marți, 27 mai 2014

ANALIZA ACTIVITATILOR DESFASURATE DE FIILIALELE SCMD PENTRU CONTRACARAREA ACESTOR NELEGALITATI SI ORIENTARI PERICULOASE PENTRU ARMATA SI SOCIETATE IN GENERAL, LIPSA ORICAREI REACTII IN ACEASTA DIRECTIE, CU MICI EXCEPTII, DEMONSTREAZA CA DISPOZITIVUL SCMD ATAT LA NIVEL DE CAPITALA CAT SI IN TERITORIU, ESTE INGHETAT! CEI CE CITITI SITE.UL SCMD, ACCESATI BLOGURILE FIECAREI FILIALE SI VEDETI PREOCUPARILE!

Privilegiatii desfiintarii pensiilor militare (III) - Cu cartile pe fata!

Nota! Rugam a se citi cu atentie materialul. Acesta nu arunca nicidecum o anatema asupra intregului personalului aeronautic. Materialul are drept scop demascarea unui segment ingust de "nesimtiti" care s-au introdus in mod artificial in cadrul personalul aeronautic si care profitand de "smenuri" introduse in mod premeditat in legislatie, au beneficiat din plin  de facilitati de salarizare la care personalul aeronautic veritabil nu a avut acces niciodata. Respecti "privilegiati" din domeniul militar la salarizare in trecut, sunt actualii "privilegati" ai desfiintarii pensiilor militare. Materialul este intocmit cu sprijinul unor rezervisti din cadrul personalului veridic aeroanutic.    

Analizand pas cu pas desfiintarea pensiilor militare, apare un element complet bizar! In randurile fostilor militari exista persoane, putine - dar exista, care au fost si sunt sustinatorii a ceea ce s-a intamplat. Orice militar cunoaste bine ca o pensie raportata la ultima solda este mereu superioara unei pensii contributive. De ce asa? Este simplu. In armata ca si in orice alt domeniu, veniturile salariale cresc in mod exponential cu avansarea in cariera. Astfel, in armata o solda de sublocotenent este dupa cum este normal, mereu inferioara unei solde de colonel. Principiul contributivitatii presupune, in fapt, o medie aritmetica a punctajelor obtinute in cariera pt. fiecare functie in parte. Este evident ca pt. o cariera completa de la sublocotenent la colonel,  o astfel de medie aritmetica conduce intotdeauna la o pensie inferioara ultimei solde a unui colonel, situandu-se undeva pe la media veniturilor intre primul si ultimul grad din cariera. Acest fapt nu se intampla niciodata in cazul in care pensia este militara, aceasta fiind egala cu ultima solda.

Cu toate acestea, in randurile fostilor militari exista persoane care au fost si sunt sustinatorii desfiintarii pensiilor militare. Pentru a sustine asa ceva, este nevoie de un argument logic. Logica este extrem de simpla: acesti fosti militari sunt avantajati de principiul contributivitatii. Numai ca pt. a fi avantajat de un astfel de principiu, apare o conditie elementara care de fapt reprezinta cheia problemei. Conditia este aceea de a fi obtinut in cariera, printr-o metoda sau alta, venituri cu mult superioare soldei in sine. Nu este vorba de venituri superioare cu 10-15-30%, acestea nu pot conduce eventual decat la o pensie calculata in sistem contributiv, care devine maxim egala cu pensia militara - fiind ilogic sa sustii un mecanism nou pt. a ajunge la ceva ce oricum ai. Prin urmare, este vorba de venituri cu mult superioare unei solde.

Dezlegarea o da fosta lege a salarizarii personalului militar, respectiv Legea nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala. Ideea de baza este urmatoarea: au existat militari care in baza legii mentionate sa poata obtine venituri de 3-4-5-10 ori mai mari decat solda? Doar acestia ar fi putut fi avantajati atat de mult de principiul contributivitatii, pentru respectivii solda pt. care munceau ceilalti militari romani devenind astfel un fel de maruntis in totalitatea veniturilor. Raspunsul este da! Nu trebuie decat studiata legea! Intalnim 3 situatii unde veniturile puteau depasi lejer soldele de 3-4-5-10:

- o prima situatie este in cazul personalului aeronautic;
- o a 2-a situatie este in cazul personalului navigant de marina, scafandrilor si personalului ambarcat pe submarine;
- o a 3-a situatie este in cazul cadrelor militare detasate sa indeplineasca functii "in ministere, alte organe centrale si unitati bugetare".

Pilotii militari acuza
In ceea ce priveste personalul aeronautic, avem 3 exemple perfect reale: pilot pe MIG 21 cu pensia crescuta cu 0,2% fata de cea militara, pilot cu pensia egala ca cea militara militara si pilot cu pensia scazuta cu 45% fata de cea militara. In concluzie, personalul aeronautic de prima clasa reprezentat de pilotii militarii nu au fost avantajati de desfiintarea pensiilor militare. Insa, cei 3 din exemplu au constatat cu surprindere faptul ca unor (fosti) colegi tot din personalul aeronautic - dar nenaviganti, uneori cu grade cu mult inferioare, li s-au dublat sau triplat pensiile calculate in sistem contributiv. Este posibil asa ceva? Da, este! In Anexa nr. 3 (2) descoperim prime banale pt. piloti. Insa acea anexa cuprinde zeci si zeci de sporuri si prime pt. personalul aeronautic, altul decat corpul pilotilor. Trebuie realizata o paranteza. Anexa nr. 3 precizeaza ca personalul aeronautic este definit de "Statutul personalului aeronautic din Aviatia Militara a Romaniei". Pe care daca il studiem, ramanem masca. In cadrul personal aeronautic pe langa personalul care executa efectiv  activitati aeronautice militare, intra oricine indeplineste, organizeaza, conduce sau controleaza astfel de activitati, precum si la gramada toate cadrele militare din statele majore. Cu alte cuvinte, un ofiter de finante sau un subofiter la documente clasificate, face parte din personalul aeronautic prin simpla prezenta intr-o unitate apartinand Fortelor Aeriene.

