Potrivit unui comunicat al societatii de avocatura, in 15 februarie, SCA Piperea si Asociatii a depus la Curtea de Apel Bucuresti, in numele a 617 reclamanti, o actiune de suspendare a OUG nr. 1/2011, iar termenul fixat de instanta este 23 martie. Petentii au solicitat, in principal, suspendarea de drept in tot a OUG nr. 1/2011 sau in parte, numai in privinta Anexei 3, in temeiul art. 14 alin. (5) din Legea nr. 554/2004. Conform acestui text legal, emiterea unui nou act administrativ cu acelasi continut ca cel suspendat de instanta va determina suspendarea de drept acelui de-al doilea. In cazul de fata OUG nr. 1/2011, respectiv Anexa 3 are acelasi continut cu HG nr. 735/2010 care a fost suspendata de Curtea de Apel Bucuresti. De asemenea, in subsidiar, reclamantii au cerut suspendarea in tot OUG nr. 1/2011 pana la pronuntarea instantei de fond asupra actiunii in constatarea nulitatii aceleiasi OUG nr. 1/2011. “In aceasta actiune sustinem ca O.U.G. nr. 1/2011 este o Hotarare de Guvern mascata, edictarea ei sub titulatura de Ordonanta de Urgenta reprezentand un abuz de putere din partea Guvernului Romaniei, deoarece acest act are toate caracterele unui act administrativ normativ, in sensul art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 554/2004. Scopul principal pentru care s-a recurs la acest tip de act normativ si nu la o noua hotarare de guvern (prin OUG nr. 1/2011 se abroga H.G. nr. 735/2010) este acela de a impiedica persoanele interesate - indiferent de consecintele sociale si de implicatiile juridice - sa atace noul act normativ si, in final, sa se ajunga la acelasi deznodamant ca in cazul H.G. nr. 735/2010”, explica avocatii reclamantilor. Avocatii sustin ca OUG poate fi atacata direct in contencios, atata vreme cat inca nu e aprobata de Parlament. “In plus, mai precizeaza acestia, fiind o Hotarare de Guvern mascata, consideram ca instanta de judecata va putea sa o recalifice si sa o suspende/anuleze ca atare, intrucat sunt in continuare valabile motivele pentru care s-a suspendat si anulat defuncta Hotarare de Guvern nr. 735/2010 |