din totalul de aproape 77.000 de pensii sunt (dupa revizuire-recalculare)
pensii pana la 3000 lei = 59.400
pensii intre 3001- 4000 lei = 11.080
pensii intre 4001- 5000 lei = 4.672
pensii intre 5001- 6000 lei = 1.160
pensii intre 6001- 7000 lei = 327
pensii intre 7001- 8000 lei = 108
pensii intre 8001- 9000 lei = 41
pensii intre 9001- 10.000 lei = 12
pensii intre 10001- 20.000 lei = 8 (mai precis intre 10 si 13.000)
pensii intre 20001- 30.000 lei = 1 (28.000 lei)
pensii peste 30001 = 2 (53.675, respectiv 95.952)
Din 64.700 pensii SUB 3.000 lei inainte de revizuire 2.300 au scazut,
5.800 AU RAMAS LA FEL
si 56.565 au crescut (chiar si cu 1 leu)
Din totalul pensiilor peste 6.000 lei inainte de revizuire (120 la numar), doar 7 au crescut, restul scazand drastic (in medie cu 50 % !!!!)
Cele mai mari cresteri:
nr mandat inainte dupa crestere
56556968 48 4.980 DE 103 ORI
36554255 3.072- 95.952 DE 31 ORI, ESTE CEA MAI MARE PENSIE DIN TABELUL RESPECTIV
53556004 4576- 53.675 DE 12 ORI, ESTE A 2-a PENSIE CA VALOARE DIN TABELUL RESPECTIV
Cele mai mari scaderi
52553101 3466 410 DE APROAPE 9 ORI
52555500 13235 3204 DE APROAPE 4 ORI
54555626 9812 1432 DE APROAPE 8 ORI
“Economia” bugetara dupa revizuire este de -28.191.000 lei lunar
(totalul sumei de plata pentru pensii a crescut de la 149.454.000 la 177.645.000 lei lunar), deci cam 80 milioane euro anual sau aproape 20%
- au fost revizuite 98,37% dintre pensii;
- nu au fost revizuite 1,63% dintre pensii;
2. CREŞTERI, SCĂDERI, STAGNĂRI
Din totalul de 100% pensii revizuite:
- scad: 27,86%;
- rămân perfect identice: 36,07%;
Acele pensii perfect identice, în proporţie de 36,07%, nasc un mare semn de întrebare, niciun leu în plus sau în minus faţă de cuantumul pensiei din decembrie şi deşi matematic este posibil, procentajul ridicat de "coincidenţe" sfidează însă teoria probabilităţilor.
- niciunui ofiţer pensionat anticipat şi care a fot încadrat în CONDIŢII DEOSEBITE (spor la vechime 25%) sau CONDIŢII SPECIALE(spor la vechime 50%) - nu i-a fost diminuat cuantumul pensiei, ci doar celor încadraţi în ALTE CONDIŢII (spor la vechime 100%). Celor din ultima categorie, li s-a tăit efectiv acest spor şi transformat la punctaj în doar 50%, de aceea sunt singurii cărora le scad pensiile;
4. BIZARERII ALE REVIZUIRII
- ofiţer superior pensionat anticipat - şef de compartiment, după ce pierde 38% din cuantumul pensiei, ajunge la un cuantum al pensiei apropiat de cea a subofiţerului pensionat tot anticipat, care i-a fost subaltern, aproximativ aceeasi vechime efectivă şi căruia i-a crescut şi pensia uşor. Particularităţi: ofiţerul respectiv efectuând paraşutism şi alpinism, după L. 164/2001 a beneficiat de un spor de 100% pentru toata cariera - redus după revizuire la 50%;
- ofiţer superior pensionat anticipat - şef de compartiment, după ce pierde 35% din cuantumul pensiei, ajunge la un cuantum al pensiei apropiat de cea a unui ofiter inferior - tot sef compartiment, pensionat tot anticipat, căruia i-a rămas pensia identică, ambii având aceeasi vechime efectivă. Particularităţi: ofiţerul respectiv efectuând paraşutism şi alpinism, după L. 164/2001 a beneficiat de un spor de 100% - redus după revizuire la 50%, in schimb ce ofiterul inferior a beneficiat de spor de 50% şi a rămas tot cu el. Ca să fie tacâmul complet, ofiţerul superior are şi 2 misiuni în teatre;
