vineri, 20 martie 2015

BINE BAIETI! MATEMATICA PURA!



Urmare a zbaterii gasirii unor forme de a credibiliza macar prin imagini, situatia jenanta in care sunt aparate drepturile rezervistilor militari in cadrul SCMD, preluam si noi pe acest blogg, interventia absolut profesionista si utila, cu numere si liniute din matematici ( zicem noi ), pentru toti "aburitii"din sistem, a Ordinului Militar R 26500 Elita:

Intr-o tara normala cu personaje nelovite de filoxera , ar trebui sa fie clar si limpede , ceea ce nu se poate spera in aceasta zona geografica denumita in continuare tara.

Ultimele informatii despre himera legii pensiilor militare: un prim proiect este inregistrat la Camera Deputatilor! Cine-i curva, cine-i prost, cine-i stupid si cine este bine intentionat?

Informatiile provin din zona S.C.M.D. Proiectul propus de S.C.M.D. este acesta! Expunerea de motive propusa de S.C.M.D. poate fi studiata aici!
Prima concluzie este de natura politica: liderii S.C.M.D. s-au lepadat (aparent) de Satana, nemaisteptand cai verzi pe pereti din partea guvernului  lui Naum Ponta si G. Oprea, care ar fi trebuit sa initieze un astfel de proiect de lege inca din 2014! Dar nu au facut-o! Se spune ca V. Pricina de la S.C.M.D. s-a infiltrat in mod special in conducerea U.N.P.R. - avand drept strategie sa il convinga pe maharul partidului de buzunar al maretului general cu 8 stele - G. Oprea, sa initieze o lege a pensiilor militare - ca fiind singura masura real reparatorie pt. nedreptatile comise prin desfiintarea pensiilor militare. Pensii militare desfiintate cu sprijinul aceluiasi general cu 8 stele! Nereusind sa convinga partiduletul de buzunar al lui G. Oprea sa reintroduca legea pensiilor militare, intr-un final V. Pricina si-a inaintat demisia din U.N.P.R.! Imediat dupa acest fapt, S.C.M.D. a inaintat propria  propunere (oarecum proprie) de proiect de lege a pensiilor militare, direct Parlamentului!

La cele mentionate, pot sa isi aduca aportul cei care considera ca stapanesc culisele politicii! Asa la o analiza sumara, din perspectiva noastra rezulta vreo 4 aspecte: 

- liderii S.C.M.D. s-au lepadat de Satana cu adevarat (nu prea este credibil);
- liderii S.C.M.D. joaca la dublu: mai exact, coalitia actuala de guvernamant - neavand in mod vizibil niciun curaj al raspunderii, baga la inaintare satelitii, urmand ca sa aprobe ceva ce pare initiat de altcineva din afara puterii (destul de neverosimil, dar poate fi o varianta);
- liderii S.C.M.D. si-au vazut interesele periclitate de declaratia senatarului C. Anghel care a afirmat in clar ca in conditiile in care Guvernul tot tergiverseaza lucrurile in privinta legii pensiilor militare, va rezolva chiar dumneaei problema prin inregistrarea in aceasta luna in Parlament ca initiative legislative a Legii nr. 164/2001 si a Legii nr. 179/2004 - exact asa cum au fost! Se cunoaste ca atat Legea nr. 164/2001, cat si Legea nr. 179/2004 au procedat - asa cum este normal, la recalcularea tuturor pensiilor militare! In disperare de cauza a nu le fi afectate interesele, liderii S.C.M.D. au intrat in fibrilatie si au facut in asemenea mod incat sa obstructioneze inititativa senatorului C. Anghel, actionand mai rapid ca aceasta! Primul si singurul interes al liderilor S.C.M.D. in a face aceasta miscare,  fiind acela de nu le fi recalculate propriile pensii, asa cum rezulta prin introducerea in textul proiectului de lege a art. 111.
- liderii S.C.M.D. incearca (din nou) sa deturneze rabufnirile propriilor rezervisti care ameninta cu demonstratii in uniforma de campanie impotriva guvernului PDL 2 (Ponta-Oprea), satui ca in aproape 3 ani de cand actuala coalitie politica detine puterea, aceasta a dovedit doar ca a mintit.
Ca fapt divers, propunerea a fost insusita si inaintata deja ca proiect legislativ, de STEFAN PETRU DALCA - presedinte al Comisiei pt. Egalitate de Sanse din Camera Deputatilor (PP-DD) si de vicepresedintele comisiei mentionate, deputat Liliana Minca (acelasi partid). Din comunicatul S.C.M.D. mai aflam ca proiectul a fost sustinut de un numar de deputati si senatori de culori politice diferite, un nume vehiculat fiind al senatorului Dumitru Pelican (presedintele PC-PLR) - despre care se cunoaste ca este intr-adevar (cel putin din perspectiva publica), un om cu o moralitate deosebita. Bineinteles ca observam si faptul ca Ponta/Oprea s-au dezis de proiect, altfel il initiau partidele lor sau Guvernul! Dar nu au facut-o! Ceea ce demonstreaza ca actuala coalitie isi merita pe deplin titulatura de PDL 2!
SI ACUM - SA DISCUTAM DESPRE PROIECT!

