate moderne acest principiu este cu sfintenie respectat, principiu care cu greu în ultimii 10 ani a fost adoptat si aplicat cu rezultate foarte bune si în armata noastră.
La art. 74 alin. 3) din Legea nr. 80/1995, se spune că ”La încadrarea ofiterilor în functii se va tine sema si de experienta dobândită pe treptele ierarhiei militare, promovarea efectuându-se, de regulă, în functii sau la esaloane imediat superioare.”
Astfel generalul de la baza de transport a sărit, esalonul Stat Major al Fortelor Aeriene si a fost promovat, direct loctiitor al Sefului S.M.G. fiind încadrat ilegal în această functie.
H.G. nr 582/2001 pentru aprobarea ghidului carierei militare la art 32 precizează: ”Generalii locotenenti-cu trei stele, pot fi numiti într-o functie prevăzută cu gradul de general-cu patru stele, după îndeplinirea unui stagiu minim în grad de un an.”
Trebuie să mentionez că ministrul apărării a solicitat la C.S.A.T. ridicarea gradelor functiilor de generali, iar functia de loctiitor sef S.M.G.este de general cu patru stele. După cum se poate observa cu gradul de general cu o stea nici nu poate fi vorba de încadrare într-o functie de patru stele si, ca urmare de respectarea acestui act normativ. Conform actualului Ghid al carierei militare (actual deoarece ministrul Oprea, prin H.G. nr.106 din 9 februarie 2011-M.Of.nr.125/2011-, abroga incepind cu data de 9 mai 2011, H.G. nr.582/2001) va urma cu sigurantă un lant de numiri în functii si înaintari în grad care va crea un haos în toată armata. Generalul cu o stea Dănilă potrivit art. 32 din Ghidul încă în vigoare putea fi numit la data de 01.10.2010 într-o functie de general maior - cu două stele. Potrivit actualelor prevederi generalul va putea fi avansat dimineată la gradul de general cu trei stele iar seara la gradul de general cu 4 stele.
Traseul ILEGAL al gl. de flotilă aeriană Dănilă, nu se opreste aici, el continuă.
Astfel la 01.12.2010, după două luni de la promovarea sa ilegală în functie, prin Decretul nr.1159/29.11.2010 generalul este înaintat în gradul de general-maior cu două stele.
Si acest decret este lovit de nulitate deoarece nu respectă prevederile art. 94 lit.A,
alin. 2 din Legea nr. 80/95 astfel: ”Pentru gradele de colonel,comandor si superioare acestora nu se stabilesc stagii în grad. Prin derogare de la aceste prevederi, pentru înaintarea în gradul următor a ofiterilor din Ministerul Apărării Nationale având gradul
de colonel, general de brigadă, respectiv de flotilă aeriană si general maior, respectiv contraamiral, se stabileste stagiul minim în grad de 2 ani.”
De la data de 30.10.2009 cînd s-a publicat Decretul în M. Of. , deci când i s-a acordat gradul de general de flotilă (anexa nr.1) si până la data de 01.12.2011 când i s-a acordat noul grad, cel in cauza nu are un stagiu în grad de minim 2 ani, asa cum prevede legea. Este limpede că înaintarea la acest grad, conform prevederilor acestui articol este ILEGALĂ.
Ministerul va invoca că la înaintarea în grad s-a respectat art. 96 din Legea nr. 80/1995 în care se precizează: ”Stagiul minim în grad se reduce cu un an pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate, care pe întreaga durată a stagiului îndeplinesc funcţii
de personal navigant din aviaţie, de paraşutişti, de personal ambarcat pe submarine, pe vedete torpiloare sau pe alte nave similare, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, precum şi pentru scafandri.”
Decretul este ILEGAL şi în acest caz. Generalul de la data de 01.10.2010 când a fost promovat în funcţia de locţiitor şef S.M.G.nu mai are statut de personal navigant - pe întreaga durată a stgiului - adică pe cei doi ani cum precizează legea. Şi dacă prin absurd s-ar invoca că stagiul se înjumătăţeşte Decretul ar fi tot ilegal deoarece de la 30.11 2009 cînd i s-a acordat prima stea şi pînă la 01.10.2010 când a fost numit locţiitor al şefului S.M.G. rezultă un stagiu de personal navigant de numai de 10 luni şi o zi, deci nu minim un an (12 luni) cum prevede legea.
Dar ilegalităţile continuă. Prin Decretul nr.1278 din 29.12.2010 proaspătul ilegal cu două stele Dănilă este numuit începând cu data de 1 ianuarie 2011, ŞEF al S.M.G.
tot cu încălcarea prevederilor Legii nr. 80/1995 şi ale H.G.nr.582/2001.
Ascensiunea generalului Dănilă are la bază o cascadă de ILEGALITĂŢI ale ministrului apărării, în primul rand, deoarece orice novice în materie de LEGISLATIE, mai ales domnia sa doctor în drept şi cu atât mai mult CA COnducător de doctorate să nu-şi dea seama că acest om este lipsit de experienţă şi are o pregătire precară din toate punctele de vedere, apoi vina membrilor C.S.A.T. care au avizat toate ilegalităţile descrise – deşi sunt plătiţi din greu cu bani publici pentru a le apăra - şi, în final Preşedintele care deşi are o droaie de consilieri plătiţi tot din bani publici – inclusiv generali cu trei stele luate cam cu cântec, nu au sesizat situaţia de ilegalitate a acţiunilor pe care le-au întreprins.
PRIN ACELAŞI PROCEDEU la conducerea Statului Major al Forţelor Terestre a fost numit Generalul de brigadă Ioniţă Ariton. Pregătirea precară, experienţa la trupe şi săritura peste eşaloanele imediat superioare constitue calităţile pentru care i s-au pus în subordine prin ordin al ministrului Oprea, generali cu două stele, vechi comandanţi de divizii operaţionale, printer care si locţiitorul său care a comandat brigăzi, corp de
armată, cu misiuni în Somalia si Angola .
Şi acest caz este tras la XEROX cu cel de sus, cu deosebirea că aici nu au avut curajul să-i mai acorde o stea pentru că INFRACŢIUNEA era prea vizibilă.