- cercetas prin parasutare, pensionat in 2006, vechime completa: 50% spor la punctaj pana la 01.04.2001 si 100% dupa 01.04.2001, desi a practicat aceeasi profesie, atat inainte cat si dupa 01.04.2001, iar L. 164/2001 in baza careia s-a pensionat, a fost clara in acest sens. Aceeasi persoana, aceleasi ALTE CONDITII, evaluari financiare diferite separate de bariera psihologica 01.04.2001, pierdere la cuantum - logica si evidenta;
Luând de bună statistica avansată de ministrul apărării, aceea că scad doar 10% dintre pensiile militare şi corelat cu statistica concretă din filială, rezultă că per ansamblu - acei 10% dintre perdanţi sunt exact rezerviştii pensionaţi anticipat provenind din trupele de elită ale Armatei României, adică - cei care ca unic avantaj al profesiei lor a fost acela că lucrând în ALTE CONDIŢII li s-a acordat un spor la vechime de 2 ani pt. fiecare an an lucrat în astfel de condiţii, deci de 100% şi carora după recalculare/revizuire li s-a luat în calcul o majorare de punctaj de numai 50%, la fel ca celor care au lucrat în CONDIŢII SPECIALE şi pentru care în vederea pensionării s-au luat în calcul 1 an şi 6 luni - pentru fiecare an lucrat în asemenea condiţii. Militarii care au lucrat şi lucrează în ALTE CONDIŢII, provin din următoarele domenii:
1. Submarine, navele militare tip vedetă maritimă, scafandri de mare adancime si de lupta;
2. Piloti, navigatori de bord, tragatori aerieni;
3. Parasutisti, cercetasi prin parasutare, alpinistii din trupele de VM;
4. Experimentarea, testarea si evaluarea explozivilor;
5. Conducerea misiunilor operativ-informative, protecia demnitarilor si controlul antiterorist;
6. Pirotehnie;
7. Militarii, indiferent de specialitate, pe timpul starii de urgenta sau de asediu, al campaniei ori al participarii la misiuni de mentinere a pacii;
În cazul piloţilor pensionati anticipat, apar 2 situaţii distincte: piloţi care nu pierd la cuantum - în special piloţii de pe avioanele şi elicopterele de transport (zboruri multiple, remunerate prin prime de zbor acordate pentru orele de zbor ce depaseau si de 4-5 ori salariile de baza) şi piloţii de pe avioanele şi elicoptere de luptă (zboruri mai puţine, primele de zbor acordate fiind de asemenea mai puţine).
Comparaţia între 2 decizii de pensionare, cea a unui rezervist încadrat 20 în CONDIŢII SPECIALE (6 luni la fiecare an lucrat în astfel de condiţii, 50% spor la vechime) şi cea cea a unui rezervist încadrat 20 în ALTE CONDIŢII (12 luni la fiecare an lucrat în astfel de condiţii, 100% spor la vechime), este relevantă pentru ce s-a întâmplat la recalculare şi acum la revizuire:
- primul are în decizie 30 de ani, al 2-lea 40 de ani şi este corect;
- la stabilirea cuantumul pensiei, ambilor li se ia, însă, în calcul 20 de ani cu majorare de punctaj de 50%;
- întotdeauna cel care a lucrat în ALTE CONDIŢII, la recalculare pierde faţă de vechiul cuantum al pensiei, deşi în decizie are cu 10 ani mai mult decât primul;
6. CONCLUZII
Biroul Operativ al Filialei informează că în rândul rezerviştilor proveniţi din trupele realmente de elită şi umilite efectiv de aceste recalculări şi revizuiri ale unui drept câştigat, în mod cert - nu din birouri şi hârtii, ci prin expunerea permanentă a stării de sănătate (activităţile la altitudine sau scafandreria, au ca urmare leziuni ireversibile prevăzute şi recunoscute de normativele medicale) şi a propriei vieţi, s-a instalat o stare de indignare şi nervozitate.