1]. Cine este curva? A se citi art. 111 coroborat cu art. 112. Din cate se observa, in ceea ce priveste recalcularea pensiilor apare un tratament complet inegal (discriminatoriu) intre pensionarii militari pensionati inainte de data de 01.01.2011 si cei pensionati dupa aceasta data. Desi, si primii si ultimii au actualmente pensii stabilite tot in sistemul public: primii in baza Legii nr. 119/2010 (aplicate cu O.U.G. nr. 1/2011 si Legea nr. 241/2013), ultimii in baza Legii nr. 263/2010. In ceea ce priveste militarii pensionati in baza Legii nr. 263/2010 - proiectul sustine recalcularea, ceea ce anihileaza propaganda toxica lansata pe diverse site-uri/bloguri, cum ca Legea nr. 263/2010 ar fi reprezenta(t) o adevarata mana cereasca pt. militarii care urmeaza sa se pensioneze. Ori, art. 112 din proiect demonstreaza necesitatea recalcularii pensiilor militarilor in cauza, intrucat cele in baza Legii nr. 263/2010 sunt efectiv catastrofale!
Dar care este manevra cu art. 111 care nu prevede si recalcularea pensiilor militarilor pensionati inainte de data de 01.01.2011, desi acestia beneficiaza actualmente tot de pensii in sistemul public? Manevra este simpla! Pe site-ul M.Ap.N. regasim soldele actuale ale militarilor in activitate! De la general la sergent/M.M. cls. a V-a. Dar pt. a verifica cat mai pragmatic situatia, am analizat un esantion de cca. 60 pensionari militari cu grade de la colonel/comandor la plutonier (similar in cazul M.M.) si de la toate categoriile de forte, vs. statele de plata actuale ale unor militari in activitate, si am ajuns la urmatoarea concluzie: toate pensiile in plata ale militarilor din esantionul analizat, fara exceptie, sunt mai mici cu 8%-75% (media este de 35%) fata de situatia in care pensiile acestora ar fi recalculate in functie de soldele militarilor in activitate! Concluzia este cea ca militarii pensionati inainte de anul 2011 devin net devantajati in situatia nerecalcularii pensiilor lor, fata de militarii pensionati dupa acest an!
Si atunci, de ce proiectul inaintat de S.C.M.D. nu prevede si recalcularea militarilor pensionati inainte de anul 2011? Nu am regasit logica in esantion, dar aici este vorba cu precizie - nu de stupiditate, ci de un calcul meschin! Care avantajeaza in cazul nerecalcularii pensiilor si pt. militarii pensionati inainte de anul 2011, un nr. infim de persoane - poate 1% sau 1/1000 sau 1 la 10 000. Persoane ale caror cuantumuri ale actualelor pensii depasesc cu mult soldele militarilor in activitate! Tinand cont ca in esantionul prelevat pensia actuala a nici macar unui militar de cariera (trupe terestre, aviatie sau marina) nu poate depasi solda unui militar actualmente in activitate, ramane la aprecierea fiecaruia sa intuiasca (demonstreze) ce purtatori de uniforme militare am avut printre noi, pt. care soldele erau un fel de bacsis de cafea, avand venituri extra-solde mai mari de cateva ori decat soldele? Intrucat lor nu le convine recalcularea! Magistratii militari nu mai fac obiectul - au deja pensii calculate in baza Statului Magistratilor, deci sunt exclusi din ecuatie! Prin urmare, nerecalcularea militarilor pensionati inainte de anul 2011, este o curvarie care avantajeaza un numar infim de fosti purtatori de uniforme militare, dar care realmente nu au fost militari de cariera! In linii mari, cunoastem ca acestia au reprezentat un grup restrans, format din detasatii din ministere in diverse institutii civile (de exemplu: ROMAVIA, TAROM) sau in diverse zone economice - in cazul carora salariile civile au inlocuit soldele la calculul pensiei. Undeva la distanta - anumiti profesori militari universitari abonati la a preda cursuri tarifate la ora, la 5-10 facultati - lunar, precum si in zona S.I.E./S.R.I. (misiuni externe) despre care se cunoaste ca veniturile depaseau cu mult soldele! Cam acestora nu le-ar conveni recalcularea!
2]. Cine este prost? Recitind cu atentie proiectul, redescoperim un element asupra caruia tot incercam sa atragem atentia de ani buni de zile! Din intregul proiect rezulta astfel: cel care l-a emanat in sectorul grupelor de munca, este un analfabet juridic! Si matematic! Individul in cauza, porneste de la judecata conform careia cele 4 grupe de munca pt. militari sunt trei: Grupa I si Grupa II. 
Atragem atentia analfabetului in cauza asupra urmatoarelor elemente:
- pana la aparitia Legii nr. 19/2000, grupele de munca in sectorul civil au fost: grupa conditii normale, grupa I si grupa a II-a.
- pana la aparitia Legii nr. 164/2001, grupele de munca in sectorul militar au fost: grupa conditii normale, grupa I si grupa a II-a.
- dupa  aparitia Legii nr. 19/2000, grupele de munca in sectorul civil au fost si sunt inca in legislatia actuala: grupa conditii normale, grupa conditii deosebite si grupa conditii speciale.
-  dupa  aparitia Legii nr. 164/2001, grupele de munca in sectorul militar au fost si sunt inca in legislatia actuala: grupa conditii normale, grupa conditii deosebite,  grupa conditii speciale si grupa alte conditii.
In concluzie, la acest moment in sectorul civil exista 3 grupe de munca, iar in sectorul militar exista 4 grupe de munca! Cea de-a 4-a grupa de munca si despre care nu a aflat inca analfabetul juridic care a participat la redactarea proiectului legii pensiilor militare, este grupa de munca ALTE CONDITII! Care nu este egala nici cu grupa I de munca (denumita astfel inainte de anul 2000/2001), nici cu grupa CONDITII SPECIALE (dupa anul 2000/2001)! Este pur si simplu. grupa de munca distincta, cu risc superior in munca fata de grupa I de munca (denumita astfel inainte de anul 2000/2001)/grupa CONDITII SPECIALE (dupa anul 2000/2001).
Ori, analfabetul juridic care mai mult ca sigur ca a fost pensionat inainte de anul 2001 si nu a aflat de noua legislatie, a egalat din pix grupa de munca ALTE CONDITII cu grupa I de munca/CONDITII SPECIALE, desi grupa ALTE CONDITII este cu totul alta grupa decat cea mentionata! Si legal, dar si ca risc profesional!
Principalele erori ale analfabetismului juridico-matematic privind grupele de munca
a). Art. 29 c) - in proiect se acorda aceleasi procente la stabilirea pensiei din baza de calcul, respectiv de 80% si pt. activitatea desfasurata in grupa alte conditii si pt. activitatea desfaurata in grupa conditii speciale/grupa I. Exemplu aplicat? 80% si pt. activitatea de pilot militar sau pt. orice militar pe timpul activitatii in teatrul de operatii, si tot 80% pt. un contabil sef din grupa conditii speciale! Cand devine evident ca daca tot s-a ajuns la o diferentiere de 5% intre grupele de munca si care sunt in realitate grupe de risc profesional diferit, nu este posibil a fi pus semnul in egal intre riscul unui pilot militar/militar in teatrul de operatii (acestia intra in grupa alte conditii) si riscul (imaginar - nu are sens sa o mai aburim) a unui contabil-sef din grupa conditii speciale. Concluzia? 85% (minim) la stabilirea pensiei din baza de calcul pt. perioadele lucrate in ALTE CONDITII, in caz contrar proiectul de lege este o mistocarie in privinta departajarii grupelor de munca!
b). Art. 21Analfabetului juridico-matematic caruia i-a revenit misiunea sa vada ce si cum este cu grupele de munca, i-a revenit sarcina sa scada varsta de pensionare cu exact vechimea suplimentara adaugata la fiecare an efectiv lucrat, conform grupei de munca! Varsta de pensionare care trebuie redusa cu 3 luni la fiecare an de munca lucrat in CONDITII DEOSEBITE, cu 6  luni la fiecare an de munca lucrat in CONDITII SPECIALE si cu 12 luni la fiecare an de munca lucrat in ALTE CONDITII!
Problema este ca Dorel juristu', fiind analfabet juridico-matematic a facut varza principiile matematicii, rezultand astfel:

- La Art. 29 (1) b) - a scazut in mod corect varsta de pensionare cu 6 luni la fiecare an lucrat in CONDITII SPECIALE, dar a dat cu oistea in gard la grupa ALTE CONDITII, la ultima grupa varsta de pensionare fiind scazuta tot cu 6 luni la fiecare an lucrat in ALTE CONDITII. Desi ultima grupa are caracteristic faptul ca in vederea pensionarii se iau in calcul 2 ani la fiecare lucrat in ALTE CONDITII. Astfel s-a ajuns la situatia in care un pilot militar/militar in teatrul de operatii (acestia intra in grupa alte conditii) si un contabil-sef din grupa conditii speciale sa aiba aceeasi reducere a varstei de pensionare pt. riscul in munca. Fiind evident ca militarii din grupa ALTE CONDITII trebuie sa beneficieze de o reducere a varstei de pensionare egala cu 12 luni la fiecare an lucrat in ALTE CONDITII! Aceasta inseamna transpunerea in practica a principiului grupei ALTE CONDITII in virtutea caruia in vederea pensionarii se iau in calcul 2 ani la fiecare lucrat in ALTE CONDITII. Altfel, nu mai exista diferenta pragmatica intre personalul din grupa AC si contabilii-sefi din grupa CS!
- La Art. 29 (1) a)Dorel juristu', dovedeste din plin ca este complet un analfabet juridico-matematic. Aici este vorba despre grupa CONDITII DEOSEBITE! Extrem de multi militari pensionati inainte de anul 2011 au facut parte din acesta grupa, majoritatea chiar! Principiul este simplu: in cazul grupei CONDITII DEOSEBITE, in vederea pensionarii se scad 3 luni la fiecare an lucrat in CONDITII DEOSEBITE! Adica,  se scade un an la 4 ani lucrati in CONDITII DEOSEBITE! Iar lui Dorel juristu', i-a iesit ca daca scadem 3 luni la fiecare an lucrat in CONDITII DEOSEBITE, atunci la 6 ani lucrati in CD se scade 1 an si nu 1 an si 6 luni! Aceasta este pregatirea aritmetica a lui Dorel juristu' care s-a ocupat in cadrul proiectului de grupele de munca!