Revenind la enigma celor 3 piloti privind constarea faptului ca unor (fosti) colegi, tot din personalul aeronautic - dar nenaviganti, uneori cu grade cu mult inferioare, li s-au dublat sau triplat pensiile calculate in sistem contributiv si Anexa nr. 3 din Legea nr. 138/1999. Da, este posibil! Dupa cum rezulta din anexa, sporurile si primele se puteau cumula incat sa mareasca veniturile de 3-4-5-10 fata de solde. Numai ca acest lucru nu era pt. oricine. Este vorba strict de personalulorientat din statele majore! Anexa nr. 3 din Legea nr. 138/1999 are o functionare simpla: fiecare este platit la nr. de activitati. Deci, daca un pilot-comandant avea programat un zbor pe luna, beneficia de o prima de 2-10% din solda de functie a comandantului de escadrila - o suma nesemnificativa. In schimb, analizand cu atentie anexa, observam cum usurinta cum personalul din statele majore si personalul tehnico-ingineresc, puteau obtine 3% in plus la solda la fiecare aterizare al unui pilot. Sa mergem cat mai sus, la S.M.F.A. - unde orice angajat este considerat personal aeronautic. Uite asa un simplu "X" la S.M.F.A. beneficia de 3% la fiecare aterizare a unui avion. 100 de aterizari pe luna a unor aparate militare oriunde pe teritoriul Romaniei, inseamna prime cu 300% mai mari fata de solda in cazul unor persoane care in viata lor nu au pus piciorul pe un aerodrom. La marina s-a intamplat ceva asemanator, dar la o scara mai mica. Acestia reprezinta prima categorie a celor carora nu le-a convenit niciodata o pensie egala cu ultima solda, devenind aparatori peste noapte ai pensiilor contributive! Sunt exact privilegiatii Legii nr. 138/1999  care castigau bani adevarati speculand in mod abuziv portitele legii (nici acum nu sunt tardive niste cercetari in domeniu), in timp ce noi ceilalti, peste 95% din armata, munceam pt. niste solde! Numai ca pentru respectivii solda a constituit mereu un venit de mizerie, caz in care nu avea cum sa le convina o pensie egala cu ultima solda. Sunt cateva sute, maxim 2-3000!  Si care pt. a-si proteja propriile interese, au actionat discret, dar eficient pt. desfiintarea pensiilor militare, lovind in intreaga armata!

In sfarsit, mai este categoria cadrelor militare detasate sa indeplineasca functii "in ministere, alte organe centrale si unitati bugetare". Exemplu concret: militar detasat la ROMAVIA. Solda in plata cu cuantum "Y" acordat de M.Ap.N./M.A.I./S.R.I. si venituri la ROMAVIA mai mari de 10-15 ori decat  solda. Au fost cateva zeci de cazuri. Cand a fost cazul de pensionare, acestia fiind totusi militari s-au trezit cu o pensie militara egala cu ultima solda - adica de 10-15 mai mica decat veniturile obtinute din detasare. In timp ce solda reprezenta "parfum"  pt. mai mult de 95% dintre militari, cei din categoria descrisa au avut un fel de soc observand ce ignisifianta este aceasta fata de veniturile obtinute prin detasare. De aceea, nici  lor nu le-a convenit vreodata o pensie militara egala cu ultima solda, actionand tot obscur pt. desfiintarea pensiilor militare.

Referitor la ceea ce s-a intamplat, trebuia creat o strategie plauzibila! Doar "sulfanii" nu aveau sa iasa in fata si sa se demaste singuri ca fusesera candva "bugetari de lux" fara sa isi merite cu nimic veniturile. Iar strategia adoptata a fost ca cei nominalizati sa se ascunda inapoia unei mari mase de manevra. Mai stiti cum Basescu aducea ca argument ca desfiintarea pensiilor militare este potrivita intrucat creeaza avantaje corpului subofiterilor? Asa este, dar avantajele au fost in general de 1-3 lei cresteri la pensii - un fel de zero, nu de 3-4-5-10 ori ca in cazul "privilegiatilor" celor care s-ascuns inapoia copului subofiterilor, privilegiati care sa fie in clar: sunt atat ofiteri, cat si subofiteri/maistri militari fosti "salariati de lux" ai Legii nr. 138/1999!
Concluzia? Este cert ca si noi, militarii, am avut "bugetari de lux", adica pe "nesimtitii" nostri. Putini, dar am avut! Acestia sunt cei care au contribuit din plin la desfiintarea pensiilor militare si tot acestia sunt cei care au sustinut dintotdeauna si inca sustin acest lucru! Pentru ei o pensie egala cu ultima solda a insemnat mereu condamnarea la saracie! In concluzie, fostii "nesimtiti" strecurati in Legea nr. 138/1999 sunt actualii "privilegiati" de astazi ai desfiintarii pensiilor militare!