O problemă care nu trebuie ignorată este că aceste categorii de rezervişti, deşi reprezintă maxim 10% din efectivele armatei, sunt prin educaţia lor "oameni de acţiune" şi au o demnitate aparte, nu cedează uşor, de la acest punct lucrurile pot deveni foarte imprevizibile şi personale în ceea ce priveşte modalităţile de apărare a drepturilor lor câştigate în mod legal şi călcate în picioare de cei care conduc România. Acest tip de oprimare nu s-a mai întâmplat de la invazia sovietică, atunci când paraşutiştii şi vânătorii de munte au fost desfiinţaţi efectiv. Acum - se întâmplă din nou, tot paraşutiştii, tot vânătorii de munte şi alţii cunoscuţi ca "speciali" ai armatei.
Dl. Gabriel Oprea, o sugestie pt. dvs: trimiteţi-i la alfabetizare pe şefa D.F.C. şi pe consilierii dvs. sau daţi-i afară, întrucât dacă ar citi OUG 1/2011 cu atentie, vor descoperi cu stupoare că în Anexa 3, corelarea dintre art. (2) şi (3) [la 3(2)c există referiri clare la HG 1294/2001, cu acel spor de 100%] o realizează după o imaginaţie proprie, astfel: în cazul unui paraşutist pensionat în 2006 cu 25 de ani de paraşutism înainte de 1 aprilie 2001 şi 5 ani după 1 aprilie 2001 şi care a ieşit la pensie după L. 164/2001 cu 30 de ani lucraţi în ALTE CONDIŢII cu spor de 100% înscris în decizie pe baza L. 164/2001, cei de la D.F.C. procedează astfel: pentru anii dinainte de 2001 adaugă doar 50% la punctaj, iar după cei de după 2001, 100% la punctaj. Din cauza acestei interpretări pierd mereu cei cu ALTE CONDIŢII. Corelarea este cu totul altfel: există rezervişti pensionaţi înainte de 2001 şi care nu au făcut niciun demers ulterior pentru a avea o decizie actualizată în baza L. 164/2001, dar cei pensionaţi în baza L. 164/2001 sau care şi-au actualizat pensia în baza L. 164/2001 - au ALTE CONDIŢII şi spor de 100% (2 ani pentru fiecare lucrat în ALTE CONDIŢII), indiferent că au efectuat paraşutism înainte sau după 2001. Eşti şi logic, este aceeaşi activitate, indiferent de perioadă! Cum să fie departajat punctajul şi încadrarea de linia imaginara 1 aprilie 2001, pentru aceeasi persoana, aceleaşi condiţii şi aceleaşi activităţi - se folosesc 2 masuri diferite sau este vorba de dedublarea personalităţii? E o noua doctrina a PDL-UNPR sau este o ignoranta crasa a functionarilor care ne diminueaza noua drepturile dupa cum le dicteaza lipsa de profesionalism?
Până la "reciclarea" amatorilor care ne-au făcut "lucrarea" si din care in mod cert niciunul, nici inainte nici dupa 1 aprilie 2001 - nu a pilotat vreun avion, nu a efectuat vreun salt cu parasuta, nu a fost in vreun teatru de operatii ca luptător - nu ca vizitator, nu a participat la nicio operatie de salvare-evacuare pe versantii muntilor, nu a pilotat vreun elicopter, nu a efectuat vreun rapel, vreo deminare vreo scufundare - cei care am lucrat în ALTE CONDIŢII, le transmitem in semn de multumire, salutarile noastre cordiale!