3]. Cine este stupid? Stiti cum sta treaba? Nu este de gluma ce se intampla cu rusii, iar cei mai multi dintre noi avem convingerea ca se va intampla! Ce? Intram in razboi! In caz de reactivare inceteaza plata pensiilor militare si beneficiem de solde! Razboaiele creeaza de cand lumea (si mai ales cele din perioada moderna) - extrem de multi militari mutilati! In caz de supravietuire, urmeaza repensionarea! Ori, in conditiile proiectului actual exista atat de multe ambiguitati pt. astfel de situatii si o singura certitudine: pensia de invaliditate este net inferioara celei actuale! In privinta urmasilor - este cam la fel, adica totul devine derizoriu! In concluzie, cine a pritocit proiectul in punctele mentionate, si-a imaginat ca nu vor exista militari in situata respectiva! Poate ca are peste 63 de ani si nu risca sa fie mobilizat - fapt pt. care nu s-a mai gandit la ceilalti militari si familiile lor sau poate are sub 63 de ani, dar pe masa lui juridico-matematica nu a realizat ca chiar el ar putea fi viitorul invalid de razboi!
4]. Este ceva pozitiv in proiect? Da, faptul ca rezervistii cu pensii foste diminuate de regimul portocaliu si actualmente "inghetate" de regimul Ponta, ar scapa de blestem!  Aparent! A se vedea Art. 111 (1) - mai exact referintele la Legea nr. 241/2013, precum si Art. 123 (1).
Concluziile in ceea ce priveste cine-i curva, cine-i prost, cine-i stupid si cine este bine intentionat, apartin fiecaruia! Dupa cum se vede, am intrat degeaba in NATO: propunerea de proiect de lege privind pensiile militare inaintat de liderii S.C.M.D. nu are nimic de-a face cu pensiile militare propriu-zise - nu seamana cu niciun model cunoscut decat ca titulatura, proiectul fiind o emanatie strict mioritica la fel ca multe alte legi "cu dedicatie" pt. "orientatii de partid si de stat"! In mod cert, proiectul de lege nu are ca tinta interesele militarilor de cariera, fiind chiar ostentativ existentei si intereselor acestora!
Publicat de R-26500